Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leukertje schreef:Hoe is het nu TS? Ik heb helaas vandaag denk ik ook een vlo gevonden om mijn kat. Recent nog pipet gegeven maar helaas hebben we die elke drie maanden gegeven ipv elke maand.
Op zijn slaapplek vond ik ook wat vlooienpoep? Op dit moment ben ik helemaal para aan het wordende kat heeft vandaag een vlo kill tablet en wormen tablet gekregen en krijgt morgen een pipet. Ook hebben we spray gehaald en alle kleedjes uitgewassen omdat ik in zijn mandje wat larfjes zag kruipen. Ik ben zo bang dat ze in mn meubels kruipen en in mn bed gaan zitten, heb al veel gestofzuigd maar kan pas maandag met de spray aan de slag. Zagen jullie bijv ook vlooien in huis op meubels enz? Wat merk je als je een vlooienplaag hebt?
Little_Gift schreef:Bravecto bestaat al eeuwen en toch is het nog steeds niet vrij verkrijgbaar... En een generiek... Dat hangt er maar net vanaf of er een patent is op bravecto of niet...
Fipronil oud product dus daarom minder werkzaam... Mja en bravecto dan? Want ook dit bestaat al jaren en toch is het effectiever...
De uitleg die je bij de dierenarts krijgt, krijg je ook bij de dierenspeciaalzaak? Nou dan gaan we voortaan maar met pootbreuken en zieke dieren gewoon naar de dierenspeciaalzaak? Kom op nou
robert45 schreef:Een patent loopt af, vanaf dat moment mogen andere bedrijven het ook op de markt brengen. Dat geldt voor alle medicatie en bestrijdingsmiddelen. Frontpro van Frontline is immers al hetzelfde als de bravecto. Alleen de dosering is per maand Ipv 3 maand.
Fipronil en fluralaner kan je toch niet vergelijken? Fluralaner is een product van de nieuwste generatie bestrijdingsmiddelen. Beetje hetzelfde als je een tesla wilt vergelijken met een oude Citroën. Ze rijden beiden van A naar B maar voor de rest niet te vergelijken.
Ik zeg toch nergens dat je voor je gebroken poten of medische problemen net zo goed naar de Dierenspeciaalzaak kan? We hebben het hier over vlooien en de bijbehorende bestrijdingsmiddelen de werking en het gebruik hiervan kunnen ze je prima bij de Dierenspeciaalzaak vertellen.
marleen_usar schreef:Weet niet of het al genoemd is maar een stoomreiniger werkt ook goed, begrijp zo ie zo niet waarom Bravecto nog gebruikt wordt. Je leest zoveel schrijnende verhalen, mensen willen geen moeite doen om ze te bestrijden lijkt wel. Gewoon gif in de nek en klaar.
marleen_usar schreef:Weet niet of het al genoemd is maar een stoomreiniger werkt ook goed, begrijp zo ie zo niet waarom Bravecto nog gebruikt wordt. Je leest zoveel schrijnende verhalen, mensen willen geen moeite doen om ze te bestrijden lijkt wel. Gewoon gif in de nek en klaar.
Little_Gift schreef:marleen_usar schreef:Weet niet of het al genoemd is maar een stoomreiniger werkt ook goed, begrijp zo ie zo niet waarom Bravecto nog gebruikt wordt. Je leest zoveel schrijnende verhalen, mensen willen geen moeite doen om ze te bestrijden lijkt wel. Gewoon gif in de nek en klaar.
Bravecto geef je niet in de nek
prugelpiet schreef:Blijf voor de middelen om je hond te behandelen alsjeblieft gewoon bij de dierenarts wat halen. Er zijn veel producten die alleen bij de dierenarts verkocht mogen worden, en dat is heus niet zonder reden. Beaphar gaat je niet helpen, net als andere gekke natuurlijke middelen.
Ik zeg niet dat Bravecto het enige is wat helpt. Het is wel effectief, toegegeven, maar er word zoveel onzin over rondgebazuind (zoals in dit topic al te lezen is) dat mensen het niet meer durven geven. Een goed gezonde hond kan echt prima Bravecto hebben. Maar goed. Daarin heeft ieder zijn eigen keus, er zijn meer opties op de markt gelukkig
Resistentie is niet helemaal het goede woord om alles te omschrijven, maar het is een feit dat veel middelen wat verouderd zijn en gewoon niet meer al te goed werk leveren helaas. En eer middelen een keer bij de dierenwinkel terecht komen, zijn ze vaak al een aantal jaar te koop geweest bij de dierenarts.
Vlooien hebben een langere cyclus dan veel mensen zouden denken. Een goede vlooienplaag kost een lange adem en vaak ook veel frustratie. Veel tips zijn al gegeven. Na de omgevingsspray niet meteen willen stofzuigen, maar een paar dagen later kan dat prima weer. Alles wassen, blijven zuigen, blijven schoonmaken en ooit kom je er vanaf.
Anna79 schreef:Zijn jullie ook bekend met de omgevingsspray van Sectolin? Die legt een siliconenlaagje op stoffen voorwerpen waardoor de vlo/eitjes/poppen omhuld worden, hierdoor kunnen ze zich niet meer bewegen en sterven. Is gifloos dus veilig te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee bij een vlooienplaag maar ik gebruik het preventief in mijn trimsalon.
Niniane schreef:Heb wel ooit van Beaphar gehoord maar niet aan gedacht. Goeie! Aankomende zaterdag hebben we weer grote schoonmaak + spray ronde in de planning. Oftewel, een uitputtingsslag.![]()
Heb laatst een nieuwe mand voor haar gekocht, maar die hoes mag niet op meer dan 30 gewassen worden en om die dan mee te wassen met onze normale kleding lijkt me niet een heel goed idee. Denk dat die die hoes dan maar de vriezer ingaat.
Bo_Y schreef:Blegh!! Ook wij/onze honden hebben vlooien.
Vond eerst vorige week poepjes in de vacht van Senna. Maar goed onze aus ligt meer in de modder dan ergens anders. Dus niet meteen allert. Tot ik ze ook zag bij onze stabij en die ontwijkt alle modder minutieus. Dus dat was gek. En na even googlen wist ik genoeg.
Dierenarts gebeld, vectra3d opgehaald voor de komende 3mnd. En uitleg gehad over wassen en schoonmaken.
Dus vloerkleed uit huis, deurmatten weg, sierkussen en sierdekens in vuilniszakken naar zolder en in de vriezer.
En verder alles wassen en stofzuigen.
Was hun kleden uit de kamer om de dag (kunnen wel in de was, maar niet in de droger), de deken van bank en kennels gaan iedere dag in de was en de bank en kennels worden dus ook steeds schoongemaakt.
Heb een dagtaak aan het schoonmaken en wassen..
Ondanks dat ze vrijdag behandeld zijn haalde ik gisteren nog kleine langzaam bewegende vlooien van de honden. Van beide 1. Maar dan zakt de moed me in de schoenen..
Advies dierenarts was houdt de honden thuis voor minimaal 6mnd. Wandelen in rustige stukken, maar liever in de tuin laten. Dus alle
Trainingen stopgezet ect, vakantie geanuleerd voor de kerst en oud en nieuw. Dus dat wordt thuis met veel vuurwerk en een mega bange hond het jaar uitzitten. En oh ja geen geld terug, eigen risico, dus 3000 euro poef weg.
Ben er echt nu al klaar mee. Hopenlijk gaan alle beestjes snel dood!!! En kunnen we volgend jaar weer op de wachtlijsten om de lessen weer op te starten
Niniane schreef:Wat ik zeker ook wel interessant vind... hoe gaan jullie om met preventie/bestrijding in de herst/winter? Helemaal niks?
Anna79 schreef:Zijn jullie ook bekend met de omgevingsspray van Sectolin? Die legt een siliconenlaagje op stoffen voorwerpen waardoor de vlo/eitjes/poppen omhuld worden, hierdoor kunnen ze zich niet meer bewegen en sterven. Is gifloos dus veilig te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee bij een vlooienplaag maar ik gebruik het preventief in mijn trimsalon.