Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieme schreef:Eeuh nee. Als je een beetje om je dier geeft dan hou je hem binnen. Het is jouw taak als baasje om je dier te beschermen en dat kan niet door hem naar buiten te donderen.
Vind het echt onbegrijpelijk dat mensen een kat nemen om hem Vervolgens naar buiten te laten met alle risico's.
Binnen houden en dan voorkom je dat hij aan of plat gereden wordt, gegrepen wordt door een hond, verwondingen/ziektes en ongedierte oplopen door andere katten, weglopen of zoek raken, mishandeld of vergiftigd worden. Of gejat wat ook vaak gebeurd.
En daarbij geven ze geen overlast in de buurt. Schijten en pissen ze de tuinen van de buren niet onder, beschadigen ze geen auto's, lopen ze niet bij mensen naar binnen enz enz.
Oskarrino schreef:Marcella schreef:Waarom nog niet gechipt kittens bij mij worden al met 7/8 weken chip en eerste enting. Met 12/13 gecastreerd mits op goede gewicht en niet ziek.
Ik ga het niet nog een keer uitleggen en daarbij is dat niet het onderwerp van dit topic.
sasja0705 schreef:Chippen wordt gelukkig binnenkort verplicht.
Alleen let even op met welke chip jouw katjes gechipt worden.
Bij een NDG gaat de da meestal direct ook registreren . Bij een backhome moet je het zelf doen em dat is waar nog steeds veel mensen de mist ingaan.
Denken datbde kat zodra chip ook direct geregistreerd staat.
Daar ben ik bij toeval ook achter gekomen... heb 3 katten bij de zelfde praktijk laten chippen. Bij de eerste 2 kreeg ik regelmatig een email van de NDG... bij nummer 3 nooit...
Toen geheckt en die was dus niet op mijn gegevens geregistreerd....
Froukje schreef:sasja0705 schreef:Chippen wordt gelukkig binnenkort verplicht.
Bij een NDG gaat de da meestal direct ook registreren . Bij een backhome moet je het zelf doen em dat is waar nog steeds veel mensen de mist ingaan.
Daar ben ik bij toeval ook achter gekomen... heb 3 katten bij de zelfde praktijk laten chippen. Bij de eerste 2 kreeg ik regelmatig een email van de NDG... bij nummer 3 nooit...
Maar dan let je zelf toch ook niet op wat de DA zegt? Hier wordt en werd altijd nadrukkelijk gezegd dat je nog zelf moet registreren en krijg je er zelfs een boekje bij met instructies.
Fijn dat de deurbel lijkt te werken TS!
sasja0705 schreef:Chippen wordt gelukkig binnenkort verplicht.