Welke kleur heeft deze kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 11:20

Dat komt me bekend voor marcella.
Het is al even geleden maar de fokker zei toen iets van de opa of oma was stamboom maar had die niet gekregen wegens n.e.k. toen wist ik nog niet wat ze bedoelde dus dat vond ik toen heel gek hoezo wegens z'n nek maar toen heeft ze dat uitgelegd := :+

Van
Heel interessant
Goh jullie hebben mijn liefde voor genetica echt weer op gehaald bedankt <3

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:04

Dan zal die opa of oma point geweest (pika blu) zijn. Dragers worden namelijk niet uitgesloten. Wel vreemd overigens dat er dan ook geen afstammingsbewijs afgegeven is. Dan had de kat toch papieren gehad en was de afstamming te achterhalen. Bij ons zou er zeker een afstammingsbewijs geweest zijn.

Ze willen overigens wel een erkenningsprocedure opstarten maar of dat nut heeft….. de overkoepelende organisatie die daar dan over gaat ligt ernstig op z’n gat. Bij mijn vereniging is overigens tijdens de laatste ALV aangenomen dat rassen, kleuren en variëteiten die zijn erkend door een van de bij de wcc aangesloten verenigingen ook bij ons op show de cac status hebben….dus erkend worden. Nou weet ik uit m’n hoofd niet of de Pika Blu ergens erkend is…..

Ik ga mee met seal Mink of point. Mogelijk nog chocolate gezien de lichte kleur bij geboorte. Het tabby patroon is moeilijk te zien bij pointkatten vandaar dat we dat niet specificeren. Welk patroon ze heeft is ook afhankelijk van welk tabbypatroon de kater draagt. Iedere kat heeft namelijk een tabbypatroon alleen niet iedere kat toont het. Dit is dan weer onder invloed van het agoutigen. Om het makkelijk te houden…. :D

Welke genetica ligt jouw hart Seven?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 13:23

Ontzettend interessant
Ik denk kwa tabby het zelfde als mama want dr drie broertjes heben ook dat classic patroon.
:j

Ik zat vooral in de cavia's jaren terug. Ik fokte met lilac en probeerde m'n lijnen zo goed mogelijk vast te leggen ook kwa genetische codes, soms heel lastig met nieuwe lijnen kwam er ineens iets heel anders uit dan verwacht door combinaties die ik zelf niwt uit de stamboom kon halen. Die kleuren lagen zo dicht bij elkaar slate blue lilac blue etc. Kwam soms ineens een kleintje uit die totaal niet verwacht was. Heel leuk om dan uit te zoeken waar die weg kwam.

Maar dat is al weer ruim 6 jaar geleden dus ben echt heel roestig met alles en kwa diersoorten zit er zoveel verschil in :j

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:26

Wat leuk, cavia’s. De basis is natuurlijk hetzelfde. Ik weet overigens helemaal niks van kleuren bij andere dieren dan katten :=

Ik heb wat foto’s van Mink en pointed toegevoegd. In dit geval ragdolls.

Achtergrond seal point. Voorgrond blue point. Beiden mitted.
Afbeelding

Seal mink kitten, zonder wit.
Afbeelding

Point kitten. Kleur nog niet zichtbaar.
Afbeelding

Tweede kitten van rechts is een seal Mink high white.
Afbeelding

Twee minken tussen points. Een seal en een blue.
Afbeelding

Typische oogkleur van een mink
Afbeelding

Mink met blauwe ogen….volgens de rasstandaard niet toegestaan.
Afbeelding

En die blauwe ogen gaf ie door aan z’n zoon.
Afbeelding

Seven

Re: Welke kleur heeft deze kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 16:14

Wat zijn ze prachtig <3

Als ze zulke mooie ogen krijgt/behoud hebben we toch wel de jackpot met kleine mochi