Spinnentijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:12

Ik woon in een voormalig pakhuis, met hele diepe kelders en heel veel spinnen :P
Ik vind spinnen gelukkig altijd prima, we hebben zwarte huisspinnen, kruisspinnen, een kerkzesoog (die is huge :+ ) en allerlei schattige springspinnen.
Ik geef ze altijd een naam... Dan zijn ze minder spannend in mijn hoofd :Y)
Al ben ik wel blij dat Bert met zijn groene "tanden" in de kelder blijft (de kerkzesoog)

Rosalie de huisspin

Spoiler:
Afbeelding

En Joep de springspin
Spoiler:
Afbeelding

Voor Bert moet ik even zoeken :+

Veriye

Re: Spinnentijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:17

Nou en ik idioot kijk voor het slapen gaan naar de foto's |(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:21

Kimbers schreef:
De gewone huisspin zo groot als je hand?? Dit zijn dingen die ik helemaal niet wil weten :')

Trilspinnen, die beestjes die ten onrechte voor hooiwagens worden uitgescholden (hooiwagens hebben een lijf dat uit 1 stuk bestaat, en leven buitenshuis) zijn mijn helden ,want trilspinnen eten huisspinnen, zilvervisjes (die anders mijn boeken opeten) en ze eten kruisspinnen.
*\o/* *\o/*

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:30

Ik haal de meeste spinnen ook niet weg uit mijn huis. Mijn dochters noemen vanaf jongst af aan de trilspinnen Charlotte of Nathan en zijn er ook niet meer bang voor. Huisspinnen mogen meestal ook blijven. Alleen Piet en Truus moeten de deur uit. Dat zijn Valse Wolfsspinnen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:21

Spinnen <3 Hier mogen ze ook blijven zitten en de webben haal ik wel soms weg. Kom hier in huis net verder dan alleen Trilspinnen en een verdwaalde Springspin. Is jaren geleden dat we voor het laatst een Huisspin hadden, komt door de katten (die we nu ruim 7 jaar hebben) wellicht.

Die Wespspin eerder in het topic is zo mooi! <3

Ik heb jaren geleden een vrij grote spin met rond lijf en prachtige zachte kleuren gezien en volgens mij heb ik er nog een foto van maar kan hem niet vinden. We kwamen toen gelijk achter de naam maar weet hem niet meer helaas -O-

En laatst een jagende Gewone Kameleonspin gezien, prachtig diertje ook

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:06

Er zijn echt heel veel spinnensoorten in Nld. Ik heb er vandaag maar weer een paar zwemles gegeven, het waren er weer zoveel. Het zijn geen kruisspinnen die hier zitten, maar wel grote zwarte met dikke lijven.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:11

Ik ben geen fan van spinnen :+
Nou hebben we best veel spinnen in huis, eerder ook een plaag van langpoot spinnen gehad (zaten letterlijk overal)

Nu houdt je ze toch niet tegen, ik heb dan ook 1 plek waar ze niet mogen komen en dat is de slaapkamer. En waar zitten die dikke zwarte huisspinnen altijd? De slaapkamer :roll: zelf al een spin tussen de dekens gehad. Dus voor het slapen wordt alles geïnspecteerd :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:46

Ik werd een keer wakker toen er een spin over me heen liep, was een warme nacht. Gelukkig geen spinnenangst maar kan me nu een klein beetje voorstellen wat dat zou doen met je als je angst hebt, ik schrok toch ook wel even.
Als kind pakte ik alles vast wat rond liep en kroop, tot aan slangen in Oostenrijk toe. :))
Maar goed dat mijn ouders mij toen nooit meegenomen hebben naar Australië :))

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 00:48

Veriye schreef:
Essie73 schreef:
Ik heb vandaag op mijn werk kennis mogen maken met de Australische huisspin. Dat is mij niet goed bevallen. Wat een griezel. Het kreng kwam vanuit het niets aanzetten en liep recht op mijn (en die van mijn patient) voeten af. Ik zag hem aankomen en kon snel mijn stoel verschuiven, kon verder vanwege bezigheden niet opstaan. Was het ding dus snel "kwijt". Het is gelukt om mijn werkzaamheden af te maken, maar vraag niet hoe. Later heeft een collega hem buiten willen zetten, maar hij paste niet eens onder zo een kartonnen koffiebekertje. Met een grote stenen beker is het wel gelukt. Mijn held!!
Ik moet zeggen dat het erg moeilijk was om professioneel te blijven.

Je woont in Australië, toch? :+
Anders moet ik naar de noordpool emigreren....

Nee helaas, Ik moet je teleurstellen. Woon gewoon in Nederland. Dit was in Almere, blijkbaar zijn er daar al meerdere gespot. En niet alleen daar...
https://www.nationalgeographic.nl/diere ... e-huisspin

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:59

Mijn dochter vertelde gisteravond toen we naar bed gingen na een avondje tv kijken in de kamer heel droog: Goh mam, toen jij vanavond bij de paarden was liep er hier in de kamer een enorme (huis)spin maar even later zag ik hem niet meer.

Daar heb ik dus de hele avond bij in 1 kamer gezeten zonder dat ik het wist :oo :oo . Vertelt ze ook wel mooi op tijd, zoiets _O-

Ik heb 4 huistijgers (katten) rondlopen dus ik hoop dat zij hem gespot hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 08:34

Als de Australische huisspin zich in Nederland heeft gevestigd moet dat met die andere Australier (de Huntsman) ook kunnen toch? Dan is het feest compleet :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:39

Nou dat moet mijn dochter maar niet horen. Die is heel bang voor spinnen. We hadden laatst een huisspin, zo'n harige zwarte. Hij heeft de hele dag stil op 1 plek gezeten beneden bij het toilet. Dochter ging dus alleen in de badkamer naar de wc die dag. Ik dacht, ik geef hem een naam, Hans. Dag later gingen dochter en ik samen haar kamer opruimen. Zij begint zo hard te gillen dat ik ook een halve hartverzakking krijg. Bleek Hans of zijn dubbelganger over de vloer te rennen. Onze hond is ook heel snel dus die pakte Hans. Omdat hij daar niet zo goed tegen kon heb ik hem helaas uit zijn lijden moeten verlossen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 08:44

Babootje schreef:
Als de Australische huisspin zich in Nederland heeft gevestigd moet dat met die andere Australier (de Huntsman) ook kunnen toch? Dan is het feest compleet :D

Dat zou echt verschrikkelijk zijn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:06

Mijn dochter is heel stoer, die is nergens bang voor, maar mama moet ze vangen. Dat doet zij dan weer niet. Onze spinnen noemen we Gerrit of Henkie _O-

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:30

Babootje schreef:

Waarom ben ik ook gaan googlen...deze is echt horrible.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:58

Essie73 schreef:
Babootje schreef:

Waarom ben ik ook gaan googlen...deze is echt horrible.

Vrienden van ons wonen in Australie en hebben er regelmatig een op het raam zitten. Ze is dan ook altijd zo grappig om een foto van John of Sheila te sturen :') Die dingen zijn echt huge. Laat ze maar lekker daar blijven.
De tunnelwebspider is ook zo’n schatje.

Bij mij is de pauwspringspin echt favoriet, die vind ik zo supergrappig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:05

Ik ga dit helemaal niet googelen. Ik ga dit gewoon negeren.. net alsof het niet bestaat O:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 10:49

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 20:47

Babootje schreef:

Noordpool, here i come...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 21:42

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:32

Suzanne F. schreef:
Babootje schreef:

Dat zou echt verschrikkelijk zijn.

Huntsman doet eigenlijk niks bij mensen, je kan ze zelfs redelijk tam maken als je ze voert aldus een kennis die een paar jaar op een boerderij in Australië heeft gewerkt.
Maar... ze zijn echt huge :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:37

Wat voor spin zou Bobbette junior zijn? Ze is vrouwelijk, en de volgende generatie loopt ondertussen rond in dit hoekje, dat speciaal voor haar ook niet schoongemaakt wordt. Op dit moment is ze het formaat van een halve bankpas.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:58

Ik denk een wolfspin. Maarre zit dat bij jou in huis??

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 23:03

Ja, in de slaapkamer. Ze vangt netjes het vliegende ongedierte genaamd vliegen en blijft braaf in die hoek zitten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 00:48

Lijkt idd erg op een valse wolfspin