Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Re: Zelfreinigende kattenbak - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:27

Oeh spannend !!! Ik hoor echt graag wat je bevindingen zijn! :) ik wacht ook met zenuwen af hier!

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:38

Ik heb er 1 van ali, doet het prima en voor 140 euro met jaarlading zakken erbij

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:16

christel0908 schreef:
Ik heb er 1 van ali, doet het prima en voor 140 euro met jaarlading zakken erbij

Benieuwd welke jij hebt? :)

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:34

Hoe bevalt de nieuwe Petlux?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:57

Betalen jullie echt 900!!!!! euro voor een kattenbak die zichzelf reinigd, maar jij ondertussen zelf alsnog moet ledigen?

Ammenooit niet...

het verbaasd me , die prijs :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:09

Jolliegirl schreef:
Betalen jullie echt 900!!!!! euro voor een kattenbak die zichzelf reinigd, maar jij ondertussen zelf alsnog moet ledigen?

Ammenooit niet...

Waar denk je anders dat het afval heen gaat? De spouwmuur?

Zoals eerder gezegd zijn er meerdere segmenten te vinden.

Ik snap niet zo goed wat je hier mee wilt bereiken eigenlijk. Je leest hier allemaal mensen die aardig wat betaald hebben voor een dergelijke kattenbak. En toch vraag je het? En gooi je er gelijk in dat jij het zelf nooit gaat doen.
Naar wat voor reactie ben je op zoek?
De een geeft het uit aan een dagje gaderobe shoppen, of geeft het 3 dubbele aan een of andere leipe tas uit, de ander is het kwijt in 1.5 maand stalling en de ander koopt dit er van. Ga je dit ook het kostenoverzicht van paarden plaatsen van mensen die in de randstad zitten en hun paard goed willen hebben staan en daar dus flink geld voor betalen? :o

Ik heb deze voor je
Ja - ik heb het er absoluut voor over.
Het geeft ruimte om een weekendje weg te gaan. De katten zijn blij omdat ze altijd op een schone bak zitten. Met wat mazzel kan je het met 1 kat 2 weken redden zonder te hoeven verschonen. Als ik weg ben en ze zitten bij mijn moeder die hele slechte dagen heeft, dan kan ze het doen wanneer ze zich okee voelt zonder dat de katten daar onder lijden. En zo zijn er nog tal van momenten dat ik heel blij ben met dat ding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:12

Wow relaxt...

Ik was gewoon zwaar verbaasd....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:42

Jolliegirl schreef:

Ammenooit niet...

Ja, is echt zo fijn met 3 katten. Daardoor hoef je geen 3 kattenbakken te hebben staan. Scheelt veel ruimte, geen stink kattenbak en de katten zijn er ook happy mee.

(En het grit wat ze eruit lopen zuigt de robotstofzuiger van 1100€ op, haha)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:54

Wij kunnen ook niet zonder, een gezin met baby tweeling en peuter, werk en twee katten, het niet dagelijks hoeven scheppen is zo'n verlichting in de taken. Op dit moment is onze bak al 5 maanden kapot en het is echt bizar veel werk wat je er dan aan hebt. Ben je een keer iets te laat met scheppen, plassen ze naast de bakken, nog meer opruimwerk.
Met een automatische bak kan je veel beter plannen wanneer je er druk mee bent. Daarnaast zijn de katten echt blij met altijd een schone bak. Je moet het gewoon zien als een soort van afvalbak eigenlijk. Die leeg je ook elke week, schep je zelf de drollen, die gooi je in de afvalbak en moet je ook regelmatig legen.
Maar 2 keer per dag scheppen hoef je nooit meer te doen, en het is ook uiteindelijk nog zuiniger qua grid ook. (Onze katten zijn zelf ook een stuk schoner met een werkende bak)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:02

Ik schrik van de enorme prijzen van zo’n ding! Ik wist niet eens dat ze bestonden! Wat ik ook niet helemaal snap is dat er zoveel katten langs de bak plassen als de bak niet schoon is. Hebben jullie dan maar 1 bak? Maken jullie hem te weinig schoon? Zijn oprechte vragen hoor, iedereen mag zelf weten wat hij wel en niet aanschaft, maar onze kattenbakken ruik je nooit (ja, als ze net gepoept hebben even), ik heb klontvormend grit en maak de bakken 2x per dag schoon (de klonten eruit dus).

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:11

Niet iedereen wil tig bakken in zijn huis zetten of heeft de mogelijkheden het meermaals per dag schoon te maken :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:16

Ik had eerst wel 3 bakken maar dan hebben ze toch voorkeur voor 1 bepaalde bak (terwijl t 3 dezelfde waren) die dan eigenlijk einde dag al stonk…

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 10:17

Op het antwoord waarom je zoveel geld uit wil geven aan een automatische bak - luxe :Y)

Wij hebben 2 grote binnenkatten (7kg) en 2 bakken, alhoewel 1 van de bakken er voor de sier staat. Die wordt echt nooit gebruikt. Wij maken 1x per dag de bak schoon en dat is voldoende, een nachtje weg is ook mogelijk. Geen naast-de-bak-zeikers gelukkig.

Echter willen wij wel vaker een weekend weg en dan wordt het krap aan met hoe schoon de bak is bij aankomst thuis. Geen gedoe ook met mensen vragen om enkel een kattenbak schoon te maken. Voer en water kunnen wij namelijk vooruit plannen i.v.m. automaten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:12

future_vet schreef:
Jolliegirl schreef:

Ammenooit niet...

Ja, is echt zo fijn met 3 katten. Daardoor hoef je geen 3 kattenbakken te hebben staan. Scheelt veel ruimte, geen stink kattenbak en de katten zijn er ook happy mee.

(En het grit wat ze eruit lopen zuigt de robotstofzuiger van 1100€ op, haha)

Okay fair enough.. :')

Als wij geen 2x daags gebonden medicijnen kat hadden, was het iets om te overwegen voor idd een weekendje weg te kunnen.
Daar lijkt het me dus ideaal voor. Helaas hier geen optie.

Ik schrik gewoon van de prijzen van de bakken...en als ik dan lees dat reparatie of service onwijs lang duurt en je alsnog kan gaan poepscheppen...

Vragen van mijn man :

Zijn ze er ook dicht? Een van onze katten piest recht achteruit, dus niet op de grond.

Hoe klontert het grid als dat ding direct na gebruik gaat draaien zoals op de promo-video?
Dat klonten heeft toch even tijd nodig?
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 03-01-25 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:16

Even een mixed feelings reactie tussen alle positieve. We hebben er een gekocht bij Viervoeter shop van zo'n 300-400 euro. 2 van de drie katten gaan er op, voor de derde kat is hij te klein. Ook al is ie zgn geschikt voor katten tot 8 kg, ook voor de andere katten vind ik hem eigenlijk te klein.

Over het algemeen werkt hij prima, een keer gehad dat de zak er niet goed in zit en alles er naast was gegaan en dat is echt smerig haha. Gelukkig is het apparaat goed uit en in elkaar te zetten en zo alles ook weer goed schoon te krijgen. Goed grit vinden is ook belangrijk, het moet goed klonteren en niet uit elkaar vallen.

Dus we hebben nu nog een handmatige xxl back staan die wordt gebruikt dus we blijven scheppen helaas. De geur is wel veel minder.

Voor de katten die het wel gebruiken is het fijn omdat ze zo altijd een schone bak hebben. Ik weet dus niet of hij er met een ander model wel gebruik van zou maken daarom dus een beetje 50/50.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:35

Ik heb er zo lang over getwijfeld, toen de pre-order gedaan. Toen bleek dat de productie echt heel langzaam ging, geannuleerd en geld terug gehad.

Uiteindelijk voor een smartsift gegaan. Wat een verademing zeg! Hendeltje twee keer per dag overhalen, 2x per week de zak eruit. En de heren zijn er blij mee. Zijn forse britten, en de bak is echt ruim genoeg. Voor iemand die twijfelt maar een middenweg wil ;) Smartsift is 'maar' 100, dus dat scheelt best wel :+

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:47

Jolliegirl schreef:
Okay fair enough.. :')

Als wij geen 2x daags gebonden medicijnen kat hadden, was het iets om te overwegen voor idd een weekendje weg te kunnen.
Daar lijkt het me dus ideaal voor. Helaas hier geen optie.

Ik schrik gewoon van de prijzen van de bakken...en als ik dan lees dat reparatie of service onwijs lang duurt en je alsnog kan gaan poepscheppen...

Vragen van mijn man :

Zijn ze er ook dicht? Een van onze katten piest recht achteruit, dus niet op de grond.

Hoe klontert het grid als dat ding direct na gebruik gaat draaien zoals op de promo-video?
Dat klonten heeft toch even tijd nodig?

zover ik weet zijn ze er niet dicht als de kat de behoefte doet.
Wel zijn er bakken die helemaal dicht gaan wanneer het reinigt.
Nu is het zo dat er recent een ongeluk is geweest met een bak terwijl de kat opgesloten zat in deze bak, de kat is overleden.

Daarom duurt de levering van petlux langer, omdat ze met hun nieuwe bak geen ongelukken willen. Zoals ik begreep hebben ze er nog extra sensoren op gemaakt en nog wat anders.
Mocht er een storing zijn dat de bak gelijk ook stopt.

Ik zal zelf niet voor een dichte gaan, vanwege het toch een soort robot blijft.

Wordt hier ook aankijken, ik heb hier ook zo'n kater..

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 13:49

Celiien schreef:
Ik heb er zo lang over getwijfeld, toen de pre-order gedaan. Toen bleek dat de productie echt heel langzaam ging, geannuleerd en geld terug gehad.

Uiteindelijk voor een smartsift gegaan. Wat een verademing zeg! Hendeltje twee keer per dag overhalen, 2x per week de zak eruit. En de heren zijn er blij mee. Zijn forse britten, en de bak is echt ruim genoeg. Voor iemand die twijfelt maar een middenweg wil ;) Smartsift is 'maar' 100, dus dat scheelt best wel :+

Dat vind ik dan wel weer interessant! Idd leuker prijskaartje... Hoe zit dat met die zakken? Moet je hun zakken gebruiken of werkt dit ook met een normale vuilniszak oid?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 14:19

Onze zoon heeft er eentje. Geloof iets van 300 euro en dat vond ik al erg pittig. Op zich zijn ze tevreden en ruiken niks, hooguit alleen net na het bezoek kort.

Maar hun jonge dame heeft het matje kapot gemaakt dat erin ligt, dus was de bak helemaal kapot. Hebben ze helemaal gereinigd en gedaan, maar bleef wel een probleem. Nu doet hij het, maar dat is wel een nadeel.

Ik vind onze gewone bak niet ruiken en ook niet heel vies worden. 1 Poes die erop gaat. De kater gaat meestal in de tuin of bij de paarden ergens. We hebben 3 bakken, maar ze wil alleen op de oude en daar wil ik wel al even vanaf.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:08

Laurievc schreef:
Celiien schreef:

Dat vind ik dan wel weer interessant! Idd leuker prijskaartje... Hoe zit dat met die zakken? Moet je hun zakken gebruiken of werkt dit ook met een normale vuilniszak oid?

Ik gebruik de zakken van linda (pets place), kleine maat.
Je kan een zak in zowel de opvangbak eronder, als in de 'kantelbak' doen.
Dat laatste niet gedaan, want dat wordt natuurlijk feest met openscheuren. Dus alleen onderin een zak.

2,50 voor 10 zakken, dus 5 weken +- voor mij. katten kunnen niet bij de opvanglade, dus kapotscheuren doen ze niet.

Normale vuilniszak zou kunnen, alleen moeten het wel om de bak heen passen. dus die opening is denk ik niet groot genoeg, maar ik heb het ook niet geprobeerd nog.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:22

Ben wel benieuwd welke er geschikt zijn voor een xxl maine coon.
Meeste diebik zie die zogenaamd xxl zijn vind ik kog vrij klein

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:46

Wij hebben momenteel al een smart sift maar ik vind deze echt veel te klein. Mijn Britse korthaar gaat er wel op, maar mijn htk (die groter is) gaat er dus al niet op omdat hij er amper in past, hij gaat liever op de andere bak :')

Wij wachten nog geduldig op de petlux bak, gewoon voor het stukje ‘luxe’. We laten daarnaast ook nog 1 gewone bak staan, dus scheppen zullen we alsnog moeten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:37

Ik zit hier onder een steen te wachten tot ons nieuwe huis klaar is maar om even toe te liggen waarom een automatische kattenbak het eerstvolgende is waar ik voor spaar:
Kat met nierafwijking hiero. Komt eerder aan de 2L water drinken per dan dan ikzelf en piest het ook allemaal net zo snel weer uit.
Ik kán de bak 10x schoonmaken maar dat maakt niet dat ik het per se graag doe. En de mijne piest zelfs ernaast als hij net zuiver is, volgens mij heeft hij ergens een weddenschap met de duivel ofzo.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 19:50

SassyMoon schreef:

Heb 'm nog steeds niet -O- . Wel aangemeld bij DHL, maar ze hebben nog niets ontvangen. Gezien Petlux in de mail zei dat de levering tussen eind dec en 5 jan zou zijn, heb ik ze vandaag een bericht gestuurd. Ik ben keurignetjes in hun tijdsbestek thuis ben geweest en het ziet er nou niet naar uit dat-ie morgen geleverd gaat worden gezien die status niet veranderd. Nouja, na al die vertraging is een paar dagen extra ook niet zo erg, maar ik ben volgende week niet meer thuis en DHL heeft er hier nogal een handje van om het in je kliko te dumpen als je er niet bent, dus als hun hun belofte niet na gaan komen, wil ik een ander afleveradres. Ik kreeg een nietszeggend antwoord dat het op pallets bij DHL geleverd wordt maar dat hun gelukkig nog een code hadden om te kijken waar die uithing. En op verder antwoord zit ik al sinds 12:30 te wachten...

Mocht het positief aflopen en ik 'm morgen toch binnen krijgen, zal ik mijn bevindingen wel delen hier.

Mijn overweging was dat ik best veel werk en gewoon niet altijd veel thuis ben en dat ik zelf ook niet op een vieze wc ga zitten. Daarbij is het natuurlijk retehandig als ik spontaan even een nachtje ergens anders slaap. Vond de bakken alleen echt te klein, terwijl ik niet perse een XL kat heb ofzo. Dat zijn die modellen net als de V2 zeg maar, die je van elk merk ondertussen wel hebt. Toen kwam toevallig die pre-order van Petlux voorbij. Ik had er geen 900 euro voor overgehad zelf. Maar dit wachten ben ik ondertussen ook echt wel méér dan spuugzat :=. Maart besteld, januari levering... écht heel lang...

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 21:09

Yv_ schreef:
SassyMoon schreef:

Heb 'm nog steeds niet -O- . Wel aangemeld bij DHL, maar ze hebben nog niets ontvangen. Gezien Petlux in de mail zei dat de levering tussen eind dec en 5 jan zou zijn, heb ik ze vandaag een bericht gestuurd. Ik ben keurignetjes in hun tijdsbestek thuis ben geweest en het ziet er nou niet naar uit dat-ie morgen geleverd gaat worden gezien die status niet veranderd. Nouja, na al die vertraging is een paar dagen extra ook niet zo erg, maar ik ben volgende week niet meer thuis en DHL heeft er hier nogal een handje van om het in je kliko te dumpen als je er niet bent, dus als hun hun belofte niet na gaan komen, wil ik een ander afleveradres. Ik kreeg een nietszeggend antwoord dat het op pallets bij DHL geleverd wordt maar dat hun gelukkig nog een code hadden om te kijken waar die uithing. En op verder antwoord zit ik al sinds 12:30 te wachten...

Mocht het positief aflopen en ik 'm morgen toch binnen krijgen, zal ik mijn bevindingen wel delen hier.

Mijn overweging was dat ik best veel werk en gewoon niet altijd veel thuis ben en dat ik zelf ook niet op een vieze wc ga zitten. Daarbij is het natuurlijk retehandig als ik spontaan even een nachtje ergens anders slaap. Vond de bakken alleen echt te klein, terwijl ik niet perse een XL kat heb ofzo. Dat zijn die modellen net als de V2 zeg maar, die je van elk merk ondertussen wel hebt. Toen kwam toevallig die pre-order van Petlux voorbij. Ik had er geen 900 euro voor overgehad zelf. Maar dit wachten ben ik ondertussen ook echt wel méér dan spuugzat :=. Maart besteld, januari levering... écht heel lang...

Nou behoorlijk irritant inderdaad!..
Ik begin ook wat ongeduldig te worden.

Maar! Volgensmij op de dag van levering kan je wel in de app het bezorg punt wijzigen naar een afhaalpunt. Wellicht heb je daar nu wat aan tegen die tijd?