Wanhopig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 01:55

Koper schreef:
Misschien ook wel moe van de stress.

Heel veel kun je nu niet doen. Ik zou proberen te gaan slapen en morgen zien of ze weer wat is opgeknapt.

Goed plan, ze is inmiddels lepeltje lepeltje komen liggen,lekker warm, dus maar proberen om wat te slapen.

Onwijs bedankt hoor Koper dat je telkens de tijd neemt om te antwoorden!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 02:08

Geen probleem, ik kan toch niet slapen :')

Slaap lekker :)

AnnetteFlame

Re: Wanhopig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:20

De wond ziet er vanaf de foto goed uit, maar om haar gedrag maak ik me meer zorgen, om die reden zou ik eerder contact opnemen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:35

Hoe is het nu met 'r?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 08:41

Hier ook geen romper of kap gehad bij onze poes.
Helaas werd ze naar een paar dagen wat slomer en ik vond de wond ietsje dikker.
Contact gehad met de da en moesten even langskomen.

Had koorts, en ze vermoeden een reactie op het hechtdraad.
Ab gehad en koortsverlager. Moest de andere ochtend wel ietsje minder zijn.
Was niet het geval dus opnieuw onder het mes.

Ontsteking tussen de huidlagen. Alles schoon gemaakt en ipv inwendige hechting gewone hechting die niet oplosbaar was.
Na 2 dagen werd de wond weer dik ondanks de ab.
1 hechting los gemaakt en wonde gespoeld. En ervoor gekozen deze niet terug te zetten.
De dag erna weer dik en her stukje wat was open gemaakt zat al weer vast.
In totaal hebben ze haar 3x gespoeld voordat het beter ging.
En 2 hechtingen moeten verwijderen.
Maar in al die tijd zat ze zelf niet aan de wond. Op het normale wassen na, maar dat mocht ook gewoon.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 09:04

beter...we hebben redelijk geslapen en ze heeft vanochtend gegeten, gedronken, geplast en gepoept(dat moest nog)dus eigenlijk is ze weer redelijk back to normal. Alleen nog beetje slomer maar denk dat we best de goede kant op gaan.
Vind de tepels aan beide kanten van de incisie wel gezwollen en het litteken zelf ook maar denk ook dat dat misschien komt omdat het nu de ruimte heeft om wat op te zwellen (door dat rompertje kon dat niet).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:07

Zou kunnen hoor. Of doordat ze een tijdje weinig bewogen heeft en nu weer wel.

Zo lang alle functies het doen en ze niet bij voorbeeld heel warme oortjes heeft of ineens dingen gaat doen die ze anders niet doet lijkt het me goed om haar in de gaten te houden, maar niet nodig om je zorgen te maken. Dat kan altijd nog.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:10

Een beetje verdikking is ook niet perse gek in de dagen erna, maar mocht dat aanhouden en warm zijn/worden + gedrag slomer worden, zou ik wel een belletje eruit doen. Maar als er gewoon goed gegeten, gedronken, op de bak gegaan word en bovenstaande niet erger word, zou ik het even aankijken. Het lichaam moet toch eerst zelf proberen te herstellen van zo’n ingreep en dat kan een paar dagen duren voordat dit bergopwaarts gaat. Dit zijn dan de dagen waarin je wel even moet opletten ivm of er geen beginnend ontsteking optreed of er een reactie is op hechtdraad etc, maar met hoe de situatie nu is zou ik dat even aankijken, dat vind ik nog geen alarmerende dingen maar je kent je eigen dier het beste natuurlijk.

Nog slomer worden en/of weer slechter gaan eten en/of warm worden zou ik dan wel even goed in de gaten houden nu (mocht het zelf lukken zou je ook de temperatuur kunnen meten) en bij twijfel zou ik altijd met de DA overleggen, ongeacht wat er op bokt als advies gegeven word. Beter een belletje teveel/onnodig als 1x te weinig denk ik. Dan kunnen ze je misschien toch even geruststellen en nog specifieker vertellen waar je op moet letten en Wanneer je zou moeten handelen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:34

Het katje is vast heel erg moe van de stress en ook wel de nawerking van de narcose.
Zolang ze eet en af en toe drinkt, lijkt het mij geen probleem. Katten die koorts hebben, stoppen doorgaans met eten dus dan moet er een belletje gaan rinkelen.

Je zou eventueel Viyo Imune kunnen bestellen. Dat drinken ze bijzonder graag en is een opkikkertje wat ze altijd kunnen gebruiken.

't Is een leuke smurf trouwens ! <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 10:51

Mijn poes is vorige week vrijdag gesteriliseerd en het weekend bleef ze er netjes vanaf. Maar toen ik maandag thuis kwam had ze er toch aangezeten en zag ik dat het wondje toch ietsjes open stond. Meteen terug naar de DA en dan toch maar een pakje aan.
Maar toen ik dinsdagavond thuis kwam was heel dat pakje vochtig op haar buik en rook je ook dat het niet helemaal fris was. Pakje uit, droog fohnen en kapje op.
Woensdagochtend weer meteen terug naar de DA, wond schoongemaakt want er kwam ook pus uit en pakje weer aan. Maar deze keer met de tip er maandverband tussen te doen
Antibiotica en pijnstillers had ze al dus nog wel wat extra meegekregen

Nu blijft het wel droger, zag ik vanmorgen nog wel wat droger pus maar het wondje is nog open. Dus mocht iemand daar nog tips voor hebben....

Blijf dus goed de wond controleren want het kan ineens anders zijn

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 12:15

Ik was een kast aan het opruimen, draai me twee tellen om...zie ik dit...
Afbeelding die begint weer aardig zichzelf te worden, nu wel weer even bijkomen van het hele avontuur maar ik heb goede hoop dat het de goede kant op gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:17

Ja, die is op zoek naar jóúw "rompertjes" :))

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 13:44

Net het hele topic gelezen, en ben het met Koper eens dat ze de goede kant op gaat zo.
Maar mocht je ooit nog een kraag nodig hebben (voor wat voor reden ook), dan vinden de meeste katten een opblaasbaar kraagje heel fijn. Verhindert de beweging naar het lijf, maar ze zijn minder breed dan met de gebruikelijke kraag, hebben meer bewegingsvrijheid en de opblaasbare kraag werd hier gebruikt als lekker kussentje met slapen :z

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 14:43

Mijn 4 poezen hebben nooit een romper of kap gehad. Twee ervan zijn wilde buitenkatten en die zijn gewoon na een dagopname weet buiten los gelaten. Ze blijven er echt wel van af

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 17:12

Algemeen advies: je kan de dierenarts altijd even bellen om advies te vragen na dit soort ingrepen. Ze hebben liever dat je even belt zodat je mee kan denken dan dat je uiteindelijk toch met een doodzieke kat binnenkomt omdat je te lang hebt gewacht.

Als je niet het gevoel hebt dat je kan bellen of je dierenarts wil gelijk dat je voor alles op consult komt zou ik overwegen om een andere dierenarts te zoeken. Ik kan die van mij zelfs appen. Als ik twijfel kijken ze even mee en als ze denken dat het nodig is kom ik op consult. Zo geruststellend en fijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 00:09

Met sterilisatie nooit wat nodig geweest.

Nu is mijn oudste kat een paar weken terug geopereerd aan een kwaadaardige tumor en dat was een flinke wond. Ze heeft 2 weken kap op gehad. Heb soms geprobeerd zonder, maar het was nog meer stress om weer om te krijgen als dat ik haar door het hele huis achterna moest zitten.

Niet leuk voor haar, maar ook niet voor mij. Dus besloten om gewoon kap om te laten. Vond het heel zielig/sneu, maar het was gewoon niet anders.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:06

Als DA maakt het mij niet uit wat je doet, zolang hond/kat van zijn wonde af blijft aub.
Hoe vaak er infecties zijn tgv likken of ze bijten het er ook uit :/

Er zijn ook andere soorten kapjes voor katten, die niet 'stijf' zijn. En op internet had iemand een kartonnen bord rond zijn hoofd gedaan ipv een kap dat vond die beter.

Als kat zich niet goed voelt na sterisatie/slecht eet zou ik sowieso eens de temperatuur nemen. Mag max 39 zijn, anders is het mogelijk koorts en is er iets van infectie gaande :)

Ivm dikke tepels: honden kunnen na sterilisatie soms schijndrachtig worden. Baarmoederontsteking bij een kat heb ik zelf nog maar 1x gezien en durf ik mij niet over uitspreken :p