Katten en stomme gewoontes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:36

Hahaha katten zijn hilarisch..

Simba ligt/slaapt vaak op zijn rug.. Heel charmant! :')
Afbeelding

Ook heeft hij altijd de neiging op bovenop je te willen liggen als je op de bank zit of ligt. Of op de kleding die ik wil aantrekken, ook al ligt het maar een paar seconden op mijn bed, meneer ligt erop hoor.. :z En dan beledigd als hij eraf moet gaan omdat ik het aan wil trekken.

Scar heeft een speeltje, een soort knuffel. Hoe vaak ik het ding ook opruim, het komt altijd weer uit de mand en ligt vaak op de deurmat of in de keuken op me te wachten als ik thuis kom. :Y)
Afbeelding

Owja en Scar wil graag in 'de tent'. Onder een fleecedekentje op schoot. Keihard spint hij dan en ligt helemaal blij te draaikonten.
Afbeelding
Verder heeft hij een obsessie voor pennen, haarelastiekjes, nagelvijlen. Die vind ik dan soms op vreemde plekken terug. En 'brabbelen' als hij naar vogels kijkt door het raam.. :')

En alleen naar de wc of douchen is onmogelijk, altijd moeten ze beiden mee..

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:07

Poezen zijn toch zo’n gekke dieren hè.
Ik heb Maillot geadopteerd vorig jaar, en hij is verzot op water drinken uit de wc.

En als het kan de wc boven. Ik heb 2 verschillende dribkfonteinen, verschillende drinkbakjes geprobeerd maar helaas :')

Hij is ook gek op kliekjes. Friet, rijst, soep. Alles wat lekker zou kunnen zijn verwerkt hij wel. We hebben nu ook zo’n speciale beschermlaag gekocht voor op ons inductievuur want we hadden overlaatst een bijna succesvolle brandstichting door de kat.

Afbeelding

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:08

Onze kat is weer gelukkig want we hebben lasagne gegeten en hij mocht ook een klein stukje. Ook nog een rare gewoonte: laatst lag hij te chillen in z’n (net verschoonde) kattenbak. Raar beest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:18

cursebreaker schreef:
Leuk topic! Ik vind katten echt geweldig en hilarisch haha. Hier ook wel wat grappige/typerende dingen

* Onze Maine Coon prinses zit letterlijk in de drinkbak om te drinken. Ze is gek op water, ook spelen ermee, en zit altijd met de poten in de bakken - we hebben grote honden bakken staan want ze drinkt vaak en maakt het water ook snel vies met die poten en ook onze hond drinkt nog ervan. Het water drinkt ze dan het liefst van de pootjes af. Als iemand water in een glas of kan heeft voor zichzelf moet je het ook afdekken want ze zit er geheid met 10 tellen in :)) ik heb dus ook steevast handdoeken onder de bakken liggen want het is echt een water ballet anders. Als ik in bad lig is de er ook altijd bij om te spelen met het water.

Voorpoten zitten er sws standaard in, maar soms gaat ze helemaal :=
[ Afbeelding ]

* ‘Praten’ doet ze ook veel, en ze is zo loyaal als een hond. Als ik naar de wc ga komt ze de deur openmaken als die op een kier staat en anders staat ze achter de deur te wachten - samen met de hond - en ze volgt me overal, altijd haha oud woud.

* De pootjes van de hond afsnuffelen en kopjes geven eraan/zichzelf helemaal erlangs wrijven als deze terugkomt na een wandeling. Elke.keer.weer _O- zo’n komisch gezicht. Gaat ze helemaal goed op.

* Op de rug en wijd’beens’ ligt Sansa van ons ook graag ja. Toevallig vandaag nog fotos gemaakt

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

* dat samenspannen met de hond herken ik ja hahaha Sansa vind het een fantastisch spelletje om bv leftovers van m’n bord op de grond te mikken als ik niet op let (stukjes brood korst vooral) en dan staat Arya, de hond, al te wachten. Echt een tag team. Ze doen sws alles samen die twee, twee handen op 1 buik
[ Afbeelding ]

Is dit familie van mijn Maine Coon?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:22

Katten zijn ook zo leuk, heerljjk topic!!

@ts; Haha wat grappig met dat slepen van een dekentje. Is.het altijd naar eenzelfde plek waar die het heen brengt ?

@saya Jones, wat hilarische dat mauwtje er ook bij om je te roepen voor de prooi te laten zien :)) Wij hadden er vroeger een die sokken 'ving' en dan ook zo ging roepen. Zo.grappig!

@safira, wat schattig dat zelf apporteren :))

Voor ik naar bed ga leg ik de kleedjes netjes op de bank. Al sinds kitten komt hij dan waar hij ook is aan rennen, en vliegt dan met een snoekduik op t kleed om te spelen en vooral te voorkomen dat het netjes komt te liggen. Zo grappig.

En sochtends als ik uit bed stap zit ik eerst even op de rand van het bed om sokken en joggingbroek, badjas aan te doen. Dat doe ik zittend. En dan springt hij vaak op bed om dan met z'n pootjes speels onder m'n billen te graaien. Om me te laten opschieten ofzo? :=

Verder is het een ontzettende kletskous. Als ik hem even niet heb gehoord of als ik niet weet waar hij is, roep ik 'waar ben je' en krijg ik 9 van de 10x antwoord in een prrrtje.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:46

_Karlijn schreef:
fohadie schreef:
De poes van de gesprekken heeft 1 gore gewoonte: ze is dol op de wcborstel en het water wat in de houder zit. :r Ze gooit de houder omver waardoor de borstel omvalt en likt het dan af. :r We proberen de deur naar het toilet zo veel mogelijk dicht te houden, maar soms krijgt ze em vanzelf open.

Misschien is de wc borstel aan de muur bevestigen nog iets voor jullie

[ Afbeelding ]

Nee, helaas mogen wij van de woningbouw niet in de tegels boren en de muren zijn zo poreus dat het meteen naar beneden valt als je iets ophangt. Maar bedankt voor de tip.

Mijn andere poes heeft trouwens een plasticfettish. Ze likt aan alles wat plastic is. Uiteraard proberen we het te voorkomen want zo gezond is het niet, maar soms weet ze iets van plastic te vinden waarvan wij niet eens wisten dat het ergens lag. Of ze vist het uit de prullenbak.

jiehaaa

Re: Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 09:55

Katten die plastic eten (pica) hebben vaak alvleesklierontsteking. Ik had er ook eentje die dat deed. Die bleek ook een chronische alvleesklierontsteking te hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:02

jiehaaa schreef:
Katten die plastic eten (pica) hebben vaak alvleesklierontsteking. Ik had er ook eentje die dat deed. Die bleek ook een chronische alvleesklierontsteking te hebben.

Die van mij eet het niet, maar likt het!

Plastic heeft vaak een laagje vet.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 10:44

Autumnn schreef:
Wat hilarisch die MC met de BH :') zolang het die van jou zijn tenminste _O-
Onze kat is als ik het zo lees redelijk normaal haha. Zijn enige dingetje is dat hij niet op het vloerkleed wilt lopen. Hij springt er met een grote boog overheen om op de bank te komen of loopt om.
Verder is hij vrij normaal. Oh ja en in de zomer geeft hij zichzelf zo tussen de 2 en 3 maanden vakantie en bivakkeert dan op de boerderij. Als wij het tijd vinden halen we hem weer op met de auto en is vervolgens de liefste huiskat die je je maar kan bedenken :))

Wat een leven hebben ze toch ook he :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 00:06

Het is zo ontzettend bijzonder.
2 weken terug heb ik helaas van 1 van mijn katten afscheid moeten nemen.

Dit was echt mijn maatje!
24/7 op schoot of aan mij geplakt.
Ik was/ben er echt ziek van.

Nu heb ik ook nog een Maine Coon.
Ook een lieve kat, maar echt totaal anders.
Als ik op de bank zat lag zij op een stoel.
Nooit dat zij bij je kwam liggen.

Ze kwam misschien even een keer een aai halen en dan ging ze weer.

De dag van overlijden van mijn andere kat draaide ze als een blad aan de boom om.
Ze is ineens mijn schaduw.
Heeft nu al 2 weken niet meer op de stoel gelegen, maar ligt nu altijd binnen handbereik.

Maar vandaag is echt bijzonder, ze ligt nu al 40 minuten op mijn schoot.
Bijna 9 jaar en ze heeft echt nog nooit op schoot gelegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 00:33

Wat mooi Daantjuh.

Onze vorige kat sleepte sokken door heel het huis. Ze lagen echt overal, maar dan wel de zachte, wollige exemplaren. Wanneer je die onderin de sokkenmand stopte, groef ze deze dan wel eerst op.
Een andere rare gewoonte van haar was, dat ze compleet gebiologeerd naar kookprogramma's op de tv kon zitten kijken. Tot wel een kwartier lang.
Helaas, ze heeft nooit voor ons gekookt :D .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 12:58

daantjuhhh schreef:
Het is zo ontzettend bijzonder.
2 weken terug heb ik helaas van 1 van mijn katten afscheid moeten nemen.

Dit was echt mijn maatje!
24/7 op schoot of aan mij geplakt.
Ik was/ben er echt ziek van.

Nu heb ik ook nog een Maine Coon.
Ook een lieve kat, maar echt totaal anders.
Als ik op de bank zat lag zij op een stoel.
Nooit dat zij bij je kwam liggen.

Ze kwam misschien even een keer een aai halen en dan ging ze weer.

De dag van overlijden van mijn andere kat draaide ze als een blad aan de boom om.
Ze is ineens mijn schaduw.
Heeft nu al 2 weken niet meer op de stoel gelegen, maar ligt nu altijd binnen handbereik.

Maar vandaag is echt bijzonder, ze ligt nu al 40 minuten op mijn schoot.
Bijna 9 jaar en ze heeft echt nog nooit op schoot gelegen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat mooi!
Ik had dat ook met een kat toen zij enig kind was. Ineens werd het een schootkat.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:12

Ik heb daar wel een theorie over: het komt op mij over dat een kat altijd ‘moet’ weten waar zijn mens (is hij afhankelijk van voor voer en water) is. Die taak had de andere kat, waardoor deze zich niet zo op je hoefde te richten.
Nu ‘moet’ ie dat wel. Vanuit katten gedachten gezien ‘moeten’ he.
Het valt mij in elk geval op dat mijn kat altijd wil weten waar ik ben. Lijkt te slapen maar als ik dan ga douchen of iets, dan zit ze ineens bij de deur vd douche te wachten.

Gekke gewoonte van mijn kat: mept naar me als het waterbakje oppak om te verversen.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:23

Onze jongste, kruising main coon vindt dat zijn vlees niet in het etensbakje hoort maar haalt het er uit en eet het verder op tafel op.
Ook zit hij samen met onze labrador naast het baasje in de keuken als hij aan het koken is. Hij lust echt alles van groente tot fruit tot chips…

Onze middelste vindt vanaf dat hij kitten is het niet nodig om vrouwtjes neus te likken maar mijn neus in zijn bek te nemen en op te gaan sabbelen. Wel eens geprobeerd om af te leren maar nadat hij zo verontwaardigd was dat hij mij een paar dagen niet aankeek het maar geaccepteerd

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:48

Nienke1979 schreef:
Onze middelste vindt vanaf dat hij kitten is het niet nodig om vrouwtjes neus te likken maar mijn neus in zijn bek te nemen en op te gaan sabbelen. Wel eens geprobeerd om af te leren maar nadat hij zo verontwaardigd was dat hij mij een paar dagen niet aankeek het maar geaccepteerd

Nee die lucht uit een kattenbek,dat is zo goor -O-

Onze ene kattin Harley kijkt je een hele dag niet aan, om telkens rond 11 u 's avonds knuffels te komen opeisen. En na 1 minuut aaien is het goed en is ze weer weg. Ronduit belachelijk, echt een gericht PR-actie vinden wij om ervoor te zorgen dat we haar toch nog leuk vinden.

Als ze een prooi ziet door het glas gaat ze in jachtmodus jammeren. Alleen klinkt dat gejank als een soort schurend scharnier, waardoor wij al een paar maal hopeloos hebben lopen zoeken waar dat rare geluid vandaan kwam. Zou het eens moeten opnemen.

Panache zit altijd mee aan tafel op een extra stoel, er moest maar eens een bord onbeheerd zijn dan kan ze proeven. En als ze toevallig in de tuin is en ze ziet ons aan tafel gaan, blèrt ze de hele buurt bijeen om binnen te mogen.

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:26

Ons Lucifer apporteert graag.

Komt altijd met een van zijn speeltjes en legt die dan demonstratief bij je neer en blijft je aankijken/stalken tot je het speeltje gooit.

Kan hij uuuuren volhouden :+

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:46

Onze rooie vindt het heel normaal om mijn vingers "op te eten". Het doet niet eens pijn maar hij moet en zal op mijn vingers kauwen. 8)7

De poes vindt het heel normaal om met haar pootjes onder de deur door te hengelen als je op de wc zit. Doe je de deur open, dan heb je gezellig 2 katten bij je.
Ook douchewater drinken nadat er iemand heeft gedoucht is heel normaal hier _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:55

Marigold schreef:
Ik heb daar wel een theorie over: het komt op mij over dat een kat altijd ‘moet’ weten waar zijn mens (is hij afhankelijk van voor voer en water) is. Die taak had de andere kat, waardoor deze zich niet zo op je hoefde te richten.
Nu ‘moet’ ie dat wel. Vanuit katten gedachten gezien ‘moeten’ he.
Het valt mij in elk geval op dat mijn kat altijd wil weten waar ik ben. Lijkt te slapen maar als ik dan ga douchen of iets, dan zit ze ineens bij de deur vd douche te wachten.

Gekke gewoonte van mijn kat: mept naar me als het waterbakje oppak om te verversen.

Maar om te weten waar ik ben hoeft ze natuurlijk niet op mijn schoot te liggen!

Nou ja hoe dan ook, ik vind het enorm bijzonder en mooi. <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:07

Hahahaha heerlijke rituelen komen er voorbij :).

Die van mij heeft er eigenlijk maar 2: als ik thuiskom uit werk, rent ze naar me toe en wil ze opgepakt worden. Als ik haar dak pak, dan beukt ze haar koppie echt tegen me aan om te knuffelen. Daarna is het tijd om naar haar voerbak te gaan. Als ik dit oversla, zie ik haar echt de rest van de dag niet meer :').

En 's ochtends als ik net wakker ben, wil ze ook even een knuffel. Ik ga dan meestal even voor de bank zitten om wakker te worden en dan blijft mevrouw net zo lang drammen tot ik mijn armen in elkaar gevouwen op de bank leg zodat zij zich ertussen kan wurmen, me een paar likken op mijn voorhoofd kan geven en zich in dat vierkant van mijn armen even knorrend kan uitrekken, en daarna is het goed.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:11

Onze kat mag graag in de pannen kijken als we aan het koken zijn. Dat hebben we zelf in de hand gewerkt, maar het is wel schattig. Hij gaat languit tegen de kastjes aan staan, wij tillen 'm dan op en dan mag hij op de arm even in de pan kijken :+ "Kijk Joep, vandaag eten we...". Nadat hij gekeken heeft gaat hij weer z'n eigen dingen doen.

De poes van mijn ouders is ook een portret :') Mijn moeder heeft een rollator en sinds een maand of 2 heeft hun poes door dat het verdomd handig is om daar op te gaan liggen als mijn moeder ermee door het huis loopt. Het is echt een idioot gezicht. Zodra mijn moeder de rollator pakt om ergens heen te lopen springt de poes erop en laat zich rondrijden als een prinses. Veel makkelijker dan zelf lopen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:22

Wij kregen een kat van toen al 7jr. Hij was abnormaal lief en verder heel normaal. Maar toen mijn man een kerstpakket kreeg, deed mijn man op een avond slagroom uit zo een bus op een toetje. Op het moment dat de dop eraf ging en hij begon slagroom te spuiten, kwam die kat keihard aanrennen en was niet meer te stoppen.

Onze zwarte kat is altijd gek op water, maar hij denkt ook dat hij een hond is. Hij loopt echt mee en reageert ook goed op zijn naam.
Het enige nadeel is dat we ook een zwart hondje hebben met gelijk wit en we ons weleens vergissen. Ze zijn echt even groot en van bovenaf zwart.
Dan ben ik klaar, sta bij het hekje en komen er 4 honden enthousiast aanrennen..........denk ik. Dan ben je binnen en mist een hond. Die zit dan inmiddels zielig bij het hekje. Nu tel ik maar.

Hij wil bij ons zijn, maar is niet heel aanhankelijk. Maar als we een toetje eten en hij hoort het bakje en lepeltje, gaat ie op de rand van de stoel zitten wachten. Uiteraard hebben we hem de bakjes laten uitlikken, dus dat helpt niet :)

Onze witte, halve MC moet altijd op of tegen een hond liggen. Ze is doof en als we buiten zijn geweest en binnen komen, mauwt ze echt hard. Maar ze komt niet buiten, omdat ze doof is en ook heel bang, dus kan niet mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:47

Ik heb een Turkse Van die opera’s opvoert, midden in de nacht, onderaan de trap want daar klinkt het het lekkerst.
Ze voert ook gesprekken en discussies met ons en ze heeft altijd gelijk (vindt ze)
Ze slaapt bij haar “broer “, een pluche Turkse Van die 2 x zo groot is als zij.
Ze is een eersteklas drama queen als ze in het vervoersmandje moet, maar eenmaal in de auto vindt ze het geweldig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:26

De kat van mijn stiefvader liep met mijn moeder de hele uitlaatronde van hun Mechelse herder mee. Zonder lokken of leibandje, gewoon hele wijk door, de baan over, andere wijk door, tot thuis.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:37

Die van mij haalt mijn sokkenlade leeg want deze kan niet helemaal dicht en gaat dan met sokken door het huis, begint vanaf de slaapkamer boven tot beneden in de wonkamer

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:22

Mijn kat Abby vreet mijn vingers er bijna bij op als ik een kaasstengel of een maple-pecanbroodje van de AH meenemen, ze hoort al aan het geritsel van het zakje dát ik het mee heb genomen (oke misschien doe ik dat ook wel vaak O:) ) maar af en toe krijgt ze een klein stukje van het bladerdeeg en dan is het net een kleine haai, moet oppassen met m'n vingers dan :') terwijl ze niet zo 'heftig' met kattensnoepjes is.