pillow schreef:roekes schreef:Wat bij mijn Honden (en die van vrienden) al jaren goed werkt is advocaat geven.
Dat had ik ook al gezegd, maar dat zal te simpel en te goedkoop zijn. Het moet wetenschappelijk en verantwoord en door een d.a. geadviseerd worden kennelijk.
Omdat dit ook gewoonweg te idioot voor worden is in deze tijd. Dat advies hoort in dezelfde eeuw als de ijzeren slipketting, en leren riem.

Ik snap wel dat mensen voor meer verantwoordelijke opties kiezen, en als leek zijnde advies van de DA opvolgen. Ook die zijn met de tijd meegegaan. Vroeger het advies was om er geen aandacht aan te schenken, óók van de dierenarts. Inmiddels bieden de meeste dierenartsen echt een luisterend oor en nemen deze angst serieus.
Wij maakte jaren gebruik van voer met kruiden, icm Zylkene. Dit jaar alleen een hushmuff vanwege de goeie steun die het gaf tijdens onweer, passeren van de fanfare en schutterijen etc, en echt heel blij met het effect. De bange honden waren nog steeds bang maar lagen we rustig zonder directe steun nodig te hebben. Één van onze honden heeft de hushmuff de hele nacht opgehad omdat er met vlagen door de nacht nog iets te horen was, inclusief ontzettend harde wind.
Ze heeft rustig gelegen en geslapen, die vlagen heeft ze niet eens meer meegekregen.
Al met al heel blij dat het weer achter de rug is.