Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tinker_sally schreef:Hier toevallig net 5 banden weggedaan deze week. 4 Voor katten en 1 hondje maar ze werkten allemaal net 2 maanden.
De dierenarts waar ik nu vloienspul heb gehaald zei ook dat ze niet meer werken net als vroeger.
Helaas heb ik dus hoop geld betaald eraan voor weinig resultaat.
ivy_power89 schreef:Ik kan jullie vertellen, juist in de wintermaanden verkopen wij het meeste anti vlooien producten![]()
Dan gaat de kachel lekker omhoog in huis, en als er dan ook nog eens een stevige dweil beurt door huis gaat, ontstaat er spontaan een vlooienplaag in huis.
Vlooien bestrijden vraagt gewoon een lange adem. Je kunt wel enkele dagen stevig behandelen en dan afwachten, maar het probleem met poppen van vlooien is dat die (te) goed beschermd zijn tegen alle middelen die we inzetten. En ze kunnen lang liggen voordat ze ontpoppen tot vlooien.
Daarom zeggen wij ook tegen de klanten die een vlooienplaag hebben, doe de eerste 6 weken elke week tot 2 weken behandelen, het dier een vlooienband om doen, en je huis elke week behandelen, dan heb je de meeste vlooien wel te pakken (maar zoals je ziet, het vraagt echt geduld!)
KimD schreef:ivy_power89 schreef:Ik kan jullie vertellen, juist in de wintermaanden verkopen wij het meeste anti vlooien producten![]()
Dan gaat de kachel lekker omhoog in huis, en als er dan ook nog eens een stevige dweil beurt door huis gaat, ontstaat er spontaan een vlooienplaag in huis.
Vlooien bestrijden vraagt gewoon een lange adem. Je kunt wel enkele dagen stevig behandelen en dan afwachten, maar het probleem met poppen van vlooien is dat die (te) goed beschermd zijn tegen alle middelen die we inzetten. En ze kunnen lang liggen voordat ze ontpoppen tot vlooien.
Daarom zeggen wij ook tegen de klanten die een vlooienplaag hebben, doe de eerste 6 weken elke week tot 2 weken behandelen, het dier een vlooienband om doen, en je huis elke week behandelen, dan heb je de meeste vlooien wel te pakken (maar zoals je ziet, het vraagt echt geduld!)
Met dit advies snap ik de lange adem wel. Mensen die bij mij voor advies komen geef ik een ander advies wat zeker wel meer werk vergt maar waardoor ze er toch binnen enkele weken in de meeste gevallen vanaf zijn. Mits niet zo'n vlooienplaag als die van mijn schoonouders, dan is de enige optie professionele hulp.![]()
Met iedere week/twee weken behandelen geef je een vlooienplaag ook wel flink de kans om door te groeien.
Maargoed, ik zal er vereder niet op in gaan. Het topic ging hier niet over, wordt 't straks weer gesloten...
ivy_power89 schreef:KimD schreef:
Met dit advies snap ik de lange adem wel. Mensen die bij mij voor advies komen geef ik een ander advies wat zeker wel meer werk vergt maar waardoor ze er toch binnen enkele weken in de meeste gevallen vanaf zijn. Mits niet zo'n vlooienplaag als die van mijn schoonouders, dan is de enige optie professionele hulp.![]()
Met iedere week/twee weken behandelen geef je een vlooienplaag ook wel flink de kans om door te groeien.
Maargoed, ik zal er vereder niet op in gaan. Het topic ging hier niet over, wordt 't straks weer gesloten...
Onzin, als je een goede omgevingsspray gebruikt hoef je echt niet elke dag te behandelen. En je geeft zelf ook aan, Binnen enkele weken........
ivy_power89 schreef:oooh dat is het... Ik zal mijn klanten voortaan even mededelen dat het advies wat al een jaar of 30 geven gebaseerd is op weinig motivatie![]()
Je hebt zelf geen directe ervaring met vlooien, dat hebben wij helaas wel (zelf en bij vrienden/familie en klanten). En als je het goed te pakken hebt, ben je er niet met 3 weken vanaf. Maargoed, dat is een discussie die ik hier niet ga voeren. Schijnbaar geven wij onze klanten al die jaren al het verkeerde advies
CupCakes_ schreef:Ik lees af en toe nog mee. Maar vlooien zijn echt de ultieme horror. Meine gute. Twee jaar terug hebben wij een flinke plaag gehad. Mijn moeder was aan het eind van haar latijn toen alles achter de rug was. We hebben echt serieus het hèle huis op zijn kop gezet, gewassen en schoon gemaakt. De katten (twee stuks) en Jip hebben meerdere keren een wasbeurt gehad en elke dag hebben we het huis behandeld met van dat vlooienspray. Dat was even intens en pittig, maar liever dat dan weken in de vlooienplaag.
De drie weken wat Kim zegt zou best wel kunnen kloppen. Maar we hebben dan ook echt intens schoongemaakt.
Manadeluca schreef:Heb de Seresto band gebruikt op Grote Münsterlander en Engelese setter en kat, de band doet goed zijn werk, na een aantal jaar hadden ze wel hier en daar eens een teek. Nu gebruik ik advantix, ook doeltreffend bij onze dieren.
Momo94 schreef:Let op! Er zijn ook neppe banden van 'seresto' in omloop die vaak ook een kopie blik eromheen hebben.
Lukasje schreef:Ik las van 1 bokker dat ze niet de originele sluiting van de serestoband gebruikt maar gaatjes met de gatentang maakt en dan met een touwtje en een koordsluiter werkt.
Zijn er nog met een creatieve sluiting ?
Leo schreef:Lukasje schreef:Ik las van 1 bokker dat ze niet de originele sluiting van de serestoband gebruikt maar gaatjes met de gatentang maakt en dan met een touwtje en een koordsluiter werkt.
Zijn er nog met een creatieve sluiting ?
Als je met touw en koordsluiter wilt werken, lees dan mijn post even qua veiligheid vopr je hond.