Nog reacties gehad van iemand TS? Of iets anders in werking?
Je vroeg nog naar ontworming. Die van de dierenwinkel zijn hetzelfde als van de dierenarts dus die kun je rustig daar halen. Milbemax / Milpro / Milbactor / No worm pro is allemaal dezelfde werkzame stof. Gaat op gewicht 2-4kg en 4-8kg. Je weet natuurlijk niet hoeveel hij weegt dus ik zou hem voor 4-8kg geven dat is 1 hele tablet. Overdoseren doe je niet zo maar maar onderdoseren wel en dan werkt het niet voldoende. Tenzij hij echt mini is en heel mager, dan zit hij misschien rond de 3kg maar een gemiddelde kater weegt al snel boven de 4kg. Tabletje mag je ook verpulveren dus tussen 2 lepeltjes pletten en dan door het natvoer roeren.
Shenavallie
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-24 22:07
Ik heb via PB diverse reacties gehad en heb een paar opvanghuizen en Zwerfkat Nederland gemaild. Van geen van allen nog een reactie gehad, maar ik ben vast niet de enige die hulp vraagt, dus ik moet even geduld hebben. Hopelijk hoor ik morgen wat!
Dank je wel trouwens voor de ontworm-info!
Ondertussen komt de kater regelmatig naar de deur gerend, zodra deze geopend wordt, en al mauwend en spinnend kopjes geven. Zo bijzonder hoe het vertrouwen is gegroeid en des te meer dubbel dat het gewoon niet mogelijk is om hem zelf te houden.
Shenavallie
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-24 15:04
Vandaag op basis van tips via PB contact gehad met een opvanghuis dat samenwerkt met de dierenambulance. Lang verhaal kort: de dierenambulance heeft de kat opgehaald en brengt het momenteel naar de opvang.
De medewerkers van de dierenambulance konden me geruststellen dat hij goed terechtkomt en niet in het wild weer uitgezet zou worden, omdat hij goed benaderbaar en zelfs probleemloos optilbaar was. Ook het feit dat ik in de laatste week helemaal een goede vertrouwensband met de kat kreeg en hem uitgebreid kon aaien, plus dat hij vrolijk kwam aangerend als je zijn naam riep, maakten dat ze die conclusie konden trekken. Ik heb ze verteld welke naam hij van ons gekregen heeft en dat hij daar goed naar luistert, dus misschien dat ze deze naam wel voor hem houden. Hoe dan ook, ik ben super blij voor hem dat hij nu de zorg kan krijgen en uiteindelijk de liefde en warmte die hij waard is.
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-24 15:42
Het voelt wel heel dubbel. Heb er om moeten huilen, want ik vind het heel bijzonder dat hij vertrouwen in mij/ons had. Eén van de medewerkers kende ons adres nog, want nog niet zo lang geleden had mijn man een kraai met een gebroken vleugel gevonden en in een doos meegenomen naar huis. Hij heeft toen ook naar de dierenambulance gebeld, die de kraai toen heeft opgehaald. De medewerker wist nog dat mijn man toen aangaf dat hij anders ruzie met mij zou hebben gehad als hij de kraai had laten liggen en niet voor hulp had gebeld.