Werken met praatbuttons katten en honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:30

Welk merk knoppen hebben jullie?
Ik vind dit super interessant!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:46

Ik heb nu een set van "my dog talks", via amazon. Mooie kleine knoppen in matten, volgens mij prima geluid. Fluent Pet werd me wat te duur voor een eerste test := maar nu kan ik met 12 knoppen voorlopig aan de bak.

Super leuk Captain! Deel zéker je bevindingen hier! :))

Melzazu

Re: Werken met praatbuttons katten en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:18

Ik zie dit topic nu en heb even bijgelezen over Ivar. Wat geweldig zeg. Ik ga volgen. Heel interessant en vooral heel erg leuk en grappig.

Ik dacht meteen of het wat voor mijn katten zou zijn maar vooral 1 is zonder knoppen al enorm aanwezig en vocaal dus ik denk nog even of dat handig is hahahah.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:31

Ik heb de knoppen van Ali.
Eerst een set die je kan inspreken door ze lang ingedrukt te houden, maar dat was niet zo'n succes omdat ze dan regelmatig zelf de knop resetten :)) En toen een set die je moet inspreken door aan de onderkant de knop in te drukken.
Het geluid is gewoon heel duidelijk bij mijn knoppen, en ik had 4 knoppen voor 15 euro incl verzenden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:37

Ik heb net een boek besteld, lijkt me super tof om dit met je paard te kunnen doen. Weet iemand of er mensen zijn die dit al met hun paard doen? Ik heb ooit iemand op YouTube gevonden maar die drukte alleen maar op 'cookies'. :')

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:20

ik heb ook een klein setje knoppen (4) gekocht als cadeautje voor mijn man zijn kerst.
ben benieuwd hoe onze honden gaan reageren. Die kunnen nogal eens bang zijn voor gekke dingen soms :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:29

Captain schreef:
Ik heb net een boek besteld, lijkt me super tof om dit met je paard te kunnen doen. Weet iemand of er mensen zijn die dit al met hun paard doen? Ik heb ooit iemand op YouTube gevonden maar die drukte alleen maar op 'cookies'. :')

Nog nooit gezien! Mijn paard zal echter ook in de cookies-categorie vallen vrees ik :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:35

Leo schreef:
Ik heb nu een set van "my dog talks", via amazon. Mooie kleine knoppen in matten, volgens mij prima geluid. Fluent Pet werd me wat te duur voor een eerste test := maar nu kan ik met 12 knoppen voorlopig aan de bak.

heb je een linkje?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:13

Leo schreef:
Mijn hond heeft ook een set buttons gekregen met Sinterklaas :D

Hij vond de eerste woorden die we er in hadden gezet al mega interessant ("vechten" -> zo noemen we spelen altijd) en "buiten" -> zeggen we altijd als hij naar de tuin gaat of wil). Super bekende dagelijkse woorden dus en hij zocht de knoppen al een paar keer gericht op, met de opperste verbazing en blijdschap dat we er meteen op in gingen :') Ik ben erg benieuwd!

Haha wat leuk zeg! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor jij ook wat toe moet voegen ala "all done" :')

Captain schreef:

Welk boek heb je besteld?
Ik heb "How stella learned to talk" gelezen, las wel lekker weg en leuk om haar inzichten te lezen. Heb nog niet echt een YouTube kanaal oid kunnen vinden met praatknoppen met paarden. Wel wat losse filmpjes gezien waarbij er een sound board in een schuilstal hing. Maar kan die nu zo snel niet meer terug vinden. Had wel deze laatst nog naar iemand doorgestuurd van een koe :')
https://www.facebook.com/reel/561381843101754

Roihi schreef:
ik heb ook een klein setje knoppen (4) gekocht als cadeautje voor mijn man zijn kerst.
ben benieuwd hoe onze honden gaan reageren. Die kunnen nogal eens bang zijn voor gekke dingen soms :')

Haha ben benieuwd! Je kan altijd eerst beginnen met target training natuurlijk.

Ivar is nog steeds mooi voortvarend met zijn knoppen, we zitten nu in totaal op 20 knoppen. Heb een nieuwe set Speak-Up knoppen onderweg (heb nu deels 'classic' knoppen, maar die bevallen minder goed omdat ik die bv vanuit de keuken niet kan horen en ook niet altijd als ik in de woonkamer met koptelefoon op zit).

De now/later knop lijkt hij ook wel aardig te begrijpen. Hij gebruikt in 'onderhandelingen' regelmatig wat hij wil + now bijvoorbeeld. En vanochtend had hij al een aantal keer om zijn Licki gevraagd waarop ik telkens antwoordde "Licki Later", eerst de paarden doen.

Toen we weer binnen kwamen na het verzorgen van de paarden was het eerste wat hij deed "Later Now" _/-\o_

Afbeelding

Ik overweeg nog een beetje een camera erop te zetten die automatisch gaat filmen als hij bij de knoppen is. Maar goed, kost ook allemaal weer geld en weet ook nog niet zeker of/wat ik dan met de filmpjes wil.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:21

MarliesR schreef:
Leo schreef:

Hij vond de eerste woorden die we er in hadden gezet al mega interessant ("vechten" -> zo noemen we spelen altijd) en "buiten" -> zeggen we altijd als hij naar de tuin gaat of wil). Super bekende dagelijkse woorden dus en hij zocht de knoppen al een paar keer gericht op, met de opperste verbazing en blijdschap dat we er meteen op in gingen :') Ik ben erg benieuwd!

Haha wat leuk zeg! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor jij ook wat toe moet voegen ala "all done" :')

Captain schreef:

Ik heb "How stella learned to talk" gelezen, las wel lekker weg en leuk om haar inzichten te lezen. Heb nog niet echt een YouTube kanaal oid kunnen vinden met praatknoppen met paarden. Wel wat losse filmpjes gezien waarbij er een sound board in een schuilstal hing. Maar kan die nu zo snel niet meer terug vinden. Had wel deze laatst nog naar iemand doorgestuurd van een koe :')

Roihi schreef:

Ivar is nog steeds mooi voortvarend met zijn knoppen, we zitten nu in totaal op 20 knoppen. Heb een nieuwe set Speak-Up knoppen onderweg (heb nu deels 'classic' knoppen, maar die bevallen minder goed omdat ik die bv vanuit de keuken niet kan horen en ook niet altijd als ik in de woonkamer met koptelefoon op zit).

De now/later knop lijkt hij ook wel aardig te begrijpen. Hij gebruikt in 'onderhandelingen' regelmatig wat hij wil + now bijvoorbeeld. En vanochtend had hij al een aantal keer om zijn Licki gevraagd waarop ik telkens antwoordde "Licki Later", eerst de paarden doen.

Toen we weer binnen kwamen na het verzorgen van de paarden was het eerste wat hij deed "Later Now" _/-\o_

[ Afbeelding ]

Ik overweeg nog een beetje een camera erop te zetten die automatisch gaat filmen als hij bij de knoppen is. Maar goed, kost ook allemaal weer geld en weet ook nog niet zeker of/wat ik dan met de filmpjes wil.

De tapo camera's zijn goed betaalbaar, kunnen 360° draaien, kunnen ook automatisch beweging meevolgen, en met een sd kaartje nemen ze lokaal alles op met vermeldingen van hoogtepunten.
Werken gewoon op stopcontact en de wifi.
https://www.coolblue.be/nl/product/9372 ... -pack.html

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:27

Wij hebben die Tapo camera's voor buiten. Die zijn erg fijn :j Goed beeld, en makkelijk te installeren.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:29

Ik vind ze heel grappig, ik ben alleen bang dat op het moment dat ik zit te bellen als ik thuiswerk, ik constant gestoord word. Terwijl hij sowieso al heel duidelijk is in wat hij wil. (Hij heeft dit nu met plaatsen, gaat hij naar de deur toe en daar zitten, dan wil hij spelen. Gaat hij op de kast zitten of in de kast, dan wil hij eten of een snoepje (afhankelijk van waar hij zit op de kast :'))

Dus ik vind dit wel prima zo... Toch blijft het wel heel gaaf.. Denk wel dat hij het makkelijk zal leren...

De vraag dus vooral: kun je de knoppen ook uit zetten/muten of hoe zit dat?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:08

Duhelo schreef:
Leo schreef:

heb je een linkje?

Zo niet bij de hand, maar via Amazon gemakkelijk te vinden als je de merknaam intoetst. :j

Liannetje86 schreef:
Ik vind ze heel grappig, ik ben alleen bang dat op het moment dat ik zit te bellen als ik thuiswerk, ik constant gestoord word. Terwijl hij sowieso al heel duidelijk is in wat hij wil. (Hij heeft dit nu met plaatsen, gaat hij naar de deur toe en daar zitten, dan wil hij spelen. Gaat hij op de kast zitten of in de kast, dan wil hij eten of een snoepje (afhankelijk van waar hij zit op de kast :'))

Dus ik vind dit wel prima zo... Toch blijft het wel heel gaaf.. Denk wel dat hij het makkelijk zal leren...

De vraag dus vooral: kun je de knoppen ook uit zetten/muten of hoe zit dat?

De knoppen die ik heb kun je uitzetten. :j

MarliesR schreef:
Leo schreef:

Captain schreef:

Roihi schreef:

[ Afbeelding ]

Ivar en zijn onderhandelingen _O-

Dat filmpje van de koe is hilarisch!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:14

Die Ivar is wel een pienter opportunistje hè :))

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:17

Roihi schreef:

Ik las even alleen de eerste zin en moest onbedaarlijk lachen... _/-\o_ :D

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:56

Haha Lindsey
Ik bedacht me nadien idd dat het er een beetje maf stond zo en dus ook grappig kon overkomen :D
Stel je voor dat ik mijn man nog moest trainen ook _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:02

Nu wil ik trainingsknoppen voor mijn vriend _O-

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:30

Kunnen een apart topic aanmaken
Hoe train ik mijn partner
_O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:54

Nou, vandaag voor het eerst begonnen met een button. Hij had het binnen 5 minuten door. :')
Ik heb wat screenshots, nog geen videos want ik wil eerst wat beeldmateriaal verzamelen en er dan een video van maken. Het is wel echt super leuk om te zien dat hij eerst iets vraagt zoals hij het normaal zou doen, ik niet reageer en hij dan de knop gebruikt. Super leuk. <3
Ik heb hem trouwens 'scratches' aangeleerd want hij heeft veel kriebelplekjes dus ideaal. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor veel gapen, likken en kauwen. Heel veel verwerken. Leuk om te zien. :D

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:12

Geweldig <3

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:21

Wat een knappe jongen is het toch! Dat wordt nog wat als hij zich goed kan uitdrukken met die knoppen, straks stuurt hij je met een boodschappenlijstje op pad

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:32

3 zakken wortels
2 zakken appels
Een rolletje pepermunt
1 bakje meloen.

_O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:36

Captain schreef:

Ik weet wel van een onderzoek met een touchscreen met deken op en deken af en geen verandering ofzo. Daar kwam uit dat de paarden het prima begrepen. Bij warm weer deken af, bij wind en regen deken op dus dat was prima logisch, wat dan zou bewijzen dat paarden wel begrijpen dat hun acties impact hebben

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:51

heb voor mijn katten, 2 poesjes nu ca 7 mnd. en mijn oude kater van 12 (al denk ik dat die er nix aan vind maar wie weet) heb ik 6 spraakbuttons besteld. En een boek hoe te trainen, maar dat duurt ff voordat die binnen is (heeft een tante besteld als verjaarskado maar ben pas 10 april jarig hoop dat ik het eerder krijg haha wil graag starten).

geen idee hoe te starten met volledig ongetrainde blanco poesjes dus ben benieuwd. Iemand idee hoe te starten als eerste om vast een bodempje te hebben wanneer boek er is.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 01:06

Begin alvast net clickerwerk.
Dat scheelt je zoveel en daar is heel veel over te vinden op internet.
Veel plezier.