Veilig kauwmateriaal hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:25

Hutcherson schreef:
Wij halen geregeld een dikke wilgentak uit het bos en zagen die in iets handzamere stukken. Wordt volledig versnippert en verkauwd. Vinden ze heerlijk om te doen en ze laten mijn kasten heel.

Volgens mij zijn wilgentakken natuurlijke pijnstillers en zit er een stof in die omgezet wordt in een soort aspirine?
Ik denk niet dat het kwaad kan als je af en toe een tak geeft en je hond gezond is ( geen last van de nieren of zo) maar ik zou het niet te vaak geven.

Hutcherson

Re: Veilig kauwmateriaal hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:44

Paarden eten zich er ook werkelijk rond aan. We hadden voorheen een grote treurwilg die vakkundig van een bloempotkapsel werd voorzien door de paarden. Op onze nieuwe plek veel jonge wilgen gepland. Van de buren krijgen we snoeiafval van wilgen. They love it!
Van alles kan je teveel geven maar ik heb vooral een grote hond met enorme kauwbehoefte. Heb liever dat ie die stokken versnipperd dan mijn kast opeet

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:20

Ik heb al een aantal dingen voorbij zien komen, alleen ik heb ook nog de uitdaging dat mijn hond echt heel klein is, en dingen die gemaakt zijn voor grote kauwers ook vaak echt groot zijn :')
Ze is een jack russell/mopshond kruizing, dus echt een kleintje, maar ze kauwt zo door alles heen. Op het moment heeft zo toch maar een nylabone voor medium formaat honden om haar bezig te houden, maar die begint klein te worden, en ik wil liever toch iets anders geven als het kan

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 20:42

Haha, die kleintjes moet je inderdaad vaak toch iets groter materiaal voor kopen. :))

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:47

Haha ja ze zit nu op dingen voor middelgrote honden, maar die botten zijn vaak zo lang dat ze er niet goed bij kan, maar kleiner en dan kunnen we elke week wel nieuw kopen

Eigenlijk moet ze gewoon een kort, maar wat dikker bot hebben om op te kunnen kauwen :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:26

Onze hond heeft in weinig interesse, al vindt ze kophuid uierboord en van die goedkope rawhide rolletjes wel fijn om te knagen.
Gisteren heeft ze echter te weinig uitdaging/ beweging gehad door t slechte weer en daardoor vannacht teveel wakker.. en heeft ze aan de tafel staan kauwen.
Ik zoek dus eigenlijk ook iets wat ik veilig kan laten liggen..
De stukjes rawhide laat ik wel liggen maar kennelijk was de tafel aantrekkelijker…

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:05

Madame is blij :D
Hij lijkt vrij groot voor haar, maar dit was echt de maat waar Jack Russell en mopshond bij stonden haha. Hopelijk heeft ze er even goed werk van.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:14

Ik weet niet of het al eens genoemd is. Maar ik heb een nylabone voor puppies, maar wel voor grote rassen.
Dus dat is een extra zachte maar wel heel groot.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:08

Ik gaf aan mijn pup koeien oren.
En als hij bijna op was nam ik het weg.
Ook witte huid lapjes nam hij wel als hij de behoefte had,maar die waren niet zo lekker.
Een ronde donut met spekje er om heen vond hij ook heerlijk,maar alles onder toezicht.
En vissenhuidjes zijn ook oke.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 11:52

Polarize schreef:
Hij lijkt vrij groot voor haar, maar dit was echt de maat waar Jack Russell en mopshond bij stonden haha. Hopelijk heeft ze er even goed werk van.

[ Afbeelding ]

Wat een leuk diertje!
Dat is een yakstaaf of zie ik dat verkeerd?

Even in het algemeen op de andere reacties: rawhide krijgen ze hier absoluut niet.
De nylabone ben ik niet zo'n fan van.

XXL oren krijgen ze wel eens, maar die gaan op. Vissenhuid ook, maar eentje versnipperd het en laat het dan liggen in 1000 stukjes. >;)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:05

Myfairytale schreef:
Polarize schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een leuk diertje!
Dat is een yakstaaf of zie ik dat verkeerd?

Even in het algemeen op de andere reacties: rawhide krijgen ze hier absoluut niet.
De nylabone ben ik niet zo'n fan van.

XXL oren krijgen ze wel eens, maar die gaan op. Vissenhuid ook, maar eentje versnipperd het en laat het dan liggen in 1000 stukjes. >;)

Ze heeft nu een yakstaaf ja! We hebben al wel door dat ze zelfs deze grotere maat zo op heeft, dus het is echt even een speciaal dingetje wat ze af en toe krijgt. Het is echt niet normaal hoe snel deze dingen op kauwt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:43

Mijn honden vinden de harde kunststof "botten" 10x niks. Een vriendin haar honden kauwen er wel op en vind dat er best scherpe haakjes op komen...
Ik heb wel geweien gehad, de grootst beschikbare maat om zeker te zijn dat er alleen geschraapt en niet vol op gebeten kon worden, maar ook dat viel niet echt in de smaak. En ik heb ze weggegeven na 2 jaar.

Koffiewortel- en olijfhout wordt hier wel af en toe op gekauwd, splintert niet en er zitten echt wel krassen in het hout, dus of het echt te hard is valt me wel mee.
Het enige van kauwsnacks waar ze langer dan 1-2 minuten mee zoet zijn, zijn grote stukken kophuid, bullepezen die meer dan 2cm diameter zijn, bevrozen (rauwe)luchtpijp, runderstrot of de XL Whimzees sticks. Maar dit eten ze dus op. Kophuid en grote pezen neem ik na +/- 10 minuten vaak weer weg (of ik pas hun maaltijd aan). Langste kauwsessie was denk ik 20 minuten op een runderstrot