Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beert schreef:Dat zijn al veel reacties! En ook veel met grenzen voor de dieren. Dan ligt het toch niet zo aan mij dat ik heel streng ben
Zitten jullie ook op een lijn met je eventuele partner of andere huisgenoten?
Wesseltje schreef:Mijn katten mogen bijna alles, behalve van mijn bord mee eten of zich bemoeien met koken. Gelukkig voor mijn partner heeft hij er nooit een probleem van gemaakt, anders was het mijn partner niet meer geweest
beert schreef:Ik denk dat bij vriend en mij de basis ook anders is. Ik ben opgegroeid met huisdieren. Weliswaar niet met honden, maar wel andere dieren. Ik vind gedrag en behoeften van een dier interessant en hou me daar ook mee bezig. Ik heb ook bij samenwonen als eerste de Felix en ander goedkope rommel eruit gegooid en de dieren voorzien van betere voeding.
Voor mijn vriend zijn dit zijn eerste huisdieren (aangeschaft met zijn ex). Hij heeft met de honden nooit een cursus gedaan en vindt alles gezellig / zielig. Op zich gaat het ook wel prima en zijn het lieve honden verder. Maar het is een andere manier.
Ik heb nu met hem en de honden dan wel een cursus gedaan en dat vindt hij ook heel leuk, maar hij zou dat zelf niet opgepakt hebben. Net als de regeltjes die ik ingevoerd heb. Het meeste accepteert hij wel, maar ik zie soms aan hem dat hij het onzin vindt. Het is wel goed natuurlijk om het nog eens ter sprake te brengen, maar ik wilde ook eerst even weten of ik nu iets heel raars aan "huisregels" heb, maar aan de reacties te zien valt dat reuze mee.