Ervaringen Seresto band bij niet-kortharige hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Ervaringen Seresto band bij niet-kortharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:44

In de winter doe ik ze sowieso nooit om eigenlijk. Die van ons dragen de banden meestal van maart tot oktober/november. Of het moet al een hele warme winter zijn, dan neem ik het risico niet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:09

tinker_sally schreef:
Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
De dierenarts waar ik nu vloienspul heb gehaald zei ook dat ze niet meer werken net als vroeger.
Helaas heb ik dus hoop geld betaald eraan voor weinig resultaat.

Uiteraard zal de dierenarts dit zeggen omdat ze dan hun eigen product kunnen verkopen. Seresto werkt nog net zo goed als altijd. Er kunnen tal van redenen zijn waarom er toch vlooien blijven opduiken. Hier beginnen de dierenartsen zelfs al te vertellen dat sinds het merk van eigenaar is veranderd er nu minder werkzame stof in de banden zit. Dit is klinklare onzin en dat weten die dierenartsen ook echt wel.

Overigens kan je ze ipv van nexgard ook rustig frontpro geven. Zelfde werkzame stof.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:11

KimD schreef:
In de winter doe ik ze sowieso nooit om eigenlijk. Die van ons dragen de banden meestal van maart tot oktober/november. Of het moet al een hele warme winter zijn, dan neem ik het risico niet.

Vergelijkbaar hier met een sheltie.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:22

Ik zit met open mond te lezen joh. Tekentellers? 60 of meer teken omg.

Ik gebruik niks, behalve mn ogen en een kam na de wandeling. Mijn score dit JAAR is 7 teken waarvan 3 vastbijters. Ze mag gaan en staan waar ze wil..

Ik blijf hier toch maar voor eeuwig wonen als ik het zo lees :=

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 11:19

Ik kan jullie vertellen, juist in de wintermaanden verkopen wij het meeste anti vlooien producten :=

Dan gaat de kachel lekker omhoog in huis, en als er dan ook nog eens een stevige dweil beurt door huis gaat, ontstaat er spontaan een vlooienplaag in huis.

Vlooien bestrijden vraagt gewoon een lange adem. Je kunt wel enkele dagen stevig behandelen en dan afwachten, maar het probleem met poppen van vlooien is dat die (te) goed beschermd zijn tegen alle middelen die we inzetten. En ze kunnen lang liggen voordat ze ontpoppen tot vlooien.
Daarom zeggen wij ook tegen de klanten die een vlooienplaag hebben, doe de eerste 6 weken elke week tot 2 weken behandelen, het dier een vlooienband om doen, en je huis elke week behandelen, dan heb je de meeste vlooien wel te pakken (maar zoals je ziet, het vraagt echt geduld!)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:40

ivy_power89 schreef:
Ik kan jullie vertellen, juist in de wintermaanden verkopen wij het meeste anti vlooien producten :=

Dan gaat de kachel lekker omhoog in huis, en als er dan ook nog eens een stevige dweil beurt door huis gaat, ontstaat er spontaan een vlooienplaag in huis.

Vlooien bestrijden vraagt gewoon een lange adem. Je kunt wel enkele dagen stevig behandelen en dan afwachten, maar het probleem met poppen van vlooien is dat die (te) goed beschermd zijn tegen alle middelen die we inzetten. En ze kunnen lang liggen voordat ze ontpoppen tot vlooien.
Daarom zeggen wij ook tegen de klanten die een vlooienplaag hebben, doe de eerste 6 weken elke week tot 2 weken behandelen, het dier een vlooienband om doen, en je huis elke week behandelen, dan heb je de meeste vlooien wel te pakken (maar zoals je ziet, het vraagt echt geduld!)

Met dit advies snap ik de lange adem wel. Mensen die bij mij voor advies komen geef ik een ander advies wat zeker wel meer werk vergt maar waardoor ze er toch binnen enkele weken in de meeste gevallen vanaf zijn. Mits niet zo'n vlooienplaag als die van mijn schoonouders, dan is de enige optie professionele hulp. :')

Met iedere week/twee weken behandelen geef je een vlooienplaag ook wel flink de kans om door te groeien.

Maargoed, ik zal er vereder niet op in gaan. Het topic ging hier niet over, wordt 't straks weer gesloten...

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:13

Heb de Seresto band gebruikt op Grote Münsterlander en Engelese setter en kat, de band doet goed zijn werk, na een aantal jaar hadden ze wel hier en daar eens een teek. Nu gebruik ik advantix, ook doeltreffend bij onze dieren.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:11

KimD schreef:
ivy_power89 schreef:

Met dit advies snap ik de lange adem wel. Mensen die bij mij voor advies komen geef ik een ander advies wat zeker wel meer werk vergt maar waardoor ze er toch binnen enkele weken in de meeste gevallen vanaf zijn. Mits niet zo'n vlooienplaag als die van mijn schoonouders, dan is de enige optie professionele hulp. :')

Met iedere week/twee weken behandelen geef je een vlooienplaag ook wel flink de kans om door te groeien.

Maargoed, ik zal er vereder niet op in gaan. Het topic ging hier niet over, wordt 't straks weer gesloten...

Onzin, als je een goede omgevingsspray gebruikt hoef je echt niet elke dag te behandelen. En je geeft zelf ook aan, Binnen enkele weken........

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:55

Seresto is net als ieder bestaand anti vlooien/tekenmiddel helaas geen garantie dat er nooit een zal bijten. Wel is Seresto een middel dat zowel afwerend als dodend werkt en wel een van de beter werkende producten.

Zelf wil ik absoluut geen band meer omdoen, anders had ik voor seresto gekozen (mijn hond heeft een ongeluk gehad met een andere hond die een paracord tekenbandje droeg, waardoor ze er beide bijna niet meer waren. Daarom roep ik naar iedereen nóóit een band om te doen zonder fatsoenlijk breekpunt of een klikgesp. Zo'n kunststof schuifje / stopje breekt dus absoluut niet is mijn harde ervaring. Ik heb er zo'n trauma van dat mijn hond eigenlijk überhaupt nooit een band draagt).
Daarom gebruik ik Advantix, meestal 3 pipetten per jaar. Dit jaar heb ik er een in het vroege voorjaar gegeven en sindsdien nog niets. Ik controleer hem dagelijks. Soms pluk ik er een lopende teek uit, maar een vaste heb ik sinds mei niet meer gehad. We wonen niet in een hoog risico gebied dus dat scheelt enorm, maar zijn momenteel in Schotland waar ik wel wat had verwacht maar ook nog niets. Ik probeer momenteel een Ultrasoon apparaatje uit (niet Tickless maar een ander merk dat waterdicht zou zijn), ben heel sceptisch maar tot zoverre dus nog geen teken (heb een pipet meegenomen indien het toch nodig zou zijn).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:15

ivy_power89 schreef:
KimD schreef:

Onzin, als je een goede omgevingsspray gebruikt hoef je echt niet elke dag te behandelen. En je geeft zelf ook aan, Binnen enkele weken........

Ligt er maar net aan hoeveel motivatie hebt om van je vlooien af te komen. :+ Ik ben er liever binnen drie weken vanaf met consequent handelen, dan zes weken of langer bezig zijn. Maargoed, dat vind ik met Giardia net zo. Vlooien hebben we geen directe ervaring mee, wel bij vrienden en familie. Giardia dan jammer genoeg wel weer, maar daar waren we met 14 dagen vanaf door consequent handelen. Sommige vonden dat ook overdreven handelen, ik zelf wilde het zo snel mogelijk buiten de deur hebben en daar ook vooral houden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:26

oooh dat is het... Ik zal mijn klanten voortaan even mededelen dat het advies wat al een jaar of 30 geven gebaseerd is op weinig motivatie :')

Je hebt zelf geen directe ervaring met vlooien, dat hebben wij helaas wel (zelf en bij vrienden/familie en klanten). En als je het goed te pakken hebt, ben je er niet met 3 weken vanaf. Maargoed, dat is een discussie die ik hier niet ga voeren. Schijnbaar geven wij onze klanten al die jaren al het verkeerde advies :roll:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:28

Ik lees af en toe nog mee. Maar vlooien zijn echt de ultieme horror. Meine gute. Twee jaar terug hebben wij een flinke plaag gehad. Mijn moeder was aan het eind van haar latijn toen alles achter de rug was. We hebben echt serieus het hèle huis op zijn kop gezet, gewassen en schoon gemaakt. De katten (twee stuks) en Jip hebben meerdere keren een wasbeurt gehad en elke dag hebben we het huis behandeld met van dat vlooienspray. Dat was even intens en pittig, maar liever dat dan weken in de vlooienplaag.

De drie weken wat Kim zegt zou best wel kunnen kloppen. Maar we hebben dan ook echt intens schoongemaakt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:34

ivy_power89 schreef:
oooh dat is het... Ik zal mijn klanten voortaan even mededelen dat het advies wat al een jaar of 30 geven gebaseerd is op weinig motivatie :')

Je hebt zelf geen directe ervaring met vlooien, dat hebben wij helaas wel (zelf en bij vrienden/familie en klanten). En als je het goed te pakken hebt, ben je er niet met 3 weken vanaf. Maargoed, dat is een discussie die ik hier niet ga voeren. Schijnbaar geven wij onze klanten al die jaren al het verkeerde advies :roll:

Absoluut geen verkeerd advies als het werkt, maar het kan dus zeker sneller met meer motivatie en consequenter handelen. Ik hoef niet aan mijn advies te verdienen verder.

CupCakes_ schreef:
Ik lees af en toe nog mee. Maar vlooien zijn echt de ultieme horror. Meine gute. Twee jaar terug hebben wij een flinke plaag gehad. Mijn moeder was aan het eind van haar latijn toen alles achter de rug was. We hebben echt serieus het hèle huis op zijn kop gezet, gewassen en schoon gemaakt. De katten (twee stuks) en Jip hebben meerdere keren een wasbeurt gehad en elke dag hebben we het huis behandeld met van dat vlooienspray. Dat was even intens en pittig, maar liever dat dan weken in de vlooienplaag.

De drie weken wat Kim zegt zou best wel kunnen kloppen. Maar we hebben dan ook echt intens schoongemaakt.

Met katten is sowieso extra horror! Ik had overigens niet gedacht dat het alweer twee jaar geleden was. :oo

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 23:04

Toevallig bedacht ik me net door dit topic dat ik de band moest vervangen omdat hij al bijna aan de 8 maanden zat.

Ik heb hem in december omgedaan omdat ik toen een vlo vond bij 1 van de binnenkatten. Ik had hem in de winter afgelaten maar we hebben milde winters

Gelijk even een foto gemaakt hoe de band onzichtbaar word door haar dikke vacht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 07:32

Manadeluca schreef:
Heb de Seresto band gebruikt op Grote Münsterlander en Engelese setter en kat, de band doet goed zijn werk, na een aantal jaar hadden ze wel hier en daar eens een teek. Nu gebruik ik advantix, ook doeltreffend bij onze dieren.

Ben je dan op Advantix overgestapt omdat je vond dat de Seresto minder werkte?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:53

Hier ook geen goede ervaring. 4 honden en een kat een band om. Ervan uitgegaan dat de banden werkte en binnen 2 maanden enorme vlooienplaag gehad. Zo erg dat we niet meer in huis konden wonen en we 3x met professionele bestrijdingsdienst zijn bezig geweest.

Heb de banden 2 jaar gehad. 2de jaar dus deze ellende met uiteindelijk 1000 euro verder aan hulp. Dus hier komt de band er niet meer in. Bestrijdingsdienst en dierenarts gaven beiden aan dit vaker te horen. En nee mijn dierenarts verkoopt zelf ook de banden dus was geen verkoopverhaal.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:57

Let op! Er zijn ook neppe banden van 'seresto' in omloop die vaak ook een kopie blik eromheen hebben.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:57

Momo94 schreef:
Let op! Er zijn ook neppe banden van 'seresto' in omloop die vaak ook een kopie blik eromheen hebben.

Klopt goed kijken waar je ze haalt.

Ik vind persoonlijk ook niet dat je er vanuit kunt gaan dat het werkt. Totdat je er achter komt dat je een vlooienplaag hebt.

Mijn hond heeft de serestoband om en ik heb 3 binnenkatten. Toch kam ik elke 2 weken even kort met een vlooienkam om te kijken of ik geen band heb met een fabrieksfout of een band die zijn werk niet goed doet.

Ik heb 1 x een plaag gehad met binnenkatten en toen had ik de hond nog niet.
Schijnbaar onder de schoen mee naar binnen gelopen en binnen de kortste keren had ik een plaag van jewelste. Ik heb toen de katten kaalgeschoren

Idem met pipetten en andere teken en vlooien preventie je kunt er gewoon niet 100% vanuit gaan dat iets zijn werk doet.

En door het kammen weet ik dat de seresto band hier al bijna 5 jaar zijn werk doet bij de hond

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 13:55

Ik las van 1 bokker dat ze niet de originele sluiting van de serestoband gebruikt maar gaatjes met de gatentang maakt en dan met een touwtje en een koordsluiter werkt.

Zijn er nog met een creatieve sluiting ?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 14:19

Ik heb een biothane halsband met drukknopen, zet drukkers in de band en kan zo wisselen. :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:23

Lukasje schreef:
Ik las van 1 bokker dat ze niet de originele sluiting van de serestoband gebruikt maar gaatjes met de gatentang maakt en dan met een touwtje en een koordsluiter werkt.

Als je met touw en koordsluiter wilt werken, lees dan mijn post even qua veiligheid vopr je hond. :o

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:47

Leo schreef:
Lukasje schreef:

Als je met touw en koordsluiter wilt werken, lees dan mijn post even qua veiligheid vopr je hond. :o

Oef dat is nogal een ding inderdaad ! Gelukkig heb je ze optijd los kunnen krijgen. Dit zou ook met een halsband kunnen gebeuren ? Je zou haast met een zakmesje aan je sleutelbos gaan lopen.

Als ik hard aan de seresto band trek dan schiet hij losser zo kan ik hem ook om en af doen om te borstelen.

Tevens zit hij zo strak dat er net 2 vingers tussen kunnen.

Maar inderdaad heb je een heel goed punt als je met touw of parakoord de seresto vastmaakt dat breekt niet zo snel.

Bedankt voor je reminder !

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:52

Klopt, kan ook met een gewone halsband gebeuren. Maar vaak hebben die een klikgesp of gaatjesgesp. Die laatste gaat ook lastig los in zo'n situatie maar gaat in ieder geval wel los.

Ik loop inderdaad standaard met zo'n speciaal haakmes sindsdien :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-24 17:15

Ja, daar heb je een punt !

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 17:22

Als je in de seresto zelf gaten maakt zou ik me om de sluiting niet zo druk maken, onder spanning scheurt de Seresto uit. Eerder wanneer je hem origineel laat, dan zijn ze zo goed als niet meer af te krijgen.