Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SjonnieZ schreef:Lokii schreef:We hebben kattengras. Ze braakt ook echt alleen puur het voet, geen haarballen of iets dergelijks. Ze is rond de 1 jaar oud. Goeie tips!
Is ze goed ontwormd? Mijn kat braakt als het tijd is voor een worm kuur… meestal begint het met meer dan gemiddeld gras eten.
Renee schreef:Heb je überhaupt een aanleiding om aan te nemen dat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt? Heb je een fonteintje staan hoe reageert ze daarop (bij mij wilt de snel misselijke kat nooit uit de fontein drinken)?
Ik blijf erbij dat in de gemiddelde menkng graanvrij voer te snel voer met granen erin overstijgt. Bij mijn “kotskatje” helpt het enorm om niet graanvrij te voeren. Ik sta nu veel minder vaak op te ruimen en vaak is het alleen zo nu en dan een haarbal. Vooral durven te zoeken en neem ook de tijd. Snelle wisselingen zijn vaak ook niet bevorderlijk voor de eetlust en misselijkheid in mijn ervaring. Weet je wel al welke smaken ze echt lekker vind? De ene kat is meer van de vis en de ander van de gevogelte.
Oscar schreef:Wat een zorgen voor je. Je doet zo je best en dan snap ik wel dat het ellendig is als het weer niet lukt.
Wij hebben voorheen ook een 'kotskat' gehad. Ontwormen is inderdaad een eerste ding.
Onze kat deed het altijd goed op een blikje tonijn. Dan de naturel versie. Niet met kruiden ed., en zeker niet met olie. Gewoon puur tonijn in water.
Dat blikje legde ik dan een aantal uren voor het voeren op kamertemperatuur. Als het voer te koud is, dan kan dat ook weer een kotsreactie geven. Als je de tonijn mengt met wat (niet te koud) water, dan krijgen ze meteen wat vocht binnen.