TheNovelist schreef:@melzazu, ze is gevonden en had geen chip, maar ze hadden haar geschat rond een jaar of 3.
Geen idee dus ook hoe ze hiervoor heeft gewoond.
Ah wat mooi dat jullie haar hebben opgenomen!!
Veel plezier met elkaar.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPareltje schreef:Dankjewel voor de tips, meteen weer ervaringen rijker en heel blij mee!Ik ben heel benieuwd naar de power of nature brokjes dus daar ga ik eens mee proberen. Voeren hier
ook mensen KVV ipv natvoer?
Lisette0 schreef:Als ze dat blijft doen en te zwaar wordt, zou je ook de dagportie in één keer kunnen geven misschien? Dus afwegen, en op is op. Zal wellicht niet voor elke kat werken.
Krijgt ze ook natvoer? Gaan ze ook lekker vol van zitten als je een goede portie geeft.
Lisette0 schreef:Shadow0 schreef:En protip voor alle ouders: gewoon 1 keer per week geld storten op de rekening van je 5-jarige, dan vogelen ze vast wel uit hoe je boodschappen doet en kookt.
Wat is dit nou voor achterlijke reactie?
Niobe schreef:Nou ja, je zegt dat ze het zelf uit moeten vogelen, dat vind ik wel verwarrend.
(Al kan ik die woordspeling wel weer waarderen trouwens maar ik weet niet of dat expres was)
wendy1987 schreef:Maar onbeperkt is ook niet altijd wenselijk.. een kat eet niet 25 keer per dag.. een leeuw vreet zich 1 keer vol en daarna dagen niets als die niets vangt. Nu is een kat zeker geen leeuw, maar onbeperkt is ook niet altijd aan te raden wil ik even aangeven..
2-5 porties per dag is wel gewenst, waarbij 5 fijner is. 1, je weet wat de kat eet. 2 je kan zien hoe ze eten, dus merkt ook sneller op als ze lastiger kauwen/ knoeien/ minder eten dan normaal, of niet meer gaan liggen bij het eten maar blijven staan bijv.
Dus dan zouden meerdere voermomenten bij mij toch voorkeur hebben over onbeperkt.
Dat is net een beetje extra controle op zowel inname als hoe is die inname..
En mocht dat lastiger zijn, zijn er idd gelukkig veel automaten die echt prima werken![]()
Teveel te dikke katten gezien (bijna nooit 1 mooi op gewicht in de praktijk helaas..)
en teveel suikerziekte ook, wat gewoon echt vervelend is en dan zit je wel weer aan vaste momenten vast ..