Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
onpaard schreef:Heeft er iemand ervaring met vers vlees voor katten? Onze hond krijgt Tammenga. Het bestaat ook voor katten maar is er niet bij ons verkooppunt. Welk merk vers vlees voor katten is goed en is makkelijk te kopen.
Kinke schreef:we kunnen natuurlijk van alles uitzoeken, maar we vergeten iets heel belangrijks.....de kat moet het wel willen eten![]()
Ik dacht ooit ook, ik kies het beste voer etc.etc. Hare Haarbal dacht er anders over...het enige wat ze blijft eten zijn Carocroc brokjes (en Canagan blikvoer)
Kinke schreef:we kunnen natuurlijk van alles uitzoeken, maar we vergeten iets heel belangrijks.....de kat moet het wel willen eten![]()
Ik dacht ooit ook, ik kies het beste voer etc.etc. Hare Haarbal dacht er anders over...het enige wat ze blijft eten zijn Carocroc brokjes (en Canagan blikvoer)
Niqui schreef:@kiki1976: een aantal jaar geleden heeft de Consumentenbond de supermarktbrokjes getest en die bleken helemaal niet zo verkeerd te zijn. Sterker nog, ze werden aangeraden. Ik denk wel eens dat we een beetje doorschieten. Doe ik zelf ook.
Leo schreef:Niqui schreef:@kiki1976: een aantal jaar geleden heeft de Consumentenbond de supermarktbrokjes getest en die bleken helemaal niet zo verkeerd te zijn. Sterker nog, ze werden aangeraden. Ik denk wel eens dat we een beetje doorschieten. Doe ik zelf ook.
Het jammere is van de Europese richtlijnen die gebruikt worden om te testen, gaan om minimale voedingswaarden die een dier nodig heeft om te leven. Daarnaast gaan ze om de analytische waarden, waar dus bij eiwitten geen onderscheid wordt gemaakt tussen plantaardige en dierlijke eiwitten. Terwijl een kat een obligate carnivoor is.
Tevens worden de richtlijnen opgesteld door een commissie die grotendeels bestaat uit de grootste (staat niet gelijk aan beste) voederfabrikanten..
Dus die testen zijn heel goed hoor en er is uiteindelijk over iedere voeding wel iets te zeggen, maar we kunnen er helaas (!) niet blind vanuit gaan. En waar voederfabrikanten heel goed in zijn is marketing. Zo mag je er al op zetten "brokjes van eend" als er 4% eend in zit (en de rest bijvoorbeeld kip. Of eigenlijk mais en een beetje kip). De gemiddelde consument denkt z'n dier eend te voeren.