Ervaringen gezocht na aanrijding kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Ervaringen gezocht na aanrijding kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:15

Iedereen maakt eigen keuzes, er is geen goed of fout in deze..het zijn gewoon hele moeilijke keuzes.

TS, wat heb je uiteindelijk besloten?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 12:33

Op de eerste plaats wil ik je heel, heel veel sterkte wensen met het verlies van je kat. Het zijn toch een beetje je kinderen, dus ik kan me je verdriet heel erg goed voorstellen.

Eén van onze katten is twee jaar geleden aangereden en hing zo goed als dood in mijn armen. Als een wonder is hij - uiteraard met hulp van de DA - weer op de klaver gekomen en jaagt hij weer dagelijks achter muizen aan. Alleen de tik die hij er mentaal aan over heeft gehouden was/is niet fijn. Het heeft die hele twee jaar geduurd voordat hij zelfs ons weer ging vertrouwen. Inmiddels kruipt hij weer als het ware in je en begint hij weer het blije dier te worden die hij was en komt hij op bed weer tegen je aan liggen, maar wat een weg heeft hij hiervoor moeten afleggen. Hij blijft nog wel heel bang voor verkeer (gelukkig) en schrikt van het minste of geringste, maar hij is weer actief en miauwt blij als hij je ziet.

Momo94

Re: Ervaringen gezocht na aanrijding kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:51

Helaas geen ervaringen met dit soort breuken, maar net als wat andere zeggen. Als 2 dierenartsen al aanraden eigenlijk om in te laten slapen is dat een keuze dat in het belang is van het dier. Wij hadden met onze Bono vorig jaar een zelfde moeilijke keuze. Na een wond onder zijn tong, operatie, bleek het een mond keel tumor te zijn. De dierenarts zei toen ook. Inslapen is een hele reeële keuze, want behandeling hiervoor zegt ze is ellende voor Bono en dan konden wij hem niet aan doen. De behandeling, ellende, pijn en dan vooral de vraag. Hoe lang gaan wij zijn leven rekken, want beter worden? die kans was klein. Ook daarbij zat ik met een hoop vragen maak ik wel de juiste keuze? Want net zoals je zegt die keuze is niet meer terug te draaien. Gedaan is gedaan, daarna ook vaak mezelf afgevraagd was de keuze juist? Nog een keer met de dierenarts na het inslapen gesproken en nu heb ik er vrede mee. Voor zijn leven en om met plezier te kunnen leven, want eigenlijk was die kans klein met behandeling. En afscheid nemen doet altijd pijn.