[VOLG] Gastgezin van de Ark

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: [VOLG] Gastgezin van de Ark

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:40

Ach, wat een dotjes. En fijn voor Shiloh!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 11:08

Ja het zijn lieverds <3

Zwarte ukkie hadden we gisteren benoemd tot Bobby. Het was nog iedere keer een strijd om melk bij m binnen te krijgen, zijn oogje ging wel al beter.
Gisteren avond laat nog even contact gehad met de ark, vandaag daar langs geweest voor de dierenarts.
De kleine Bobby is niet meer :(
Ik had me er al een beetje op ingesteld, want als hij niks meer eet gaat het snel over. Hij is vanmorgen ingeslapen en weer samen met zijn broertje <3 het was beter zo voor m.

Zo raakt het huis langzaam wat leger, de meesten op een fijne manier, maar helaas ook niet. Ze vonden het een wonder dat die 2 uberhaupt nog leefden en we weten dat we alles gedaan hebben voor ze.

Even tijd nodig om het te verwerken, na 3 weken intensieve 24/7 zorg doet het wel pijn als ze het niet redden.

Om het bericht nog een beetje op te vrolijken:
Kijk Tom en Jerry <3
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 11:25

Wat een mooi werk doen jullie. Ondanks soms een verlies wat mij ook heel moeilijk lijkt. Ik ga jullie volgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:23

Sterkte. :(:)

Blijven de andere 5 flessen kittens nu wel bij je samen. :o

Zie Tom en Jerry zo samen zitten. <3

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 12:47

Ja de andere 5 mogen en kunnen nu blijven, we wilden er 2 naar een ander gastgezin doen maar nu zijn ze al met 2 minder :):

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:45

Toen ik onze eigen poes ging halen, was dat ook bij een gastgezin. Daar zat er toen nog een, haar zusje. Jij hebt er best veel. Heb je daar niet bijna een dagtaak aan zo? Gewoon nieuwsgierigheid/belangstelling. Hoeveel tijd ben je er mee bezig. En je kunt ook niet zo maar weg, of op vakantie, hoe gaat dat?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 14:47

Shiloh, Tom en Jerry nemen niet veel tijd in beslag, de ukkies daarentegen wel. Gelukkig hoef ik die ook niet alleen te doen, mijn vriendin helpt me daarbij en zo wisselen we af wie de kittens eten geeft.
Shiloh heeft zaterdag waarschijnlijk een nieuw huisje als het klikt en ik verwacht dat Tom en Jerry ook wel een huisje hebben tegen de tijd dat de anderen groter zijn. We nemen dan nu ook geen kittens meer mee van het asiel tot die 5 ukkies de deur uit zijn (of als we er nog maar 1 a 2 hebben zitten).

Je bent niet verplicht om constant beestjes in huis te nemen. Dus op het moment dat je weet dat je in bijv juli op vakantie gaat, dan neem je in mei wellicht nog +- 2 kittens en daarna na je vakantie pas weer. Die 2 zijn dan al wel de deur uit :D

Zelfde geldt als je even niks wilt, als je huis leeg is kun je dat een paar weken zo laten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 10:25

Shiloh is afgelopen zaterdag naar haar nieuwe huisje gegaan, we missen haar gezelligheid wel een beetje. Maar we hebben er nog genoeg zitten ;)
Tom begint steeds minder bang te worden, Jerry laat zich vaak nog niet zien.
Afbeelding

En ja de ukkies, die vinden alles leuk en gezellig <3
Gisteren hebben ze voor het eerst wat mousse gegeten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels hebben ze allemaal een naam;
Zwart wit = Nox
Bruin gestreepte: Jacky
Licht grijs = Finn
Donker grijs = Blue
Gevlekt met wit hoofdje = Willow

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:52

Wat een poepertjes, daar zit nog wat anders doorheen dan enkel HTK? Grote oren, langere vacht etc.

Zo sneu dat de kleintjes het niet gered hebben, ze hebben in ieder geval alle kansen gehad bij jullie. Hadden ze misschien gezamenlijk iets onder de leden? Of toch longontsteking ivm flesvoeding verslikken? Of iets vanaf de geboorte? Of is er niet achter te komen waarom ze ondanks de goede zorgen helaas toch ziek werden?

Krijg je meestal updates van de katten die een leuk huisje vinden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 11:42

Zie volgens mij ook point. De lichtgrijs lijkt op de foto meer beige met point markers.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:01

oh wat een prachtig werk doen jullie. en wat jammer van de twee jongsten, maar zo te lezen hebben jullie alles op alles gezet voor ze.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 12:33

Vrijwel alle kittens zijn zwerfkatjes geweest, of zijn de ouders daarvan zwerfkat. Dus wat erin zit is een raadsel! Ben heel benieuwd inderdaad hoe de licht grijze gaat verkleuren, die heeft inderdaad een beige achtige gloed over zijn vacht.

De 2 zwarte kleintjes zullen iets onder de leden gehad hebben, hoewel de grootste van de 2 ineens hard achteruit ging en binnen 18 uur na eerste keer niet willen eten is overleden. De ander die ingeslapen is had een dikke buik, ondanks dat hij weinig tot niks gegeten had. Dierenarts vermoed een infectie of wellicht wormen. Zulke jonge beestjes zijn enorm kwetsbaar en overleven het vaker niet dan wel zonder moeder poes. Deze 2 waren al bijna voor dood aangetroffen voor ze naar ons kwamen, dus dat ze nog ‘zo lang’ geleefd hebben hadden ze nooit verwacht. Dat geeft ook wel een gerust gevoel dat we weten dat we echt alles gedaan hebben wat mogelijk was, van elke 2 uur voeden 24/7, naar binnen 1 uur naar de dierenarts gaan toen ze niet wilden drinken, naar elke 4 uur oogjes druppelen en anti-biotica toedienen, naar het optijd laten inslapen van de kleinste om verder lijden te besparen.
Er is helaas niet goed achter te komen wat het precies is geweest, het meest aannemelijke is dus een virusje/infectie en dat kan fataal zijn voor zulke jonge beestjes

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:08

Gok dat de lichtgrijze effen is geweest.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:11

Die grijze op je schouder, lijkt wel een beetje op onze kat kwa kleur.
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:13

Oh dit ga ik volgen! Vind het geweldig wat je doet TS! Wij zitten te denken of we misschien als onze hond er niet meer is dit ook gaan doen. Alleen wij hebben geen ervaring met katten, is het dan wel slim? En kunnen we dit dan wel doen? Of moet je echt 1 of meerder katten hebben en veel van katten weten?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 20:46

maj0 schreef:
Oh dit ga ik volgen! Vind het geweldig wat je doet TS! Wij zitten te denken of we misschien als onze hond er niet meer is dit ook gaan doen. Alleen wij hebben geen ervaring met katten, is het dan wel slim? En kunnen we dit dan wel doen? Of moet je echt 1 of meerder katten hebben en veel van katten weten?

Hier kun je meer lezen over het worden van gastgezin. Ik zie dat ze soms ook een gastgezin voor een hond zoeken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:50

Dankje ik ga dit eens rustig lezen. Zal eens bij het asiel bij ons in de buurt kijken. Ik weet dat ze daar ook mensen zoeken. De Ark is voor ons een uur rijden dus beetje te ver.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:11

Wat een leukerds zijn Tom en Jerry <3

De nieuwe ukkies zijn ook super schattig en fijn dat ze het zo goed doen.

Wat jammer van de twee zwartjes, je hebt je best gedaan voor ze.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 14:26

Nou jongens ik heb een mooi cadeautje gekregen van Tom <3
Hij laat zich aaien! Sterker nog, hij geniet ervan en komt er zelf om vragen. Afgelopen nacht is ineens het kwartje gevallen bij hem dat we echt niet zo eng zijn
Afbeelding

Jerry vindt ons nog niet zo leuk, maar dat komt wel

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:19

Oh kijk nou! Dat is super!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 18:59

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 15:02

Even een update over de beestjes!

Tom en Jerry bleken ineens toch poezen te zijn, dit is in het begin een keer bekeken maar daarna niet meer. Ik dacht ineens: hmmm dat klopt niet haha
Tom is daarom Anna geworden en Jerry Elsa.

Afgelopen maandag werd Elsa ineens ziek, met lopen viel ze om en zat verder stil. Gelijk naar de dierenarts geweest, het kon van alles zijn. Medicatie mee gekregen en hopen dat ze er bovenop zou komen. Helaas heeft Elsa het niet gered en is ze dinsdag ingeslapen nadat het erger werd.
Lieve Anna is een echte knuffelkont geworden en volgende week komen er mensen voor haar kijken!
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren ochtend heb ik Venusaur opgehaald, hij staat al ter adoptie maar is nog erg bang voor mensen (blazen en slaan als je te dichtbij komt). Ik wilde hem graag een kans geven, zodat hij sneller een huisje kan vinden.
De arme schat zit momenteel nog overal verstopt, maar we geven hem de tijd <3
Afbeelding
Afbeelding

De 5 ukkies groeien als kool! 2 zijn al gereserveerd voor adoptie, ze staan nog niet op de site maar ik verwacht dat de anderen ook tegen die tijd snel een huisje hebben. Nox en Willow gaan samen weg als ze oud genoeg zijn.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:24

Mens laat ons eruit. <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:55

Die laatste foto is wel hilarisch _O-
Laat ons eruit!

Wat sneu van Elsa.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:11

Ik ben verliefd geworden op Venusaur. Hij lijkt sprekend op mijn vorige kat alleen had die een wit vlekje op zijn lip. Is ook bij ons gekomen als heel angstig katje en dat is helemaal goed gekomen. Helaas is hij in december overleden op 16 jarige leeftijd.

Afbeelding

Maar voor ons even geen katten meer erbij.