Kat gevonden, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 17:11

Het asiel hoort bij de dierenambulance. Zal daar dus ook bot vangen.
Hier zitten geen katteneigenaren in de buurt, zijn allemaal honden. Kat heeft een verdomd slechte plek uitgekozen wat dat betreft. De buurman waar hij dus zit haat katten. :=
Maar hij heeft de kat dus wel naar de DA gebracht, en hoor nu net dat de kat daar nog zit want ze hadden op dat moment geen tijd. Vanuit de praktijk is ook naar de dierenambulance gebeld, dat weet ik omdat ze me dat vertelden toen ik belde.
Overigens vind ik het grappig dat jullie denken dat het een oude kat is, wij denken juist een hele jonge, net kitten af. Is ook echt klein.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:26

Neonlight schreef:
Hier zitten geen katteneigenaren in de buurt, zijn allemaal honden. Kat heeft een verdomd slechte plek uitgekozen wat dat betreft. De buurman waar hij dus zit haat katten. :=
Maar hij heeft de kat dus wel naar de DA gebracht, en hoor nu net dat de kat daar nog zit want ze hadden op dat moment geen tijd. Vanuit de praktijk is ook naar de dierenambulance gebeld, dat weet ik omdat ze me dat vertelden toen ik belde.
Overigens vind ik het grappig dat jullie denken dat het een oude kat is, wij denken juist een hele jonge, net kitten af. Is ook echt klein.

Omdat hij er op de foto nogal rafelig en haveloos uitziet lijkt hij oud. Zijn die ogen wel goed? Waarschijnlijk staat zijn vacht stijf van de vlooien (zo te zien). Dit kan een hele leuke kat worden maar zit nogal wat opknapwerk aan denk ik, voor de liefhebber!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:36

Neonlight schreef:

Op de foto lijkt hij echt oud!

Die egelbrokjes zijn prima hoor, of de paté. Hij zal je vast dankbaar zijn.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:52

Ach wat sneu .
Zeker wel water geven idd en ook brok. Kost bij Lidl of Aldi niet veel. 2 jaar geleden hier t zelfde gehad. Ook 1 in onze tuin. Bel me bandje werd afgedaan maar niet op gebeld .

Inmiddels woont ze hier nu bijna 2 jaar
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gombal op 26-06-24 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 17:53

Roze heeft niet een hele goede reputatie helaas. Ik woon helaas ook in dit gebied en er speelt hier ook een issue met (zwerf) kater en poes ( vermoedelijk drachtig) met 2 grote kittens. Ook met mijn eigen zwervertje ook niet geheel positieve ervaring.

Amber_anne

Re: Kat gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:01

De kat zit momenteel nog bij de dierenarts?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 18:10

Amber_anne schreef:
De kat zit momenteel nog bij de dierenarts?

Zo lees ik het ook. Ik hoop dat ze haar daar in elk geval water en voedsel geven :=

Overigens wordt mijn poetie ook vaak voor jonge kat aangezien omdat ze klein is. Ze is 11 :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 18:24

Ja, de kat zit nog bij de DA. Ik heb het vermoeden dat ze daar zal blijven. Buurman heeft daar gezegd dat hij de kat niet terug wil hebben en de kat er ook op een vreselijk slechte plek zit. Onder dat metalen dak met dit weer is niet goed, en met de honden gaat het ook niet goed. Bij hem loopt de hond van zijn dochter regelmatig rond die vanwege een bijtwond rustig aan moet doen. Die hond is al niet meer langs geweest vanwege die kat. Onze hond kan ook de tuin niet meer in, enkel aangelijnd. En is nu zo gefocussed dat ze met wandelen ook aangelijnd moet blijven, ze staat constant "aan" en zoekt van alles om achteraan te jagen. -O-
Daarom zei ik in de openingspost al, 5 dagen wachten vanaf afgelopen zondag, OK, maar niet 10 dagen vanaf nu. Voor de kat niet goed maar voor de eigen huisdieren ook niet goed.
De DA wilde ook de dierenambulance laten komen, maar de assistente zei al dat ze daar laatst ook al problemen mee had gehad dat ze niet kwamen. Praktijk ging om 17 uur dicht en hebben niets meer gehoord. Ik hoop zo dat hun het wel voor elkaar krijgen. In ieder geval heeft de kat vandaag daar goed gezeten, het was buiten 31 graden en wil niet weten wat de temperatuur onder dat metalen dak is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:49

Neonlight schreef:

Ik heb zelf drie volwassen katten, waarvan twee een normaal postuur en eentje net een kitten lijkt. Vandaar dat ik hier aan moest denken. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 21:57

Oplossing gevonden! De buurvrouw aan de andere kant kon het niet over haar hart verkrijgen en heeft de poes meegenomen om in hun gastenverblijf te zetten. Hun honden kunnen wel met katten samen, alleen haar man is allergisch. Ze kijkt hoe het gaat, de 10 dagen komt de poes zo wel door, en wellicht houden ze haar wel, want het zijn dierengekken.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:00

Wat fijn!!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:03

Wat super fijn om te horen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 22:25

Ja, super gewoon. Morgen even bloemetje halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 05:48

Kijk zo'n buuf daar heb je wat aan +:)+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 05:52

En heeft de buurvrouw ook wat te eten voor de poes? :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 07:49

Ja, schijnbaar zit er in hun straat iemand met een kat en daar was ze direct langs gegaan om voer te halen.
Klinkt raar, maar hun perceel grenst compleet aan ons maar zij zitten in een zijstraat aan een pleintje. Als we daar naar toe gaan zijn moeten we wel 500 meter over de weg. _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:01

Oh, wat goed! Hopelijk mag de kat daar blijven!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:04

Gelukkig zijn er nog lieve mensen die ook hun best doen voor dieren in nood.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:45

Bijzonder die dierenambulance. Ze hebben hier wel eens mijn kat met natvoer een paar dagen gevoerd en daarna meegenomen. Let wel: recht voor zijn eigen deur.
Daarna kon ik dokken als ik hem terug wilde, want hun auto rijdt niet op water |o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:40

Dorine92 schreef:
Bijzonder die dierenambulance. Ze hebben hier wel eens mijn kat met natvoer een paar dagen gevoerd en daarna meegenomen. Let wel: recht voor zijn eigen deur.
Daarna kon ik dokken als ik hem terug wilde, want hun auto rijdt niet op water |o

Maar checken ze dan niet de chipp voor ze hem meenemen? Als hij goed geregistreerd had gestaan zou je denken dat ze dan zien dat hij voor z'n eigen deur zat en dus gewoon op z'n plek zat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:48

Heeft de DA de poes ook nog nagekeken? Ik vond haar er niet heel goed uitzien eerlijk gezegd.

Fijn voor poes dat de buurvrouw zich om haar bekommert. Hopelijk loopt poes niet gelijk terug naar jullie houthok.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:59

Ik hoop dat die poes met wat liefde, water, voer en rust er al gauw beter uit gaat zien. De rest is vermoedelijk aan de buurvrouw. Wat fijn dat ze daar terecht kan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 14:45

Poes is nagekeken, dat was de reden dat ze daar bleef. Poes was zo ongeveer de makkelijkste die ze op de tafel hebben gehad. Ze is daar ook gevoerd en heeft heerlijk chill in de bench gezeten. Buiten mager is ze in orde. Ze dachten dat ze gesteriliseerd is, maar konden ze niet zeker zeggen. Leeftijd is niets over gezegd. Maar ook de buurvrouw denkt dat ze jong is. Foto vertekend nogal.
Gisteren ook te horen gekregen dat ze eerst een paar huizen verderop een aantal dagen heeft gezeten, die hebben haar weggejaagd. Dus ze zit al langer in deze rot situatie.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:18

Arm dier,
En wat fijn dat er nu een oplossing is.

Fijn dat jullie als buurt gezamelijk dus dit dier in de smiezen hadden en helpen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 17:40

Ik vind de foto ook lastig te beoordelen. Poes trekt een scheef bekkie en heeft wat aparte grote zwarte ogen. Vacht staat ook wat open. Waardoor je de indruk krijgt dat die niet in opperbeste staat is. Maar dat kan een momentopname zijn natuurlijk. Aan de hand van deze foto's zou ik niks in durven schatten van jong / oud / enz.

Wel fijn als de DA haar inderdaad nagekeken heeft en ze okee is :+: