Werkende singles met kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Werkende singles met kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:27

Ja, ik blijf dat echt teveel uren vinden dat je weg bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:36

Even iets anders; is er een reden dat je flink boven de 50 uur in de week werkt???

Ik zou doorgaans zeggen dat katten erg makkelijk zijn, je ze echt niet de hele dag hoeft te vermaken en dat ze prkma alleen thuis kunnen blijven, maar in jouw geval zou ik het ook afraden. Je bent er nooit.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:41

Ligt heel erg aan de kat. Ik werk fulltime, maar veel vanuit huis. Vroeger niet, maar mijn huidige kat is zo veranderd nu ze alleen is. Ze is af en toe buiten, maar verder nooit verder dan 1 meter bij mij vandaan en is echt van slag als ik een kantoor dag heb.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 20:49

Goof schreef:
Even iets anders; is er een reden dat je flink boven de 50 uur in de week werkt???

Ik zou doorgaans zeggen dat katten erg makkelijk zijn, je ze echt niet de hele dag hoeft te vermaken en dat ze prkma alleen thuis kunnen blijven, maar in jouw geval zou ik het ook afraden. Je bent er nooit.

Haha ik snap dat je je dat afvraagt. En ik vraag het mezelf soms ook af.

Ik heb natuurlijk de combi van zzp en in loondienst. 2 dagen voor mezelf en de ene week 3, andere week 4 dagen in loondienst waarvan 1 standaard vanuit huis.

Naar loondienst heb ik een uur enkele reis heen, en een uur enkele reis terug. Dat telt natuurlijk ook aardig door op die dagen.

Als ZZP'er werk ik wel in de buurt en kom dan tussendoor soms ook nog wel even thuis. Ik geef therapie met paarden, heb daarvoor mijn eigen stukje grond. Dus als ik 'daar' werk, moet ik die dagen ook uitmesten, hooinetten vullen, ophangen etc. wat een deel van mijn werkdag vult (niet betaalt, maar moet wel gebeuren natuurlijk). Meestal doe ik dat in de ochtend en heb ik in de middag cliënten.

Ik heb mijn cliëntenbestand wel teruggebracht naar een kleiner aantal, waardoor het voor mezelf ook meer behapbaar is. Maar financieel gezien heb ik beide banen wel nodig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:51

Mijn kat ook. Maar ik heb mijn kat wel gekregen in corona tijd. Als wild katje van stal naar huiskat. Hij is echt niet de hele dag knuffelig maar wel altijd im de buurt. Als ik boven werk slaapt hij boven, als ik beneden werk slaapt hij beneden.

2 zou wel helpen wellicht, maar dan nog vind ik het echt teveel uren weg.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:25

Ik woon sinds kort op mezelf (klein appartement) en heb vanuit mijn ouderlijk huis 2 katten meegenomen. Mijn katten kunnen niet naar buiten waar ik nu woon, in mijn ouderlijk huis kon dat wel. Toen waren ze allebei ook meestal binnen te vinden en gingen ze alleen naar buiten voor hun behoeften.

Ik heb een kater van 10 en een poes van 2, en beide lijken ze geen probleem te hebben met het bij mij wonen. Ik werk 36 uur, met een half uur reistijd enkele reis, en een druk sociaal leven. Waar ik wel voor zorg is genoeg verrijking. Ik speel dagelijks met ze en ze hebben genoeg speelgoed en klimmateriaal in huis, en daar maken ze ook graag gebruik van.

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:03

Lukasje schreef:
Ik denk dat het moet kunnen maar erg van de kat zelf afhangt. Mijn cornish rex is zo erg op contact met haar mens gesteld dat ze zou wegkwijnen in jouw situatie. Echter denk ik dat er in het asiel zeker katten zijn die erg blij zouden zijn met een rustig, prikkelarm plekje waar ze door een vaste verzorger regelmatig gekroeld worden.
Ik lees hierboven “wat heb je te bieden?”, wel dát: een rustig plekje met 1 vaste verzorger, persoonlijke aandacht, een veilige en vooral stabiele omgeving, …

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Zoveel katten in het asiel die overprikkeld zijn en juist heel blij zouden zijn met een plekje die jij kan bieden.
Sommige katten hebben juist behoefte aan die rust en stabiliteit.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:55

Ange1a schreef:
Ik denk dat het moet kunnen maar erg van de kat zelf afhangt. Mijn cornish rex is zo erg op contact met haar mens gesteld dat ze zou wegkwijnen in jouw situatie. Echter denk ik dat er in het asiel zeker katten zijn die erg blij zouden zijn met een rustig, prikkelarm plekje waar ze door een vaste verzorger regelmatig gekroeld worden.
Ik lees hierboven “wat heb je te bieden?”, wel dát: een rustig plekje met 1 vaste verzorger, persoonlijke aandacht, een veilige en vooral stabiele omgeving, …

Lukasje schreef:
Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Zoveel katten in het asiel die overprikkeld zijn en juist heel blij zouden zijn met een plekje die jij kan bieden.
Sommige katten hebben juist behoefte aan die rust en stabiliteit.

Precies! De situatie van TS lijkt me perfect voor een (wat oudere) herplaatser uit het asiel :knuffel: of 2 onafscheidelijke herplaatsers ;)

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:03

Ingrid_92 schreef:
Thanks voor het delen van ervaringen. Ik heb mijn hele leven katten gehad, de laatste is 1,5 jaar geleden ingeslapen dus wat er bij katten komt kijken is mij niet onbekend. In mijn situatie zou de kat(ten) als ik aan het werk ben thuis zijn, ik zou ze niet buiten zetten. Ik heb wel een tuin die ik dan catproof zou maken. Als ik thuis ben is er de mogelijkheid naar buiten te gaan.

Hoe mijn week er nu uit ziet:
Ma: werk ik zelfstandig, meestal van 09.00 - 18.00 uur

Di: thuiswerkdag

Wo: werkdag 8-19

Do: werkdag 8-19

Vr: werk ik als zzp, meestal 11.00-18.00

Za: om de week werkdag 8 - 17, om de week vrij (maar ben dan altijd wel een deel van de dag bij mijn paard)

Zo: vrij

Ik ga meestal rond 23.00 naar bed. Verder geen super druk leven, want ben altijd moe als ik thuis kom en dan geen energie om nog ergens te gaan socializen. Natuurlijk komt dit wel zo nu en dan voor, misschien 2x per maand op een doordeweekse avond.

Of ik er 2 zou willen/kunnen plaatsen vind ik een twijfel. Heb eerder 2 zussen vanaf kitten gehad, maar die hadden echt niks met elkaar. Ik zou voor nu ook niet gaan voor een kitten, maar een volwassen kat (als ik er voor zou gaan...)

Wat versta je onder 'echt niks met elkaar'? Mijn schoonouders hadden twee katten die elkaar nooit aankeken, ook dus echt 'niks met elkaar hadden'. Nu er eentje dood is, is de andere kat opeens enorm veranderd, erg teruggetrokken op zichzelf, komt niet meer buiten, aanhankelijk geworden naar de baas etc. Blijkbaar toch een enorme verandering voor de kat. Ik denk dat je niet moet onderschatten dat 'een soortgenootje in de buurt' die zich hetzelfde als jou gedraagt en in jouw omgeving rondstapt, toch echt wel iets uitmaakt. Ook al zijn ze dan niet knuffelig naar elkaar, ze kunnen nog op bepaalde manieren met elkaar communiceren door lichaamstaal die wij als mensen misschien niet eens doorhebben.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:20

Ik zou er lekker 1 uit het asiel gaan halen die wat ouder is en op zichzelf, denk dat je er dan eentje echt wel blij kan maken als je er eentje een huisje geeft want dan is het voor de kat wel een verbetering en jij hebt gezelschap als je thuis komt. Niet alle katten zijn hetzelfde van karakter. er zijn er echt genoeg die er geen moeite mee hebben zolang ze af en toe een aai en een warm veilig plekje hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 13:24

Beetje dyslectisch hier, ik las werkende singels met kat. Ik kon me werkelijk niets bij zo'n singel voorstellen. ;-)

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:29

Ik denk dat jij het perfecte vrouwtje voor een kat(ten) kan zijn die ergens op je zit te wachten in een asiel of bij iemand thuis waar deze niet meer welkom is.
Een oudere kat slaapt veel en zal zich vanzelf melden als je thuis bent.