dierenfan schreef:Waarom vol blijven houden in buitenlandse hond? De hond is 2 en 1,5 jaar in Nederland. Een hond leeft in het heden die zit niet meer terug te denken aan het buitenland hoor!
Mijn hond waar ik eerder over schreef was ook buitenlands. Helemaal uit België en zwaar mishandeld en ondervoed. 10 kg ondergewicht en behoorde 28 kg te wegen. Het was min 5 tot min 8 toen hij hier kwam...de kou had helemaal niets te maken met zijn zindelijkheid probleem. Ook niet het uit buitenland komen. Wel vertrouwen wat er niet was, onzekerheid wat groot aanwezig was en heel veel stress. Enige voordeel was dat we een zeer stabiele en sociale hond al hadden en dat hij daardoor wel samen met hem de tuin in wou en daar aan durfde behoefte te doen. Binnen 3 dagen liep hij al los op straat en toen we door hadden absoluut niet te belonen of aandacht te geven aan poepen of plassen was het probleem vlot weg.
Tijd en vertrouwen zijn de sleutelwoorden niet allerlei online trainingen, nog meer veranderingen en eisen en jezelf richten op buitenlandse afkomst waar deze hond amper geleeft heeft 1,5 jaar geleden. Misschien zelfs nog in een opvang geboren ipv op straat? Zelfredzaam is deze hond totaal niet in elk geval
Honden leven in het heden ja maar trauma’s kunnen getriggerd worden door omstandigheden. Mijn Roemeen is als pup op straat gevangen door hondenvangers. Hij vindt mannen bij busjes nog steeds spannend, gelukkig is dat door de jaren heen wat afgezwakt. Was 1,5 en nu bijna 11. Het is dus niet zo dat hij thuis in zijn mand terug denkt aan die ervaring maar als er in de straat een bus staat waar mannen rondom bezig zijn dan komt dat wel naar boven.
En in Roemenië en bijvoorbeeld Spanje wordt er over het algemeen wel heel wat minder fijn met honden omgegaan dan in Nederland of België dus meer getraumatiseerde honden.
Honden kunnen zeker door kou alles ophouden, de één is de ander niet en is duidelijk te zien aan de hond.