sasja0705 schreef:Even serieus @TS : wat denk je hoe lang jouw kattin nodig heeft om weer zwanger te worden ?
Heb je enig idee hoe snel een krolse kat kan ontsnappen ?
Met alle gevolgen van dien ?
En als ze al zo jong haar 1e nestje gehad heeft... wat denk je wat dat met haar lichaam doet ? En met de kittens ?
Het 2e (of zelfs derde) nestje van bvb boerderijkatjes werd vaak najaarskatjes genoemd - die waren meestal kleiner, meestal minder weerstand en vaak overleden nog voordat de winter kwam... omdat moeders alles al gegeven heeft voor nest nr 1.
En als jij en jouw moeder het al over hadden om zwerfdieren te helpen in jullie land... zou je dan niet eerst bij je eigen dieren beginnen ?
Zoals ik al schreef, ga eens googelen naar de Stichtingen en lees en zie de trieste en verschrikkelijke verhalen - gewoon hier in Nederland
Ik weet niet zo goed waar deze reactie vandaan komt, want ik heb nooit gezegd dat ik haar niet zou steriliseren. We hebben één nest gehad, en dat was heel goed verlopen, maar ik heb nergens vermeld dat ze een tweede nest zal hebben. Ze komt nauwelijks buiten, behalve voor onze deur. Ze wordt daarnaast eerst gesteriliseerd, voordat ze weer naar buiten mag. Ze kan ook niet ergens uit ontsnappen, want ik moet de voordeur boven en de andere deur beneden voor ze openen als ze naar buiten gaan.
Ik ben ook eerst met mijn eigen dieren begonnen, want de kater is al gecastreerd. Het is niet zo makkelijk voor mij om te doen, zoals het is voor iemand die het zelf voor het zeggen heeft. De castratie was al een grote stap, want tot voor een paar maanden geleden was er geen sprake van.