kies_naam schreef:Dit is een lastig probleem. Ik begrijp de neiging om als toerist wat voer neer te zetten maar buiten je eigen gevoel lost dat voor die dieren niks op.
Door ze te voeren komen er steeds meer katten, in dat opzicht begrijp ik het verzoek van het hotel goed. Nu voer je ze waardoor ze zich weer voort gaan planten maar je komt niet terug om de kittens te voeren, dus die zullen wellicht gedeeltelijk verhongeren/overlijden door ziektes. Een deel zal het overleven waardoor er volgend jaar meer kittens zitten en er meer overlast komt en het probleem zo steeds meer uit de hand loopt.
Als je iets wilt doen voor de dieren zou ik een plaatselijke organisatie zoeken en een donatie doen, zodat zij katten kunnen castreren.
Ik woon in een land met veel straatkatten en honden en ik weet hoe lastig het soms is. Het is ook goed om je te realiseren dat je gewoon niet zoveel kan doen, dit zijn grote maatschappelijke problemen die los je niet zomaar even op. Inmiddels hebben we zelf twee wees fles kittens grootgebracht (waarvan één helaas overleden is) en hebben we een lokale zwerfhond in huis genomen, allemaal gecastreerd uiteraard. Dit lost aan het probleem niks op maar wel voor de individuele dieren maar dat is wel een hele commitment en je bent nu gewoon lekker op vakantie.
Dus als je iets wilt doen zou ik zeggen doneer aan een stichting of ga volgende vakantie een tijdje als vrijwilliger voor een stichting werken dan kan je echt iets bijdragen.
Oke, goed om te weten. Ik vind het gewoon moeilijk, ik wil helpen maar ik kan ze niet allemaal helpen. Ik weet dat ik me daar neer bij moet leggen, en dat vreet aan me, verpest ook wel m’n vakantie.
Ik zit er al een tijd aan te denken een paar dagen vrijwilligerswerk te gaan doen in een asiel.
Ik wil sowieso later heel graag mijn eigen asiel, ik wil mijn leven echt wijden aan het helpen van dieren in nood. Dierenambulance in Nederland word al flink gesponsord door me, en ik hoop echt ooit m’n levenswerk er van te kunnen maken.
Ik wil er gewoon echt niet van wegkijken. Maar goed om te weten over het voeren. En het liefst zou ik hier met een karretje achter een fiets rondrijden om ze elke dag te voeren, maar helaas moet ik daar geld voor hebben en staat mijn huis niet hier maar in Nederland. Hopelijk word het op een dag waarheid