De vloeistof in de flesjes hond en kat zijn namelijk echt anders.
Kun jij verder niets aan doen, je hebt gewoon advies gevolgd. Maar het klopt niet

Je zou eigenlijk het kattenspuitje moeten gebruiken, maar dan wel aantal kg even delen door 3.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moon_light94 schreef:Dat is toch wel een fout dan van de dierenarts en zou ik toch even goed uitvragen een eventuele volgende keer.
Kun jij verder niets aan doen, je hebt gewoon advies gevolgd. Maar het klopt niet
Je zou eigenlijk het kattenspuitje moeten gebruiken, maar dan wel aantal kg even delen door 3.
speurneusc schreef:Moon_light94 schreef:Dat is toch wel een fout dan van de dierenarts en zou ik toch even goed uitvragen een eventuele volgende keer.
ga niet meer naar die da. en heb geen hond meer. Gegevens van de flessen waren trouwens wel hetzelfde, had nog leeg flesje van vorige kat liggen daarmee vergeleken.
En kat heeft er niets aan overgehouden, teminste niet met betrekking tot de metacam..
Furst schreef:In dit geval kan je de honden variant, zoals Nyaleti zegt, NIET gebruiken voor katten! Dat kan dodelijk zijn. De honden variant bevat namelijk 1,5mg/ml zoals de cavia’s. Katten hebben de 0,5mg/ml nodig. Helaas, in bijna geen enkel geval kun je hondenmiddelen voor katten gebruiken.
.
MarlindeRooz schreef:Ik gebruik ook het liefst de hond voor m’n ratten. Hoef ik veel minder van te geven dan van de katten.
Ratten hebben namelijk een snelle stofwisseling waardoor ze in verhouding veeeeeeel meer moeten hebben dan een hond/kat.
Bijvoorbeeld een rat van 300 gram krijgt voor 3 kilo hond aan metacam (hond versie).
En met ratten moet je eigenlijk wel standaard metacam in huis hebben.
daantjuhhh schreef:MarlindeRooz schreef:Ik gebruik ook het liefst de hond voor m’n ratten. Hoef ik veel minder van te geven dan van de katten.
Ratten hebben namelijk een snelle stofwisseling waardoor ze in verhouding veeeeeeel meer moeten hebben dan een hond/kat.
Bijvoorbeeld een rat van 300 gram krijgt voor 3 kilo hond aan metacam (hond versie).
Maar het is al zo weinig.
Ik heb dan wel een kleine kat van 3 kilo.
Het is zo weinig wat ik moet geven.
daantjuhhh schreef:MarlindeRooz schreef:Ik gebruik ook het liefst de hond voor m’n ratten. Hoef ik veel minder van te geven dan van de katten.
Maar het is al zo weinig.
Ik heb dan wel een kleine kat van 3 kilo.
Het is zo weinig wat ik moet geven.
daantjuhhh schreef:Ach ik las totaal over ratten heen.
In mijn hoofd las ik echt katten.
Lang leve dyslexie