Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Heb je meranox gekregen?
Wat ik doe met konijnen die moeite hebben met de spuit en aan de maat zijn. Is op mijn knieën gaan zitten en het konijnen tussen de benen. Ik pak ze bij de kaken.
Lukt dit allemaal echt niet, dan wil het ook nog wel eens werken om de medicatie door een beetje appelmoes te doen of door een beetje brood. Dat levert dan echt een hoop minder stress op.
Mungbean schreef:Meelezer hier.
Ik heb helaas ook ervaring met EC maar ik geef ze panacur voor paarden (die met appelsmaak) . Dan hoeven ze maar heel weinig en ze vinden het lekker dus die ik het dan op een broodje.
Echter klinkt het bij jou toch meer als een ongeluk vind ik. Dat heb ik helaas ook eens gehad. Konijn sprong ergens onhandig vanaf (niet hoog) was accuut verlamt.
jesito schreef:Wintu schreef:Heb je meranox gekregen?
Wat ik doe met konijnen die moeite hebben met de spuit en aan de maat zijn. Is op mijn knieën gaan zitten en het konijnen tussen de benen. Ik pak ze bij de kaken.
Lukt dit allemaal echt niet, dan wil het ook nog wel eens werken om de medicatie door een beetje appelmoes te doen of door een beetje brood. Dat levert dan echt een hoop minder stress op.
Meranox, wat is dat?? Even googlen.
Goede tip om zo eens te proberen, maar ze wordt al minder, ze merkt dat ik ook een pittig baasje ben hahaha.
Zam_Cas schreef:jesito schreef:Nee ik heb grotere omdat ik meer vloeistof nodig heb, iets met een zwaar konijn ofzo
Mijn fransoos was 6kg, ik gaf haar zoals voorgeschreven de eerste 2 weken de dubbele dosis maar ik kreeg die spuiten van 3ml bijna niet in haar bekkie, vandaar mijn opmerking
jesito schreef:6 kg is helemaal een bonk.
Klara is ruim 4 kg, maar als dat tegenstribbelt is daar moeilijk hou vast op te vinden.
Zij krijgt 3.2 ml panacur 2x per dag en na 2 weken mag ze waarschijnlijk naar 1x per dag.
Het gaat nog steeds hetzelfde. Soms wat meer beweging.
jesito schreef:6 kg is helemaal een bonk.
Klara is ruim 4 kg, maar als dat tegenstribbelt is daar moeilijk hou vast op te vinden.
Zij krijgt 3.2 ml panacur 2x per dag en na 2 weken mag ze waarschijnlijk naar 1x per dag.
Het gaat nog steeds hetzelfde. Soms wat meer beweging.
imaudy schreef:Ik zat even te zoeken op internet. E. Cuniculi is meestal de oorzaak.
jesito schreef:Ben minder enthousiast.
Ze is super grumpy en vreet me bijna op. Medicatie krijg ik er echt amper in, zeker die panacur.
Zijn ook gewoon bijna 7 ml aan medicatie die erin moeten. Het is echt een gevecht.
Ook heb ik het idee dat ze pijn of in ieder geval ongemak heeft.
Ik ga morgen weer overleggen met de dierenarts als het nog zo is en wil morgen na het werk nog even met haar terug gaan. Maar ik ben echt te einde raad. Ik denk echt nog steeds dat er echt iets heel erg mis is in die rug.
Ze eet wel, maar met minder enthousiasme dan dat ik van haar gewend ben.
Had even gehoopt dat ze gister teveel had gedaan en nu het katertje ervan.
Vind het vooral heel sneu. Moet morgen werken en kan dan pas na t werk gaan helaas.