Poes poept ineens overal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke137

Re: Poes poept ineens overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:09

Inmiddels al 2 dagen zonder plas in huis *\o/*
Het natvoer gaat er goed in, vind hij errrug lekker.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:13

Balen dat er toch blaasgruis is uitgekomen.
Het advies is om ze op het dieetvoer te houden omdat je anders een grote kans hebt dat het terug komt.

Het kan ook ontstaan door stress, mocht je die stress factor weg kunnen nemen dan zou je ander brok kunnen proberen maar bij jullie klinkt het gewoon als 'pech' en dat ze er aanleg voor heeft. Dus zeker op de brokjes houden.

Natvoer is heel belangrijk! Dus zeker elke dag natvoer blijven geven en dan nog met een extra scheutje water er door.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:16

Mijn monsters weigeren natvoer met water, dus ze krijgen een liquid snack verdund met water :D

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:24

Volgende vraag, ik vind het wel toevallig dat onze andere kat nu ook in huis begint te plassen. Is toch gek dat ze dat beide zijn gaan doen. Ons idee is om onze andere kant nu dus ook om te zetten van voer. Zonder aanvullende test vanuit de DA.
Jullie hier nog ideeën over? Is het gewoon stom toeval dat ze dit beide nu tegelijk hebben? Onze Moos hebben we al 4 jaar, en die heeft nog nooit buiten de kattenbak geplast.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:01

Het is zeker geen stom toeval. De andere kat kan natuurlijk ook gruis hebben, maar die kan ook in huis plassen omdat de eerste kat het doet. Dan is die plek heel snel de nieuwe plasplek

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:27

Hanneke137 schreef:
Volgende vraag, ik vind het wel toevallig dat onze andere kat nu ook in huis begint te plassen. Is toch gek dat ze dat beide zijn gaan doen. Ons idee is om onze andere kant nu dus ook om te zetten van voer. Zonder aanvullende test vanuit de DA.
Jullie hier nog ideeën over? Is het gewoon stom toeval dat ze dit beide nu tegelijk hebben? Onze Moos hebben we al 4 jaar, en die heeft nog nooit buiten de kattenbak geplast.

Voor de reden eens met degene voor mij. Maar zeker niet zonder aanvullend DA onderzoek op dieetvoer zetten. Dat is niet goed voor katten die deze problemen niet hebben. Bovendien zijn er twee vormen van urinewegproblemen die beide een andere behandeling en type voer vragen. Echt niet zomaar doen hoor.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:29

Okee daarom ben ik blij dat ik het hier navraag.
Dan houdt ik onze Moos nog gewoon op zijn eigen voer en ga ik wel nieuwe testkit ophalen bij de DA.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:05

Ook ons Moos heeft blaasgruis. Gisteren gestart met de medicijnen en voer.
Nu hopen dat we voorlopig geen plas meer hoeven te ruimen en de katjes der goed vanaf komen :knuffel:

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:33

Sourire schreef:
Hanneke137 schreef:

Voor de reden eens met degene voor mij. Maar zeker niet zonder aanvullend DA onderzoek op dieetvoer zetten. Dat is niet goed voor katten die deze problemen niet hebben. Bovendien zijn er twee vormen van urinewegproblemen die beide een andere behandeling en type voer vragen. Echt niet zomaar doen hoor.

Niet helemaal waar. Natuurlijk bij klachten onderzoek.

Maar gezonde katten mogen ook gewoon op het dieetvoer. Zeker die van Royal canin en hills. Al mijn katten staan erop omdat apart voeren niet werkte. Was volgens de dierenarts geen probleem en ook de andere dierenarts waar ik voer haal zegt dat dat geen probleem is en veilig is.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 15:33

Update..onze Minous is een kroelkat..ze moest opnieuw haar plekje vinden denken we.
Ze poept niet meer binnen, netjes of buiten in onze tuin, of in haar kattenbak, waar ik ander grit in heb gedaan. Ze eet goed en ze doet het eigenlijk heel erg goed weer. Wat ik al een beetje vermoedde, ze miste haar vriendje gewoon heel erg. Wat begrijpelijk is daar ze als kitten een kadotje was voor haar grote broer Ody..dus hij was alles wat ze kende, en genoeg aan had. Na zijn overlijden was ze gewoon echt even van slag. En dat is ook logisch, dat mag. Gelukkig is ze niet meer zo van slag dat ze overal maar gaat zitten, en lijkt ze weer gelukkig aan het worden. Zo fijn..eerste plaats voor haar, maar ook wel beetje voor mij :o
want dat opruimen en schoonmaken was geen feest.