Buitenkat valt hond(en) aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:03

troetjoek schreef:
Leo schreef:
Als de eigenaresse na herhaaldelijk aanspreken en ook nog eens door verschillende buurtbewoners, geen verantwoordelijkheid neemt voor haar dier, zou ik de wijkagent benaderen. Die mag dan met mevrouw in gesprek gaan. Dieren houden betekent ook voorkomen dat je dieren overlast bezorgen. :)

Die ga ik zeker na de tip in dit topic even contacteren!

Het kan gewoon zo niet doorgaan het is echt een terrorkat en ik heb zelf ook 3 binnenkatten dus ben gek op katten maar deze echt -:(-

En anders nog de LID inschakelen, die gaan dan ook bij de eigenaresse op bezoek

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:04

Jis_ schreef:
Je zou zeggen dat dit wel moet helpen

[ [url=m/WSzTE2.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://youtu.be/_5nnW6YR4jw?si=EGIqskpJMgK3PLLq

Dat dus!!! ook al is een kat eventueel niet onder de indruk van water, van beetje supersoaker op zijn kop is dat toch een ander verhaal, ik zou er ook niet blij van worden hahaha

BigOne

Re: Buitenkat valt hond(en) aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:05

Zo’n elektrische vliegenmepper is een goed idee.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:48

BarbaraNova schreef:
Jis_ schreef:
Je zou zeggen dat dit wel moet helpen

[ [url=m/WSzTE2.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://youtu.be/_5nnW6YR4jw?si=EGIqskpJMgK3PLLq

Dat dus!!! ook al is een kat eventueel niet onder de indruk van water, van beetje supersoaker op zijn kop is dat toch een ander verhaal, ik zou er ook niet blij van worden hahaha

Je doet het dier iig geen pijn.

Sneu voor de kat wel, kan best wat mankeren waardoor hij zo agressief is. Kat van mijn buren ook, alleen doet hij mijn honden niks omdat die hem totaal negeren maar hij valt wel eens een andere hond aan. Volgens mij is mijn buurkat hoognodig aan een gebitsreiniging toe ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:49

Ja hoor, een flinke supersoaker straal doet pijn. En dat moet in dit geval ook. Hond aanvallen = pijn+nat = uit je hoofd laten het nog een keer te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:51

Maar hoe moet je die supersoaker dan gebruiken terwijl de kat op de hond afgaat? Volgens mij heb je daar twee handen voor bij nodig?
Dan zou er voor het mooie eigenlijk nog iemand mee moeten lopen als een soort bodyguard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 12:52

Oh ja, chips. Niet aan gedacht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:03

Natasja22 schreef:
Hier hebben wij ook zo’n kat die honden en baasjes aanvalt. Gelukkig voor ons aan de andere kant van het dorp. Hier is de politie langs geweest bij de eigenaar, maar de kat mag gewoon naar buiten. Dit vind ik heel apart, want zo’n aanvallende kat is echt wel gevaarlijk.
Hopelijk wordt er wel iets gedaan aan deze kat!

Ik vind dit dus écht bizar om te lezen. Als het een hond was geweest dan had die minimaal gemuilkorfd moeten worden of mogelijk zelfs afgemaakt.

Wij hebben in onze buurt ook zo’n terrorkat rondlopen die mensen en honden uit het niets aanvalt. Dat gaat ook z’n goddelijke gang maar.

Wat mij betreft wordt het echt tijd dat er ook voor katteneigenaren wat regels komen. Onbeheerd je huisdier op straat flikkeren met het huidige verkeer, in andermans tuinen laten schijten/sproeien en overlast veroorzaken is niet meer van deze tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:11

Goed dat hij hier niet komt, dat doet hij eens en nooit meer....

Maar denk dat een elektrische vliegenmepper nog wel een idee kan zijn. Het is iig uit te proberen
Naast uiteraard de wijkagent inschakelen.

En dan lees je verhalen over katten die worden beschoten met een buks... ik praat het niet goed.
Maar door zulke eigenaren creëer het wel dat mensen zover gaan.
Hou die katten gewoon in eigen huis/tuin.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:16

Wat betreft herplaatsen op een boerderij, los of de eigenaar dat wil, lopen op het gemiddelde boerenerf ook 1 of meerdere honden dus daar zitten ze ook echt niet op te wachten.

Ik zou inderdaad een electrische vliegenmepper meenemen, en een extra persoon die de hond vast kan houden.

Hier zelf 2 katten maar ook overlast van een buurkat.. buren zeggen m te voeren maar ondertussen is hij altijd op ons erf, steelt eten uit huis (ook verpakt, bijt de verpakking open) en valt sinds een paar dagen onze eigen katten aan. Buren zijn op de hoogte maar volgens hun krijgt de kat gewoon zijn voer en moeten wij 'm maar wegsturen.. wat denk je dat we al doen? Nu dus maar geïnvesteerd in een kattenluik met chip voor de ruimte waar we onze katten voeren omdat we ze nu steeds op moesten sluiten en vrij laten voor het voeren en dan nog glipte de buurkat overal tussen en viel de onze aan. We kunnen dus ook niet ons huis laten luchten zonder te moeten checken of er érgens nog wat eetbaars ligt en ook wat wij als groenafval aan de kippen geven vreet deze kat op.. Maar het is eigenlijk te gek voor woorden dat de verantwoordelijkheid niet bij de eigenaren ligt of wordt genomen in zulke situaties.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:20

Wat rot zeg. Woont die kat er al veel langer en is dit nieuw gedrag, of plots veel erger geworden? Je zou dan zeggen dat dit dier gewoon op z’n minst een DA bezoek nodig heeft.

Kat kan er niks aan doen dat baasje m achteloos op straat flikkert wetende van dit gedrag, die zou ik idd op afstand houden zo hard als nodig maar zo zacht als nog kan. Maar alles wat je op die kat doet is symptoombestrijding en het is idd wachten tot het fout gaat.

Ik zou eigenlijk alle zinnen op het baasje zetten, wie niet horen wil moet maar voelen. Met alle buren die er ook last van hebben een front vormen, wijkagent erop af sturen, rekeningen op haar verhalen en blijven verhalen als ze weigert te betalen, met z’n allen blijven aanbellen met klachten en alle mogelijkheden uitputten tot op het irritante af. Misschien dat er dan een keer een belletje gaat rinkelen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:23

rien10 schreef:
Ja hoor, een flinke supersoaker straal doet pijn. En dat moet in dit geval ook. Hond aanvallen = pijn+nat = uit je hoofd laten het nog een keer te doen.

Als je dat van heel dichtbij doet ja. Schrik effect van het water zou voldoende moeten zijn, als je de kat eerder spot dan hij de hond is dat meegenomen want dan kan je eerder ingrijpen. Zo'n vliegenmepper er nog bij voor als hij al op je hond zit.

Cayenne schreef:
Maar hoe moet je die supersoaker dan gebruiken terwijl de kat op de hond afgaat? Volgens mij heb je daar twee handen voor bij nodig?
Dan zou er voor het mooie eigenlijk nog iemand mee moeten lopen als een soort bodyguard.

Met 1 hond is dat niet zo lastig denk ik? Lus van de riem om je pols, of je honden vast aan een riem om je middel?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:25

Memories schreef:
Wat rot zeg. Woont die kat er al veel langer en is dit nieuw gedrag, of plots veel erger geworden? Je zou dan zeggen dat dit dier gewoon op z’n minst een DA bezoek nodig heeft.

Kat kan er niks aan doen dat baasje m achteloos op straat flikkert wetende van dit gedrag, die zou ik idd op afstand houden zo hard als nodig maar zo zacht als nog kan. Maar alles wat je op die kat doet is symptoombestrijding en het is idd wachten tot het fout gaat.

Ik zou eigenlijk alle zinnen op het baasje zetten, wie niet horen wil moet maar voelen. Met alle buren die er ook last van hebben een front vormen, wijkagent erop af sturen, rekeningen op haar verhalen en blijven verhalen als ze weigert te betalen, met z’n allen blijven aanbellen met klachten en alle mogelijkheden uitputten tot op het irritante af. Misschien dat er dan een keer een belletje gaat rinkelen.

Mee eens, maar ook erg lastig om mensen te kunnen overtuigen met hun dier naar de DA te gaan

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 16:31

Bedankt voor de reacties allemaal!

Helaas gister onverwachts mijn eigen kat in laten slapen |( ik ben kapot van verdriet
Kan alleen maar huilen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:48

troetjoek schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal!

Helaas gister onverwachts mijn eigen kat in laten slapen |( ik ben kapot van verdriet
Kan alleen maar huilen

Heel veel sterkte met dit verlies!
Virtuele knuffel van mij

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:48

Nou, dat is verdrietig zeg!
Veel sterkte.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:55

Jeetje TS, wat verdrietig van je kat. Veel sterkte! :(:)

GDG schreef:
Ik zou zoveel mogelijk mensen uit de buurt vragen om contact op te nemen met de wijkagent: samen sta je een stuk sterker.

En daarnaast ook met z'n allen de geleden schade (dierenartskosten e.d. ) op de eigenaar van de kat gaan verhalen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 07-08-24 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:01

troetjoek schreef:
Klopt dit is niet meer veilig voor zowel de kat als de mensen die de hond uitlaten.

De eigenaresse zegt gewoon ja ik weet dat hij honden aanvalt ik kan er niets aan doen

En als ik dan aangeef dat de kat of een keer de verkeerde hond pakt en doodgebeten word, of iemand de kat zo'n harde schop verkoopt dat de kat inwendige bloedingen oploopt geeft ze aan dat is dan maar zo ik kan hem niet binnenhouden.

Water, deo, geluid,iets gooien het maakt de kat niet uit helaas. Je gaat natuurlijk eerst voor diervriendelijke oplossingen, gesprek met eigenaresse, kat weg duwen enz.

Maar ik moet echt mijn hond aan alle kanten beschermen, ik heb een foto van de schade net naast haar oog wat heb ik er aan als de kat mijn hond blind maakt. Heb ik ook aan de eigenaresse laten zien ze geeft er niets om en neemt ook geen maatregelen met de kat.

De wijk agent is een goede ! Die ga ik zeker even contacteren hierover.

Voortaan de dierenartsrekeningen bij haar droppen +:)+.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:19

Ach TS wat naar... veel sterkte met dit verdriet :knuffel:

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:56

Sterkte TS met dit onverwachte verlies :knuffel:

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-24 19:39

Dank jullie wel!
Ben er gewoon naar van

Stukje wat ik op fb heb geplaatst

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:46

Wat een verdrietig nieuws TS. Heel veel sterkte gewenst. Met 11 jaar zou je inderdaad verwachten en hopen dat je toch langer van hem had mogen genieten nog. Maar zo te lezen heb je idd naar hem toe wel het best en eerlijkst gehandeld, maar het is vreselijk :(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:12

Wat een verdrietig nieuws ineens, heel veel sterkte TS!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:30

Ach wat verdrietig Y;( Heel veel sterkte

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 09:56

Ooh wat een verdrietig nieuws ineens.
heel veel sterkte :knuffel: