Mijn lieve kat Peach is vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iselda

Re: Mijn lieve kat Peach is vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 20:29

SolarHertog, bedankt voor de tip. Ik ga die website eens even bekijken!

Petpa, ik weet dat bij ons in de regio ook overleden katten inderdaad altijd richting dierenambulance gaan zoals Oskarrino aangeeft. Dus dan zou je inderdaad denken dat de chip wordt uitgelezen. Ik weet bijvoorbeeld ook niet zeker of de chip het altijd nog doet, daarom hou ik elke dag ook Amivedi en de site van de dierenbescherming in de gaten. Zij had ook een halsbandje om met mijn gegevens. Het zou toch wel pure pech zijn als zowel het bandje verliest als de chip niet werkt...

Janine1990, wat jij schetst dat ze is aangereden en zichzelf heeft verstopt lijkt mij momenteel een van de meest denkbare scenario's. Ik heb uiteraard zoveel mogelijk bosjes en struiken in de omgeving uitgekamd, maar helaas kun je ook gewoonweg niet overal bij..

Benzz, aan dit soort verhalen probeer ik mij vast te houden! Ik hoop dat ze straks totaal onverwacht weer een keer voor de deur staat. En ze is ALTIJD welkom, maakt uiteraard niet uit hoe lang ze is weggeweest.

Na deze week heb ik zwangerschapsverlof en ik hoop nog steeds dat ik straks gewoon lekker samen met m'n meisje op de bank kan liggen met een kopje thee en serie. Tot het moment dat ze terug is blijf ik uiteraard op alle mogelijke manieren mijn best doen om haar terug te krijgen. Ze verdient het om weer lekker warm hier op de bank te liggen!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:16

Ik heb haar nogmaals op mijn Facebook gezet.
Nu als nieuw bericht, wellicht werkt dit.

Heb je er al aan gedacht om een beloning uit te loven voor degene die zorgt dat ze terugkomt?
Mensen zijn dan wellicht toch schrerper om buiten naar een kat uit te kijken danwel iemand "te verlinken" indien degene Peach in huis genomen heeft.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:56

Heeft Heerhugowaard geen goed gelezen huis aan huis krant? Dan zou ik een kleurenadvertentie laten zetten met een foto van de vermiste Peach, dan bereik je ook mensen die gen sociale media hebben.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-11-24 15:05, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:10

_Mir schreef:
Moderatoropmerking:

If you can be anything, be kind!
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-11-24 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:11

_Mir schreef:
Moderatoropmerking:

Jij bent ook de leukste thuis hè?
Ongepaste reactie tegen iemand die duidelijk verdriet heeft.

Zeker met je verlof wat er aan komt, is het extra fijn om haar weer op de bank te hebben. Ik duim hard dat ze snel weer thuis is. Die onwetendheid is vreselijk.
Blijven delen op Facebook, spammen in die groepen! Er komt zoveel voorbij en alhoewel ze goed te herkennen is, slaan mensen het niet op als ze het maar 1 of 2 keer zien. Delen, delen en nog een delen.
En een beloning er op. Mensen zijn dan al sneller geneigd om te stoppen met scrollen en beter te kijken.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-11-24 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:16

Spoiler:
Van die mensen die vanuit hun perfecte luchtkasteel sneren uitdelen aan anderen... dat hebben ze blijkbaar nodig.
:brr:
Trek het je niet aan TS. :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 04:46

_Mir schreef:
Moderatoropmerking:

Wauw, geef nog even een trap na aan iemand die al zo rot voelt.
Heel sjiek, hoor....
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-11-24 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:39

Ik snap Mir wel, maar het had genuanceerd gekunt.

Maar het is zo onwijs verdrietig als er dan toch iets gebeurt waardoor een kat ontsnapt of als je als baas toch de keuze maakt je dier naar buiten te laten.
Ieders eigen keus.

Ik heb aardig wat contact met ts en weet en voel hoe zij er doorheen zit...dan zijn dit wel de laatste reacties waar ze op aan het wachten is. Het verdriet is al zo groot. Dusdanig groot dat haar lieve mensje wat in haar buik zit hier alles van mee krijgt! Ze heeft het al zwaar genoeg!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:58

Jolliegirl schreef:

Maar het is zo onwijs verdrietig als er dan toch iets gebeurt waardoor een kat ontsnapt of als je als baas toch de keuze maakt je dier naar buiten te laten.
Ieders eigen keus.

Ik heb aardig wat contact met ts en weet en voel hoe zij er doorheen zit...dan zijn dit wel de laatste reacties waar ze op aan het wachten is. Het verdriet is al zo groot. Dusdanig groot dat haar lieve mensje wat in haar buik zit hier alles van mee krijgt! Ze heeft het al zwaar genoeg!

Het had genuanceerder gekund.
Gezien de onderliggende reden van dit topic is de opmerking ongepast, ongemanierd en onwenselijk,

Evenzo als dat jij hier zegt dat je Mir wel snapt.
En ook nog even sneert dat het ieders eigen keus is om een kat naar buiten te laten gaan.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:47

_Mir schreef:
Moderatoropmerking:

Wat een harteloze reactie. Je zal wel trots zijn op jezelf nu!

Ik hoop dat lieve Peach snel weer terecht is @TS :+:
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-11-24 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:04

_Mir schreef:
Moderatoropmerking:

Nare reactie. Zeg gewoon niets.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 20-11-24 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:45

Petpa schreef:
Jolliegirl schreef:

Ieders eigen keus.

Gezien de onderliggende reden van dit topic is de opmerking ongepast, ongemanierd en onwenselijk,

En ook nog even sneert dat het ieders eigen keus is om een kat naar buiten te laten gaan.

Ho ho ho... Dat is geen sneer, absoluut NIET!
Dus ff rustig aan hoor...

Alle goede intenties in mijn post, niet meer niet minder. Gelukkig weet TS dit!

Nogmaals : dit is niet als sneer bedoeld geweest en op geen enkele manier rot bedoeld.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:15

Petpa schreef:
Jolliegirl schreef:

Ieders eigen keus.

Straf dat uitgerekend jij dit schrijft over een ander :')

Jolliegirl is wel de laatste die dingen als sneer neerschrijft of kwetsend bedoelt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:28

Graag nu weer on topic ipv wellus -nietus.
Sterkte TS. Het zou zo mooi zijn als ze straks weer thuis zou komen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:00

Little_Gift schreef:
Straf dat uitgerekend jij dit schrijft over een ander :')

Jolliegirl is wel de laatste die dingen als sneer neerschrijft of kwetsend bedoelt

Kennen wij elkaar?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 10:15

Mazida, dat weet ik eigenlijk niet. Ik ontvang geen huis-aan-huis blad en volgens mij sowieso mijn hele week niet. Er stond standaard een nee-nee sticker op de brievenbus en die heb ik (en velen met mij) tot nu toe niet gewijzigd.

Petpa, weet jij toevallig of het huis-aan-huis blad goed wordt gelezen? Heb altijd het gevoel dat die niet goed worden gelezen, maar misschien is dat een vertekend beeld van mij.
Verder heb ik opnieuw een bericht geplaatst op Facebook en Nextdoor, idd met een beloning erbij geschreven. Na vandaag verlof, dus dan wil ik ook nog een nieuwe poging doen om wat flyers op te hangen als dat lukt, maar ze worden vrijwel direct weer verwijderd door de gemeente. Dus dat is jammer...

Nyaleti, dank je wel voor het lieve bericht. De onwetendheid is inderdaad echt vreselijk. Morgen ben ik voornemens al m'n oude berichten even te verwijderen en dan in alle groepen een nieuw bericht te plaatsen (je mag niet in elke groep meerdere berichten toevoegen).

Tzatziki en Senna21, dank jullie wel. Ik hoop ook dat ze snel weer terecht is. Het wordt nu ook kouder en natter, vreselijk idee dat ze mogelijk ergens buiten zit... Dan hoop ik maar dat iemand haar toch in huis heeft genomen en nu goed voor haar zorgt en dat ze uiteindeijk wel weer bij mij terecht komt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:22

Gevoelsmatig wordt het huis-aan-huis blad slecht gelezen.
Er zijn ook veel mensen met een "Nee" sticker.

Waar hang je de flyers op?
Ik zou proberen de flyers iom de ondernemers op te hangen.
Bv bij de winkels aan de binnenzijde, of binnen bij huisartsen / fysio / tandarts enzo.
En dan een uitgebreid gebied; de draai, berkheidelaan, centrumwaard, middenwaard, stad van de zon.
Dan verwijdert de gemeente niets!

Toevoeging: vraag ook bij scholen en het zwembad of je een flyer binnen op mag hangen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:20

Onder jonge mensen word het huis aan huis blad misschien slecht gelezen, maar onder oude mensen niet. Een advertentie kost vaak maar een paar tientjes. En dan bereik je ook de groep die niet op sociale media zit. Met een unieke kat zoals die met jouw kleurenpatroon zou ik dat wel doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Niet betweterig bedoeld, gewoon een welgemeend advies. Met of zonder advertentie, ik hoop dat je jouw Peach snel weer in de armen kunt sluiten.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:54

Ohh wat vreselijk zeg! Ik hoop dat ze snel weer thuis is

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 15:48

Toevallig dat ik dit topic nu zie, ik zit eigenlijk nooit meer op Bokt.
Ik ben zelf vrijwilliger bij dierenambulance Noord Holland Noord (die dus ook in Heerhugowaard rijdt).
Ik zal een extra oogje in het zeil houden voor haar.

Houd je ook de Facebookpagina van de dierenambulance Noord Holland Noord in de gaten? Daar worden gevonden katten ook op geplaatst, ook als ze overleden zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:08

Ik heb 10 jaar geleden een verwaarloosde kat gevonden en ze bleek al 3 maanden vermist te zijn.Dus geef de moed niet op,het kan nog gebeuren dat ze terugkomt.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:39

En ik vorige maand nog. Die kat bleek al 10 maanden vermist te zijn. Ze liep af en toe bij ons op stal. Die heeft de hele tijd muisjes weten te vangen. We zagen haar nl. af en toe met een gevangen muisje rond lopen. Vonden wij alleen maar fijn. Er lopen er op stal te veel.
Ik wist haar vertrouwen te winnen en na enkele dagen kon ik haar vangen. De dierenambulance heeft toen de chip uitgelezen en ze bleek nog geen 400 m verderop in een woonwijk weggelopen te zijn.

Hopelijk wordt Peach snel gevonden.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 11:56

Petpa en Mazida, goede tip van de flyers en het huis-aan-huis blad, dank jullie wel!

Fireheart, wat fijn dat je dit topic zit en nog fijner dat je een oogje in het zeil houdt! Als het goed is, is het ook bekend bij de dierenambulance dat ze is vermist. Ik volg inderdaad de Facebook pagina (ook van Hoorn e.o.). Daarnaast kijk ik nog steeds meermaals per dag op 'mijn dier is zoek' van de dierenbescherming en Amivedi.

Britta31 en Gee, dit zijn bemoedigende berichten en daar haal ik echt hoop uit. Ik hoop inderdaad gewoon heel hard dat ze een keer opvalt en dat haar chip dan wordt uitgelezen (of misschien heeft ze haar adreskokertje nog om, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker). Of dat iemand haar toch in huis heeft genomen en nu met de beste bedoelingen voor haar zorgt, maar dat die persoon uiteindelijk ook bij mij uitkomt.

Gister was het alweer 5 weken geleden dat ze hier de deur uitliep. De tijd gaat zo ontzettend snel. Ik hou hoop dat ze gezond en wel thuis komt tot het tegendeel is bewezen.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:12

Hoe gaat het TS? :knuffel: