Vers vlees voeren aan hond en kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Vers vlees voeren aan hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 07:59

Hier laatst ook weer hond reageert heel heftig op een scalibor band wat zich uit in een bacterie die in haar nek niet weg wilt (heeft ze eerder gehad op een andere allergische reactie) en weet precies wat ze nodig heeft om haar beter te laten worden….
149€ totaal waarvan 60€ consult in nog geen 5 min binnen en ze heeft zelf niet hoeven nadenken niets,ze heeft alleen een foto gemaakt van de plekken voor in het dossier.

ik snap heel goed dat mensen hierna geen dieren meer kunnen veroorloven.

Ik zou het liefst naar een onafhankelijke dierenarts gaan maar heb 9 van de 10 keer mn eigen dierenarts als ik er naar vraag en zij is zo fijn en meedenkend en schrijft nog wel eens wat weg vd factuur maar nog blijft het een vermogen.
En ik vind het echt niet erg om te betalen voor iets maar dit is echt uitmelken van de patiënten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 08:40

Verkeerde topic denk ik Cinnez123

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:47

Een vraagje
Wat zijn jullie ervaringen met verharen, wat betreft of je nu vers vlees geeft of brok?
Ik heb een jonge Dalmatiër en deze verhaart echt gruwelijk veel heel de tijd.
Ik weet dat dit typisch is voor dit ras, want ik heb inmiddels mijn 5e dalmaat.
Maar deze verhaart wel heel extreem het hele jaar rond.

Dus wat is jullie ervaring met het voeren van vers vlees?
Bij de fokker kreeg onze pup ook vers vlees, maar na een een tijdje ben ik op brok ( van de dierenarts) en vlees (supermarkt) overgestapt, omdat onze andere hond dat ook zo krijgt. Gewoon omdat dat handiger was.

Maar ik heb me al eerder afgevraagd of het verharen minder zou zijn als ik terug vers vlees zou gaan voeren.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 09:51

Als hij echt continue verhaart, zou je ook een wastherapie kunnen proberen. Soms moeten ze even geholpen worden weer in het normale rui process te komen. Je kunt hiervoor een trimsalon bij jou in de buurt bellen. Het zou me trouwens ook niks verbazen als het met kvv minder wordt, maar hen daar zelf geen ervaring mee..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:55

idylle schreef:
Inmiddels is Jip sinds 2 weken bij ons komen wonen. Ik had nog brokken mee van de fokker. Nu wil ik eigenlijk smorgens en savonds kvv gaan geven, maar overdag gaat ze met m'n man mee naar z'n werk (zit dan bij de meiden van de receptie op een vakantiepark) daar heeft ze gewoon altijd brokjes ter beschikking. Is dit erg als ze 2 a 3 x dgs kvv krijgt en overdag brokken eet?

Volgens mij kan dat prima hoor. Hier krijgen ze iedere maaltijd 50% kvv en 50% brok en daar doen ze het goed op

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:56

nooit van gehoord idylle, worden ze dan gewoon gewassen of is dat iets speciaals.
We zetten hem namelijk zelf ook elke paar weekjes onder de douche.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:45

idylle schreef:
Verkeerde topic denk ik Cinnez123

Ja beetje maar was denk nog niet helemaal wakker :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 10:53

Geen idee wat ze onder wastherapie verstaan,ben zelf al jaren gediplomeerd trimster maar mij is altijd geleerd 1x heel goed onderhanden nemen,wassen,blazen en heel goed borstelen en dan voorlopig met rust laten.
Hoe meer je borsteld hoe meer je activeert en soms is het ook het teveel gebruik van verkeerde borstels want bijv een rubber handschoen is handig maar je trekt ook de haren soms mee die niet eruit hadden gehoeven en als dit dagelijks gebeurd dan activeer je juist dat hij door blijft ruien.

Of het aan voeding zou kunnen liggen is echt een kwestie van testen denk ik.
Ik heb zelf naakthonden en merk geen verschil :')
Maar tot nu toe doet de gene die er nu een aantal weken opstaat het heel goed,ze is heel levendig en enthousiast,speelt weer vollop met haar zus ect.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 11:39

Ik moet even opzoeken in m'n boeken hoe het precies was, maar dacht iets van 1 a 2 weken elke dag wassen en dan om de dag en dan om de 2 dagen, dan om de 3 dagen tot dat je op 1 maand zit zo iets was het.

Is overigens alleen voor gladhaar.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:37

idylle schreef:
Ik moet even opzoeken in m'n boeken hoe het precies was, maar dacht iets van 1 a 2 weken elke dag wassen en dan om de dag en dan om de 2 dagen, dan om de 3 dagen tot dat je op 1 maand zit zo iets was het.

Is overigens alleen voor gladhaar.

Ja graag ben wel heel erg benieuwd ernaar.
Nooit te oud om te leren

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 14:56

Je hebt pb!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:40

idylle schreef:
Inmiddels is Jip sinds 2 weken bij ons komen wonen. Ik had nog brokken mee van de fokker. Nu wil ik eigenlijk smorgens en savonds kvv gaan geven, maar overdag gaat ze met m'n man mee naar z'n werk (zit dan bij de meiden van de receptie op een vakantiepark) daar heeft ze gewoon altijd brokjes ter beschikking. Is dit erg als ze 2 a 3 x dgs kvv krijgt en overdag brokken eet?

Gewoon kijken of ze t daar goed op doen. Mijn pups krijgen kvv als hoofdvoer en daarnaast strooi ik brok of geef een voerbeurt brok.
Volwassen krijgen ze 1x vlees 1x brok.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:21

Wij voeren al jaren Kivo.
Ook compleet versvoer in rol, zowel voor pups, middel als groot.
Hoewel 1 hond kieskeurig is (al gaat pens er wel altijd in) eten ze het beiden goed en nooit klachten met maag-darm gehad.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:19

Als jullie vlees voeren maar soms nog brok moeten geven omdat he bijvoorbeeld weg bent en dat beter mee te nemen is bijvoorbeeld, welk brok is dan aan te raden?

Einde deze week verwelkomen wij onze nieuwe pup maar de vorige hond stond op brok dus heb nog wat te leren

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:27

PBA_ schreef:
Als jullie vlees voeren maar soms nog brok moeten geven omdat he bijvoorbeeld weg bent en dat beter mee te nemen is bijvoorbeeld, welk brok is dan aan te raden?

Einde deze week verwelkomen wij onze nieuwe pup maar de vorige hond stond op brok dus heb nog wat te leren

Wij voeren naast vers vlees bij voorkeur carnilove, maar brit care grain free/showdog zijn we ook tevreden over en over de eukanuba grain free duck en grainfree vis ook.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:32

Ik voer er Real Nature uit Duitsland naast (aparte maaltijd + beloning), dat komt (of is al in beperkte smaakkeuze) nu ook naar Jumper in NL.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 07:24

Onze pup krijgt vanuit de fokker Smolke. Ik moet nog even inlezen wat beter is voor haar. Liefst had ik haar net als onze andere hond alleen op kvv gezet, maar ze gaat overdag met m'n man mee naar 't werk en daar is geen mogelijkheid om kvv te voeren. Dus tot we mogen overstappen op 2 x dgs eten zal ze brok bij blijven krijgen helaas