Ik voel me schuldig..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:44

Ik vind je een top mens dat je tegen de gewoontes in gaat van je land/familie.
Dat je kiest voor dierenwelzijn en hiermee zo ontzettend veel leed mee voorkomt.

Ik hoop dat je een voorbeeld mag zijn als is het maar voor 1 persoon en dat het in de toekomst wel een gewoonte gaat worden dat mensen hun verantwoording nemen.

Er is nl zoveel dierenleed wat makkelijk voorkomen kan worden door simpel weg de dieren onvruchtbaar te maken.

+:)+

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:01

Roodvos schreef:
Nee joh, ben je gek! Zonder maatregelen zou je poes 2x per jaar een nest kittens krijgen.
Daar wordt ze ook niet gezonder van hoor.
Het geeft zoveel meer rust voor de dieren zonder die continu gierende hormonen.

"God zal je straffen". Serieus? :')
Je kan dan altijd nog antwoorden dat God de mens boven de dieren heeft geplaatst en je daarom deze beslissing mag nemen over je dieren.

Kan helaas ook 3 x per jaar......

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:04

TinaMarija schreef:
dierenfan schreef:
Gauw de poes ook brengen. Al die onnodige hormonen! Geeft rust in het lijf en zoveel fijner voor iedereen!

Binnenkort! Ik moet eerst nog de rest overhalen om de beslissing te kunnen maken, want ik ga er helaas niet alleen over..

En als dat niet lukt dan maar stiekum aan de pil zetten. Is minder goed op den duur voor de poes maar geen kittens meer. Waar ik dat bij deed is ook ruim 12 jaar geworden............

sasja0705

Re: Ik voel me schuldig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:33

Even serieus @TS : wat denk je hoe lang jouw kattin nodig heeft om weer zwanger te worden ?
Heb je enig idee hoe snel een krolse kat kan ontsnappen ?
Met alle gevolgen van dien ?

En als ze al zo jong haar 1e nestje gehad heeft... wat denk je wat dat met haar lichaam doet ? En met de kittens ?
Het 2e (of zelfs derde) nestje van bvb boerderijkatjes werd vaak najaarskatjes genoemd - die waren meestal kleiner, meestal minder weerstand en vaak overleden nog voordat de winter kwam... omdat moeders alles al gegeven heeft voor nest nr 1.

En als jij en jouw moeder het al over hadden om zwerfdieren te helpen in jullie land... zou je dan niet eerst bij je eigen dieren beginnen ?

Zoals ik al schreef, ga eens googelen naar de Stichtingen en lees en zie de trieste en verschrikkelijke verhalen - gewoon hier in Nederland

TinaMarija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:01

sasja0705 schreef:
Even serieus @TS : wat denk je hoe lang jouw kattin nodig heeft om weer zwanger te worden ?

En als ze al zo jong haar 1e nestje gehad heeft... wat denk je wat dat met haar lichaam doet ? En met de kittens ?
Het 2e (of zelfs derde) nestje van bvb boerderijkatjes werd vaak najaarskatjes genoemd - die waren meestal kleiner, meestal minder weerstand en vaak overleden nog voordat de winter kwam... omdat moeders alles al gegeven heeft voor nest nr 1.

En als jij en jouw moeder het al over hadden om zwerfdieren te helpen in jullie land... zou je dan niet eerst bij je eigen dieren beginnen ?

Zoals ik al schreef, ga eens googelen naar de Stichtingen en lees en zie de trieste en verschrikkelijke verhalen - gewoon hier in Nederland

Ik weet niet zo goed waar deze reactie vandaan komt, want ik heb nooit gezegd dat ik haar niet zou steriliseren. We hebben één nest gehad, en dat was heel goed verlopen, maar ik heb nergens vermeld dat ze een tweede nest zal hebben. Ze komt nauwelijks buiten, behalve voor onze deur. Ze wordt daarnaast eerst gesteriliseerd, voordat ze weer naar buiten mag. Ze kan ook niet ergens uit ontsnappen, want ik moet de voordeur boven en de andere deur beneden voor ze openen als ze naar buiten gaan.

Ik ben ook eerst met mijn eigen dieren begonnen, want de kater is al gecastreerd. Het is niet zo makkelijk voor mij om te doen, zoals het is voor iemand die het zelf voor het zeggen heeft. De castratie was al een grote stap, want tot voor een paar maanden geleden was er geen sprake van.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:03

Ach TS.. Je doet er echt prima aan om ze te laten helpen. Ter illustratie: dit zijn onze kittens, vorige week allebei gecastreerd (poes en kater) en ze sjezen gezond, rond en gelukkig achter elkaar door het huis heen :D Afbeelding
Je hebt juist je verantwoordelijkheid genomen, heel goed!

TinaMarija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:26

Silenna schreef:
Ach TS.. Je doet er echt prima aan om ze te laten helpen. Ter illustratie: dit zijn onze kittens, vorige week allebei gecastreerd (poes en kater) en ze sjezen gezond, rond en gelukkig achter elkaar door het huis heen :D [ Afbeelding ]
Je hebt juist je verantwoordelijkheid genomen, heel goed!

Heeeeel schattig, echt ontzettend mooie katten! <3 Mijn kater kwam net al even kusjes geven en spinnen zoals gewoonlijk, dus ik hoop hem snel weer als de oude te zien!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:39

Ja joh, katers zijn vaak na een paar uur al helemaal de oude :j En hij heeft de rest van zn leven geen last meer van zn hormonen.. Heerlijk toch! (Jaloers :'))

TinaMarija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:49

Cowgirl schreef:
Ik vind je een top mens dat je tegen de gewoontes in gaat van je land/familie.
Dat je kiest voor dierenwelzijn en hiermee zo ontzettend veel leed mee voorkomt.

Ik hoop dat je een voorbeeld mag zijn als is het maar voor 1 persoon en dat het in de toekomst wel een gewoonte gaat worden dat mensen hun verantwoording nemen.

Er is nl zoveel dierenleed wat makkelijk voorkomen kan worden door simpel weg de dieren onvruchtbaar te maken.

+:)+

Heeel lief! Ik hoop ook een voorbeeld te zijn. Ik praat ook constant over mijn huisdieren als ik kennissen van daar spreek, haha. Ik hoop dat ook zij ooit begrijpen dat een dier een levend wezen is! :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:54

Fly_high schreef:
Wintu schreef:
De gemeenteasielen, de dodingsstations, de uitgemergelde honden en pups en katten in de Oostbloklanden, tja en dan zeggen als je castreert je iets verkeerd doet. Sorry hoor, wat een instelling. Fijn je dieren laten helpen, is een stuk diervriendelijker dan wat er in de Oostbloklanden gebeurd.

Je kunt wel iets minder over een kam scheren, niet elk Oostblokland is meteen Roemenie ;)

Ja, in de andere landen daar is het echt veel beter gesteld met de zwerfdieren ....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:58

Fijn dat je familie al iets beter reageert. Misschien draaien ze zelfs helemaal bij. Zo had ik een Syrische collega die vroeg of het nieuw paard een mannetje of vrouwtje was. Ik zei dat het een gecastreerd mannetje was (hij sprak gebrekkig Nederlands, dus termen als merrie, hengst, ruin had ie niet gesnapt). Moest ik die term ook uitleggen, zei ik: "no balls :+ " Trok hij een gezicht alsof hij zopas zelf gecastreerd was, en vroeg "Waarom doen de mensen dat?". Ik heb hem dan proberen uitleggen dat het beter is voor hun gemoedsrust.

Enkele maanden later vroeg hij me wat hij moest doen met zijn kater die overal plaste, tot zijn bed toe (hij woonde in een studio). Ik stelde ook castreren voor. Ik had direct een felle tegenkanting verwacht, maar hij vroeg: "Neem ik dan zijn gevoelens niet weg?". Ik zei: "Toen jij een jongetje van 8 jaar was, had je ook nog geen sexuele gevoelens. Was je toen ongelukkig? Ga eens met een dierenarts praten". Een week later vertelde hij me dat hij de kater had laten helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:00

Citaat:
Toen jij een jongetje van 8 jaar was, had je ook nog geen sexuele gevoelens. Was je toen ongelukkig?

wat een slim antwoord :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:55

TinaMarija schreef:
sasja0705 schreef:

Ik weet niet zo goed waar deze reactie vandaan komt, want ik heb nooit gezegd dat ik haar niet zou steriliseren. We hebben één nest gehad, en dat was heel goed verlopen, maar ik heb nergens vermeld dat ze een tweede nest zal hebben. Ze komt nauwelijks buiten, behalve voor onze deur. Ze wordt daarnaast eerst gesteriliseerd, voordat ze weer naar buiten mag. Ze kan ook niet ergens uit ontsnappen, want ik moet de voordeur boven en de andere deur beneden voor ze openen als ze naar buiten gaan.

Ik ben ook eerst met mijn eigen dieren begonnen, want de kater is al gecastreerd. Het is niet zo makkelijk voor mij om te doen, zoals het is voor iemand die het zelf voor het zeggen heeft. De castratie was al een grote stap, want tot voor een paar maanden geleden was er geen sprake van.

Sorry, echt, het was ook niet boos bedoeld...maar als enn poes krols is, dan zit het "ongeluk" in een minihoekje - tot uit een raam springen aan toe.

En nee, ik overdrijf niet, kennis van mij heeft jaren geleden 8 hoog gewoond en haar kat was op eens weg.
Nu nog jaren later is er geen idee hoe de kat door verschillende deuren ( trapgangen ) eruit had kunnen komen.
Feit is, dat toen ze na weken gevonden werd, ze wel drachtig was.

Ik prijs je, dat je jouw kater al hebt laten helpen en ik weet hoe het is om tegen muren te praten ( die "lieve" familie van die ik schreef)
dus ik wens je veel succes, dat je snel het poesje ook kan laten helpen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:46

Ik had gewoon niks gezegd maar daar is het nu te laat voor, gewoon je kat laten helpen en niks er over zeggen. Wat niet weet wat niet deert.