Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CharleyT schreef:@Palmera,
Krijg bij jouw reacties het gevoel dat je van mening bent dat jij het allemaal uitstekend doet en weet met je honden. Nogal oordelend in je reacties op mensen die een andere ervaring met een bench hebben bijv.
En hier en daar aannames(verkeerde hond gekozen)
CharleyT schreef:@Palmera,
Krijg bij jouw reacties het gevoel dat je van mening bent dat jij het allemaal uitstekend doet en weet met je honden. Nogal oordelend in je reacties op mensen die een andere ervaring met een bench hebben bijv.
onpaard schreef:CharleyT schreef:@Palmera,
Dat gevoel heb ik niet bij Palmera en ik ben het met haar eens.
Veel mensen zijn tegenwoordig zo egoistisch zei de fokker van onze hond. En daar ben ik het ook mee eens.
Celebi schreef:Jonge kinderen zet je inderdaad ook in een box, kinderwagen of bedje met hoge randen. En daarvan bepaal je ook wanneer het bedtijd is omdat je als volwassenen vaak beter kunt inschatten wat wel en niet gezond is. Een pup is net zo. Die hebben ook wat sturing nodig van de moederhond of de nieuwe roedel waar hij in komt te wonen. Snap nooit zo goed waarom dat opeens zielig moet zijn voor een hond. Van zomaar in een bench gooien en weg gaan vind ik ook wel wat, maar met goede training is het super handig.
Laat iedereen toch in elkaars waarden. TS wil de bench wel gebruiken. Ik bijvoorbeeld ook, anderen niet. Even goede vrienden.
Ons hondje is erg waaks en als wij weg gaan als hij los loopt vindt hij slecht zijn rust. Is dan echt afwachtend tot we weer terug komen en blaft naar alles wat hij hoort. In zijn bench daarentegen waar hij zelf naartoe loopt als hij hoort dat we onze jassen aan gaan doen, daar gaat hij gewoon lekker in liggen slapen. Hij heeft de meest comfortabele mand erin en water en komt niks te kort. Soms komen we terug en doen de bench open en dan komt ie er gewoon niet uit omdat hij nog veel te lekker ligt. Van die slaperige oogjes kijken je dan aan en dan slaapt ie gewoon nog even door. Ook als ik 's ochtends de bench open zet komt ie er vaak niet meteen uit. Pas als ik zelf ook op de bank ga zitten komt hij erbij. We vergeten de bench 's nachts ook wel eens dicht te doen en dan blijft ie vaak ook gewoon liggen. Heel soms staat ie kwispelend naast ons bed in de hoop dat hij daar mag slapen.
Palmera schreef:[/quote]M.b.t kinderen: ik heb ze niet en dat hou ik zo.
Maar ik zie een heel groot verschil tussen NL en zuid europa: in NL moet het kind op tijd naar bed, in de box, slapen, eten, etc.
In zuideuropa blijven kinderen er gewoon bij. Eten wat hapjes van het bord vsn moeders of opa mee, kruipen rond (volwassen letten allemaal op dat ze niet op dat kind stappen) en vroeg of laat ligt get ineens (instort effect) in een hoek te slapen. Ook als de livemuziek nog in volle gang is.
Zonder dat iemand dat kind laat eten of naar bed brengt gaat het allemaal prima.
Nou, en zo zie ik het met honden ook.
MarlindeRooz schreef:Maar niet iedereen zit hele dagen op de bank hè.Er zijn dagen dat ik m’n bank niet eens aanraak zowat.
Ik vind benchtraining heel nuttig. Bepaalde overactieve honden kan het juist rust in hun koppie geven als ze een plek hebben waar ze wel rust moeten houden.
Jessix schreef:MarlindeRooz schreef:Maar niet iedereen zit hele dagen op de bank hè.Er zijn dagen dat ik m’n bank niet eens aanraak zowat.
Ik vind benchtraining heel nuttig. Bepaalde overactieve honden kan het juist rust in hun koppie geven als ze een plek hebben waar ze wel rust moeten houden.
Ja wij wel. Wij hebben enkel de bank en de hond.![]()
Prima als de bench voor je werkt. Ik heb hem in mijn 45 jaar nog nooit nodig gehad voor mijn honden.
DuoPenotti schreef:Maar waarom is de kat anders?
DuoPenotti schreef:Maar dat ben ik wel met je eens liever zo min mogelijk.
Mensen die zowat fulltime hun hond in een bench/ren parkeren moeten er gewoon geen nemen.
5 dagen alleen thuis net zo min naar mijn idee![]()
Maar een hond daar leren dat het goed is, een veilige plek.
Daar zie ik dan niks verkeerds aan.
En kan juist handig zijn.
Net als een paard leren dat een box geen nare plek is.
Komen in wolvengebied nu ook mensen in de problemen omdat ze het nooit aangeleerd hebben.
Dat wil niet zeggen dat hond of paard daar dan de hele dag in moet.
journee schreef:Ik vind een bench ook een prima hulpmiddel. Een puppy is inderdaad vergelijkbaar met een baby of peuter en die zet je ook in de box als dit nodig voor hun eigen gezondheid en veiligheid.
Hieronder een voorbeeld waarom een bench nodig kan zijn. Let op! Link bevat beelden van operatie van de maag!
https://dierenartsdelaak.nl/hond-vreemd-voorwerp-gegeten-corpus-alienum/
Voor TS: voorlopig gewoon het deurtje sluiten als de pup even in de bench moet. Uiteindelijk wordt het vanzelf een veilige plaats waar ze uit zichzelf gaan liggen en dan kan het deurtje vanzelf gewoon open blijven.
tyleysmiley schreef:Ik vind het zo raar dat velen hier tegen gebruik van een bench zijn.
Hoe doen jullie dat dan als je je pup zelf niet in het oog kunt houden?
Ik heb zelf geen bench maar een erg ruime puppyren en ik vind dat een uitkomst hoor.
tyleysmiley schreef:Ik vind het zo raar dat velen hier tegen gebruik van een bench zijn.
Hoe doen jullie dat dan als je je pup zelf niet in het oog kunt houden?
Ik heb zelf geen bench maar een erg ruime puppyren en ik vind dat een uitkomst hoor.
Maar goed..die is zo ruim en onze pup gaat er supergraag in..maar als ik boven aan het rommelen ben of de douche in ga..of naar de winkel,wil ik zo'n jong dier echt niet los in huis.
In het geval van TS vind ik de hele aanpak wel veel en veel te veel.
Uren trainen met een jonge pup die er net een week is en daar dan gefrustreerd over raken...dat kàn toch niet.
Palmera schreef:Eleeke schreef:Waarom wil je de hond in een bench?
( maar ik heb dan ook nooit dieren in een bench, ja een kat na een operatie)
Ik vraag mij dit ook altijd af. De pup vind zelf wel een plek waar ze zich fijn voelt, plak daar dan een woord aan zodat je haar later op stressmomenten naar die plek kunt sturen.
Het is mij echt een raadsel waarom dat een gevang moet zijn.