En neuroot is echt niet typisch Heidewachtel. Jagen met een neuroot is ook niet handig, bij jachttraining is steadiness het aller belangrijkste.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Mijn hele familie heeft Teckels. Wij zijn de enige met een ander merk. Een Teckel zou ook prima kunnen. Die zijn niet zo groot en kunnen ook prima een dag zonder lange wandeling. Die van mijn ouders gaat sowieso de deur niet uit als het regent. Ik moet wel zeggen dat ik zelf de ruwhaar het leukste vindt. Ook qua karakter
En neuroot is echt niet typisch Heidewachtel. Jagen met een neuroot is ook niet handig, bij jachttraining is steadiness het aller belangrijkste.
dierenfan schreef:Leandra schreef:Misschien een border terriër. Niet te groot. Vaak lief en sociaal.
Over het algemeen goed op te voeden en vindt het ook wel lekker om eens niet een lange wandeling te maken. Al vinden ze lange wandelingen ook heel erg leuk.
Nu weet ik ook dat geen 2 honden hetzelfde zijn dus volg vooral je gevoel.
Ik vind een border terrier geweldig maar binnen 40 km geen fatsoenlijke trimmer te vinden die nog wil plukken. Is scheren ook oke? Ik heb nu een labrador x duitse jacht terrier. Lukt me om thuis hem te onderhouden maar een border terrier heeft een nog bewerkelijkere vacht. Vind ze juist leuk omdat ze zo ontzettend actieve hondjes zijn met sterk karakter en stevige mening haha
WithinYuuri schreef:Bedankt allemaal voor de reactiesToevallig waren in het asiel waar ik vrijwilliger ben twee hondjes die wel aan onze voorkeuren voldoen plaatsbaar geworden. We hebben ze afgelopen weekend bekeken, en beide erg leuke hondjes. Beide iets van Maltezer erin (maar denk één van beide in ieder geval niet vol). Wat me wel opviel was dat ze allebei een best wel bruine baard hadden en ook best roken naar hond zegmaar. Zou dit over tijd nog beter kunnen worden, met goede voeding en vachtverzorging, of hebben sommige honden dit gewoon meer dan andere? Ik ben zelf niet de grootste fan ervan, en mijn familie houdt ook niet van een overheersende hondengeur, daarom zoeken we eigenlijk ook naar een ras/hond die minder geurt.
WithinYuuri schreef:Bedankt allemaal voor de reactiesToevallig waren in het asiel waar ik vrijwilliger ben twee hondjes die wel aan onze voorkeuren voldoen plaatsbaar geworden. We hebben ze afgelopen weekend bekeken, en beide erg leuke hondjes. Beide iets van Maltezer erin (maar denk één van beide in ieder geval niet vol). Wat me wel opviel was dat ze allebei een best wel bruine baard hadden en ook best roken naar hond zegmaar. Zou dit over tijd nog beter kunnen worden, met goede voeding en vachtverzorging, of hebben sommige honden dit gewoon meer dan andere? Ik ben zelf niet de grootste fan ervan, en mijn familie houdt ook niet van een overheersende hondengeur, daarom zoeken we eigenlijk ook naar een ras/hond die minder geurt.
Sem_ schreef:Ik vind onze hond wel heel anders ruiken wanneer hij een paar dagen in het pension is geweest, maar zekerheid heb je nooit (behalve dat een hond nu eenmaal naar hond ruikt).