Ik reageer even via mijn telefoon onderweg naar huis, dus ik hoop dat ik nergens overheen lees. Mijn vader is gelukkig meegereden om Elvis naar Evidensia Arnhem te brengen. Hij is opgenomen en blijft in ieder geval tot morgenochtend. Er wordt opnieuw bloedonderzoek gedaan, urineonderzoek, een drugstest, de neuroloog gaat naar hem kijken en waarschijnlijk ook de oogarts.
Ik ben heel blij met jullie tips en aanvullingen, heel fijn. Ik word eind van de middag weer gebeld en kan dan ook weer vragen stellen, dus neem jullie suggesties zeker mee.
Elvis was echt een hoopje ellende. Z’n pupillen zijn nog steeds enorm vergroot en dat vond de spoedarts ook wel zorgwekkend/vreemd. Hij laat een bijzonder ziektebeeld zien, dus het is niet direct duidelijk in welke hoek het probleem gezocht moet worden. De neuroloog en oogarts zullen betrokken worden en hopelijk komt er toch iets uit de bloed- en/of urinetest waar de iets mee kunnen.
Ladyson schreef:Ik heb niet zoveel toe te voegen, behalve dat ik jullie veel sterkte wil wensen in deze zoektocht

Dankjewel! 
xSCWx schreef:Wat vervelend dat je hondje zo ziek is Lugea.
Iemand schreef hierboven “na 6 weken vermoed ik niet dat het nog bijwerkingen zijn van Bravecto”, maar dat wil ik in twijfel trekken. Soms kan het getriggerd worden, zoals bij Elvis door de teken/hotspot. Maar het vervelende is dat een immuunsysteem reactie niet is aan te tonen, en er geen specifieke behandeling voor is (alleen ondersteunend).
Heel veel sterkte!
Ik sluit dit ook nog steeds niet uit… Dankjewel!
Eilandje schreef:Oh veel sterkte, en hopelijk knapt je kleine vriend snel op.
Ik kan inhoudelijk helaas niks bijdragen, maar wil je wel graag even een hart onder de riem steken. Onze hond is rond oudjaar heel ziek geweest, heel veel onderzoeken ondergaan, en enkele dagen opgenomen geweest in de kliniek, en het was een vreselijke periode (het is gelukkig wel goed afgelopen al hebben ze nooit kunnen achterhalen wat hij nu eigenlijk had).
Ik duim!
Fijn dat jullie hond weer helemaal opgeknapt is. Het is vreselijk als ze zo ziek zijn en het niet duidelijk is waardoor… Konden ze maar praten…
karuna schreef:Heel veel sterkte met je hond, altijd zo moeilijk dergelijke puzzels. Ik hoop dat hij snel weer opknapt en de oude wordt
Dankjewel!
Nyaleti schreef:Je bent heel goed bezig TS
Goed dat je door gaat naar Evidensia. Is hier 's nachts ook iemand aanwezig?
Ik doelde ook zeker niet op drugs hoor haha. Maar misschien een giftige plant, recent je vloer staan schrobben met een chemisch goedje oid..
Goed dat je kan voor een groot deel kan uitsluiten dat hij niks van straat heeft gepakt.
Wat je zou kunnen doen; berichtje in de lokale Facebook groep of er meer honden zijn met soortgelijke klachten. Dan kun je nog meer uit sluiten dat het niet door het water of van straat komt.
Dat hij zondag nog in het water is geweest, zou ik nog eens nadrukkelijk vertellen tegen de nieuwe dierenarts.
Ook de Bravecto zou ik melden. En de kans is klein na zo'n langere tijd maar wie weet. Moet je alleen een arts hebben die er ook voor open staat om dat serieus te nemen maar het kan maar vermeld worden.
Evidensia Arnhem biedt 24 uurs zorg en er zijn ‘s nachts dierenartsen aanwezig. Ze worden constant gemonitord, dus daar heb ik wel een fijn gevoel bij.
Ik kan geen gekke dingen bedenken qua schoonmaken of planten. Ik heb eigenlijk geen planten in huis en ook geen giftige dingen in de tuin. Ik strooi ook niet met gif tegen slakken of iets dergelijks. Alles draait bij mij thuis om de honden, dus houd daar altijd wel rekening mee… Ook niet op visite geweest bij iemand of iets.. Lastig hè.
Goede tip van de Facebookgroep, ga ik doen. Wie weet is er weer een gek gif aan het strooien…
Deze dierenarts stond helaas ook niet open voor het Bravecto verhaal, dus dat is lastig. Ze zei dat dat echt niet kon. Ik wil zo eigenlijk even kijken of ik kan vinden welke dierenartsen wel open staan voor klachten van Bravecto en dat ik daar ook even de casus neer kan leggen misschien. Dus als je een dierenarts kent die geen voorstander van Bravecto is….
Het zwemmen heb ik ook weer vermeld, maar deze dierenarts vond dat hij geen klachten heeft die bij de ziekte van Weil passen.
marleen_usar schreef:Het kan zeker van het vlooienmiddel komen,zeker van bravecto.
Ik sluit dit ook nog niet uit…
Saranghea schreef:Is er al een oogmeting geweest? En geven ze ringer-lactaat of NaCl? Of ook al aan Mannitol gedacht?
Bij het eerste bericht dacht ik aan maagproblemen van de carporal. Hij klinkt als een gevoelig hondje en een nsaid kan altijd op de maag slaan. Maar nu met de verdere berichten wordt het lastiger.
Voor mij is de snelste weg voor antwoorden een ct. En dan wel nek en hoofd.
Er gaat als het goed is een oogmeting gedaan worden. Ik ga hier anders nog even specifiek naar vragen. Ik ga ook even vragen wat ze geven. Mannitol ken ik niet, ga ik even opzoeken.
Hij vertoont niet direct klachten die duiden op maagproblemen denk ik. Hij geeft niet over en had tot vandaag ook gewoon eetlust, maar ik kan het mis hebben hoor.
Ik wacht even de eerste bevindingen af, maar sta zeker over een ct-scan van z’n hoofd en nek.
Tijn8 schreef:Sterkte! de neuroloog van Evidensia Arnhem die ik ken is een erg fijne en kundige man.
Het is vreselijk om je hondje zo in de war te zien!
Die insecticide in pil vorm is wel echt troep in mijn ogen maar de meeste honden kunnen er tegen.
Fijn om te horen! Ik heb er ook een goed gevoel bij. Hopelijk kunnen ze m’n kleine vriendje goed helpen.
BeFunny schreef:Ach ts wat een ellende zo je diertje op de praktijk. Je doet het super goed ook hoe je met tips om gaat.
Wat betreft gif daar wilde ik ook naar vragen maar dan of hij bijv slakken korrels gegeten kan hebben. Maar wilde niet meteen die kant op kijken. Iig lijkt de dierenarts nu wel te kijken naar dingen en ook beter te kijken dus hij is volgens mij nu in goede handen

Dankjewel. Ik doe echt wat ik kan en wil hem zo graag helpen. Ik vind het alleen maar fijn dat Bokkers meedenken en tips geven. Ik weet inmiddels ook niet meer waar ik het allemaal zoeken moet.
Ik heb zelf geen slakkenkorrels gestrooid of iets tegen insecten en dergelijke, maar het is natuurlijk niet 100% uit te sluiten dat hij iets binnen heeft gekregen. Hij heeft ook geen muis of vogel gevangen of iets…
CupCakes_ schreef:Het verhaal van Jip was bijzonder, intens en heftig. Mijn hart breekt als een ander ook een dusdanig traject in moet met een zieke hond. Ik voelde mij hier en op social media enorm gesteund door alle mensen, volgers en sommige hadden zelfs bruikbare dingen die ik terug kon leggen bij de dierenarts.
Fijn dat hij nu opgenomen gaat worden. Eerst maar voldoende vocht erin en de oorzaak te achterhalen. In zo'n traject met een zieke hond gaan je emoties alle kanten op. Het opschrijven vond ik voor mijzelf heel zinvol, want je blijft er 24/7 mee bezig. Mocht me nog wat te binnen schieten laat ik het zeker weten!
Mijn duimen blijven draaien voor jullie.

Ik voel me ook heel erg gesteund in dit proces, echt fijn. En ook fijn om het van je af te schrijven en dat mensen meedenken. Je wordt zelf echt gek en ik ben ook helemaal in de war merk ik. Het is echt slopend en zo naar om je dier zo ziek achter te moeten laten. Ik voel me echt een vaatdoek. Godzijdank heb ik nu zomervakantie doordat ik in het onderwijs werk en kan ik me dus volledig op Elvis focussen.
Bedankt voor het duimen!