En goed om te horen dat jij precies hetzelfde gedaan zou hebben.
Ja helemaal met je eens wat betreft de dieren opvang centrums, die doen uitstekend werk, en ik ben heel blij dat ze er zijn!
Maar als er een vogeltje tegen een raam vliegt, en hij is even knock out, dan heb ik altijd geleerd om hem even een uurtje in een dicht doosje te doen, en dat op een rustig plekje neer te zetten.
9 van de 10 keer vliegt het vogeltje gewoon weer weg, dan bel ik niet meteen de ambulance.
Voor dieren met zichtbare verwondingen echter wel, ik heb eens een gewonde duif, en een gewond haasje gevonden, beide zijn netjes opgehaald.
Maar inderdaad laten we de mensen, die met gezond verstand muizen en ratten helpen, zonder enig eigenbelang een warm hart toedragen.
Voor mij was het echt geen hobby, om elke 3 uur de baby ratjes te voeden, die ik gevonden had, naast werk, sport, gezin etc.
Ik had gelukkig heel goed overleg met de enige ratten opvang in Nederland, die op dat moment overvol zat, en heb het op die manier toch volgehouden om ze te helpen, tot er een week later wel plek was.
Misty daarintegen is echt heel makkelijk.
Ze kost me nauwlijks tijd, en is ook een volwassen muis, die zelfstandig drinkt en eet, dat scheelt echt wel een hoop zorgen!
Misty vind het leuk om door de buizen te lopen, zie ik aan de poepjes die er liggen, dus inderdaad een goede tip, om wat van het strooisel te laten liggen bij het verschonen.
Qwa temperatuur is ons huis bijna gelijk aan buiten

We hebben een erg oud huis, zonder c.v. op de bovenverdieping, waar Misty staat, dus van wennen aan temperatuur is geen sprake gelukkig.
Ik ga haar dit weekend los laten, ze zit goed in haar vel, is er weer helemaal bovenop gekomen.
Ze vind het nu ook niet vervelend, ze heeft een heel gangenstelsel in het hooi gemaakt, en soms moet ik haar echt zoeken.
Ook een goed teken is dat ze niet meer zo tam is, dat ze niet wegloopt als ik haar op wil pakken, dat doet ze nu wel, dus pak ik haar ook niet op.
Anjali, bedankt voor je woorden, lief van je

Eelmo, bedankt voor je uitleg!
Leuk dat je zo veel weet van verschillende muizen soorten.
Djz, wat leuk om te horen, dat is echt super cute