Kitten met huidschimmel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 11:10

Ze gaat nog steeds de goede kant op *\o/*
We zijn met de stoomreiniger alles aan het reinigen. De grote krabpaal zetten we straks buiten, die heeft ze nu weer herontdekt nu we hem even richting de deur hebben geschoven.
Verder is ze weer helemaal kitten, weer op ontdekkingstocht overal en lekker spelen. Vanmiddag nog wassen en dan morgen in de ochtend naar de dierenarts.

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:06

Het is nog geen 100% maar wat ziet ze er al een stuk beter uit!! Vooral haar oogjes zijn een wereld van verschil

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:21

Wat fijn dat ze zo vooruit gaat en wat enorm sneu dat ze er zo aan toe is/was. Gelukkig wordt er zo te zien heel goed voor haar gezorgd. _/-\o_

maralyn

Re: Kitten met huidschimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:28

Blijd oogjes! Dat is al duidelijk

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:17

Wat fijn om al zo'n verschil te zien in korte tijd en wat is ze leuk je Chilli <3 Ze is wel met haar neus in de kattenpate gevallen bij jou, zorgzame kattenmama!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:13

Kijk, dat is nog eens een verschil zeg! Had geen weken meer moeten duren en denk echt dat je haar net optijd gered hebt, fijn!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 12:31

Weer terug van de dierenarts.
Helaas had ik nu een andere dus ze kon niks vergelijken met vorige keer. De assistent heeft haar wel iedere keer gezien en hij vond haar ook flink verbeterd.
Deze arts heeft haar een vitamine injectie gegeven en we hebben ook colostrum meegekregen ter ondersteuning. Wassen moeten we nog wel blijven doen en over 2 tot 3 week weer heen ter controle. Als ze voor die tijd al veel verbeterd is kunnen we het wassen afbouwen naar iedere 3 dagen ipv om de dag.

Omdat ze het zo ontzettend goed doet hebben we nu verder niks laten controleren, ik vermoed toch dat dit het enige was en we er bijna doorheen zijn nu. Met ondersteuning van de stoomreiniger en 2x per dag alles stofzuigen en dweilen moet het goed komen lijkt mij.
Zelf hebben we per vandaag ook een ander medicijn voor onze ringworm, 1 week 1x per dag smeren ipv 3x per dag meerdere weken lang. Dus hopelijk zijn wij er ook snel vanaf nu.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 16:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:16

Komt ze wel aan in gewicht? Wat een ellende zeg, hopelijk is ze er snel bovenop.

Ik zie dat je aangeeft dat de andere kitten een bol buikje had, dat kan heel goed FIP geweest zijn, wij zijn helaas ook onze poes verloren aan FIP en het is echt een verschrikkelijke ziekte.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 17:20

Niet veel, ze weegt ongeveer een kilo en was ten opzichte van vorige keer bijna 2 week geleden zo'n 100 gram aangekomen. Zal wel veel energie hebben gekost. Vandaag is ze weer gewassen, we laten haar buiten in de bench opdrogen waarbij ze zelf kan kiezen schaduw of in de zon en daarna lag ze tevreden op de bank in het zonnetje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:55

Geef je speciaal voer zo dat ze wat meer aan komt of niet, het is echt een dotje hoor.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 19:57

Wat voor voer zou ik daarvoor moeten geven? Ze krijgt 2x daags Mjamjam en Wilderness natvoer en onbeperkt Wilderness brokjes. Morgen ga ik nog even langs een speciaalzaak om te kijken of zij kvv hebben voor katten maar ik weet niet of ze dat hier wel zo makkelijk verkopen. Ze eet voldoende, ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:02

Niet fit zijn kost enorm veel energie, geen wonder dat ze nog niet zo hard groeit. Ik zou het even aankijken, TS, nu ze zich wat fijner begint te voelen. Best kans dat ze nu wel weer begint aan te komen :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:23

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:00

Ik zou nu niet gaan wisselen of experimenteren met voer. Dat is belastend voor de darmen en weet niet of dit hummeltje dat erbij kan hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:17

Wisselen zou ik ook niet doen, zeker als ze voldoende eet niet. Die gel is meer als extra ondersteuning bedoeld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 08:57

Ik heb er gisteren een poeder bij gehaald wat voor opfok, zogende of herstellende katten bedoeld is.
Verder laten we het gewoon bij het voer dat ze al kreeg (brokjes 75% en natvoer 97% vleesaandeel).

Het bezoekje aan de dierenarts hakte er bij haar wel in, ze was er echt 2 dagen moe van. Sinds gisteravond is ze weer volledig zichzelf, helaas is het vandaag weer wasdag en niet al te mooi weer dus dat gaat ze niet fijn vinden.
Ze ziet er wel echt heel goed uit, misschien kunnen we na vandaag beter het wassen afschalen naar elke 3 dagen omdat dit haar ook elke keer veel energie kost.

kies_naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:31

Wat een pech en wat verdrietig dat Francis het niet gered heeft.
Vorig jaar heb ik twee kittens ondervoed en onderkoeld op straat gevonden van 3/4 weken oud. Zij hadden gelukkig geen ringworm maar wel een bacteriële infectie en direct daarna niesziekte. Zij waren dus ook ontzettend verzwakt. Toen ze van de flesvoeding af waren heb ik ze ook virbac nutrigel gegeven in overleg met de dierenarts. Ze kregen natuurlijk ook medicatie maar ik had het idee dat die gel echt hielp bij het aansterken en aankomen. Het is een toevoeging aan de voeding. Ik zou inderdaad niet van basis voeding wisselen maar deze gel zou ik toch wel overwegen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:53

Chilli is weer gewassen en gelukkig ook alweer droog.
Je ziet duidelijk dat er steeds meer haar begint terug te komen :)
Op haar nek zitten nog korsten, dat is een hardnekkige plek want dat zit er al een tijdje. Daar smeer ik af en toe kokos op. De rest ga ik niet meer smeren want dat voelt voor haar toch wat nat aan en dat vindt ze duidelijk niet fijn.

Afbeelding
Afbeelding

Met deze foto kan ik qua houding mooi een vergelijkingsfoto plaatsen van hoe ze eruit hoort te zien. Qua vacht, uitstraling maar ook qua kleur want door de Imaverol is ze volledig verkleurd :')

Afbeelding

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:28

Er zit toch vooruitgang in :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 14:00

Vandaag weer gewassen, inmiddels weer opgedroogd in het zonnetje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 17:53

3 dagen geleden vs vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:53

Zo'n geweldige uitstraling! Ze heeft echt iets bijzonders, vast ook heel mensgericht, ondanks alle narigheid die ze steeds moet ondergaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:56

Fijn, vooruitgang.
Wat een Droopy, met haar melancholieke ogen. Hopelijk voelt ze zich snel beter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 09:56

Hevonen schreef:
Zo'n geweldige uitstraling! Ze heeft echt iets bijzonders, vast ook heel mensgericht, ondanks alle narigheid die ze steeds moet ondergaan.

Ze is heel erg aanhankelijk, echt een heel lief katje <3
Zoekt ieders aandacht, mens of dier. Speelt nu steeds met de staart van onze bejaarde (20 jarige :wow: ) hond.
Gisteren is ze weer gewassen. Ze ziet er steeds beter uit, is weer lekker zacht aan het worden, en een echte kitten weer qua gedrag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding