Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:16

Mijn honden doen helaas beiden niets voor voer. Op wandelingen dus nooit wat mee en 1 loopt 99% los andere eigenlijk 100% aangelijnd. Ze luisteren beiden super (mijnbene wel zo lang er geen andere prikkels zijn of als hij in elk geval maar aangelijnd is). Alles op stem en een aai. De aangelijnde hond doet wel trekspelletjes.
Thuis krijgen ze als ik wat pak qua koffie ook wat lekkers en sowieso rond de middag wat te knagen. Verder eten ze ook deels met de pot mee en krijgen ze ook bovenop hun eten.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:20

Hier is het nogal wisselend, met nieuwe dingen aanleren krijgt hij wat meer eenmaal hij een commando echt goed kent krijgt hij daar echt niet altijd meer een voerbeloning voor.

Met wandelen gaan er soms wat koekjes mee maar vaker niet dan wel eigenlijk.
Ik gebruik soms ook zijn bal als beloning.

Snoepjes krijgt hij wel echt alleen als beloning en nooit zomaar

Hij krijgt wel een paar keer per week wat te knagen, liefst heeft hij een vers bot maar soms is het ook gewoon iets kleins een pensstaafje of kippennek ofzo.
Hij heeft ook wat knaagdingen die hij altijd kan pakken.

Hij krijgt nooit op vaste momenten iets, als ik iets 2x op dezelfde tijd doe heb ik op dag 3 een zeurende hond.

Flux

Re: Hoeveel snacks krijgt je hond en hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:51

Ach mijn hond krijgt zoveel en nog voelt ze zich verwaarloosd :')

Ze gaat mee naar werk (hondendagopvang) en daar heb ik altijd wel brokjes in mijn zak. Daar krijgt ze zelf ook wel een paar van, of van mijn collega. Thuis na het werk of na de middagwandeling altijd een snackje. Kipnekje, gedroogde pens, gedroogd visje dat soort dingetjes. Als we veel thuis zijn krijgt ze een kameelkophuidplaat om op te knagen, of hertenkophuid. Met wandelen heb ik ook altijd een tasje met gevriesdroogd voer mee. Ik gebruik nu altijd de voertjes van Dolina Noteci. Ze vind ze heerlijk en het scheelt me een rib uit mijn lijf aan trainertjes.

We doen ook schapenwerk en dan krijgt ze vanzelfsprekend niets te snoepen want dan werkt ze op afstand haha. Met andere trainingen altijd wel voertjes mee en als we echt iets moeilijks doen frikandel.

Oh en als ik haar naar bed ben krijgt ze nog een laatste snackje, dat is erin geslopen lol.

Deze hond is eerder snel te mager dan te dik dus elke calorie is er weer 1 denk ik maar haha