Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Even iets anders; is er een reden dat je flink boven de 50 uur in de week werkt???
Ik zou doorgaans zeggen dat katten erg makkelijk zijn, je ze echt niet de hele dag hoeft te vermaken en dat ze prkma alleen thuis kunnen blijven, maar in jouw geval zou ik het ook afraden. Je bent er nooit.
Lukasje schreef:Ik denk dat het moet kunnen maar erg van de kat zelf afhangt. Mijn cornish rex is zo erg op contact met haar mens gesteld dat ze zou wegkwijnen in jouw situatie. Echter denk ik dat er in het asiel zeker katten zijn die erg blij zouden zijn met een rustig, prikkelarm plekje waar ze door een vaste verzorger regelmatig gekroeld worden.
Ik lees hierboven “wat heb je te bieden?”, wel dát: een rustig plekje met 1 vaste verzorger, persoonlijke aandacht, een veilige en vooral stabiele omgeving, …
Ange1a schreef:Ik denk dat het moet kunnen maar erg van de kat zelf afhangt. Mijn cornish rex is zo erg op contact met haar mens gesteld dat ze zou wegkwijnen in jouw situatie. Echter denk ik dat er in het asiel zeker katten zijn die erg blij zouden zijn met een rustig, prikkelarm plekje waar ze door een vaste verzorger regelmatig gekroeld worden.
Ik lees hierboven “wat heb je te bieden?”, wel dát: een rustig plekje met 1 vaste verzorger, persoonlijke aandacht, een veilige en vooral stabiele omgeving, …
Lukasje schreef:Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Zoveel katten in het asiel die overprikkeld zijn en juist heel blij zouden zijn met een plekje die jij kan bieden.
Sommige katten hebben juist behoefte aan die rust en stabiliteit.
Ingrid_92 schreef:Thanks voor het delen van ervaringen. Ik heb mijn hele leven katten gehad, de laatste is 1,5 jaar geleden ingeslapen dus wat er bij katten komt kijken is mij niet onbekend. In mijn situatie zou de kat(ten) als ik aan het werk ben thuis zijn, ik zou ze niet buiten zetten. Ik heb wel een tuin die ik dan catproof zou maken. Als ik thuis ben is er de mogelijkheid naar buiten te gaan.
Hoe mijn week er nu uit ziet:
Ma: werk ik zelfstandig, meestal van 09.00 - 18.00 uur
Di: thuiswerkdag
Wo: werkdag 8-19
Do: werkdag 8-19
Vr: werk ik als zzp, meestal 11.00-18.00
Za: om de week werkdag 8 - 17, om de week vrij (maar ben dan altijd wel een deel van de dag bij mijn paard)
Zo: vrij
Ik ga meestal rond 23.00 naar bed. Verder geen super druk leven, want ben altijd moe als ik thuis kom en dan geen energie om nog ergens te gaan socializen. Natuurlijk komt dit wel zo nu en dan voor, misschien 2x per maand op een doordeweekse avond.
Of ik er 2 zou willen/kunnen plaatsen vind ik een twijfel. Heb eerder 2 zussen vanaf kitten gehad, maar die hadden echt niks met elkaar. Ik zou voor nu ook niet gaan voor een kitten, maar een volwassen kat (als ik er voor zou gaan...)