Babootje schreef:De diagnostiek gaat bij een holistisch arts anders dan bij een reguliere arts, namelijk door het meten van energievelden. Elke aandoening van elk orgaan heeft zn eigen energieveld/frequentie in gezonde en in niet gezonde staat.
Elk voedingsmiddel heeft dat ook en kan in relatie tot het dier worden gemeten, zodat ze kunnen zien of hij ).
Parasieten zoals Lyme kunnen worden opgespoord zonder dat dit in het bloed kan worden gevonden.
Met dit soort onderzoek ben je vaak sneller bij een diagnose dan o.b.v. regulier onderzoek.
Maar je kunt beide doen. Regulier en holistisch.
Persoonlijk vind ik zonde als een holistisch arts pas als laatste "redding" wordt geadviseerd. Zo ver hoeft het niet te komen. Het een sluit het ander niet uit. Het holistisch onderzoek zelf is niet heel duur en je bent sneller bij de oorzaak. Wel belangrijk dat de holistisch arts ook regulier dierenarts is.
De holistische praktijk Den Hoek werkt ook vaak samen met de faculteit Utrecht. Het is geen hokuspokus.
Nou, geen hocuspocus? Daar verschillen de meningen over. Als laatste optie moeten mensen het zelf weten, maar ik zou het absoluut nooit aanraden als er nog normale dingen te onderzoeken zijn. Eigenlijk zelfs helemaal niet, want ik vond het schandalig slecht qua onderzoek, 'behandeling' en vooral qua hulp bij problemen na een bezoek.
Gewoon diagnoses die bewezen zijn ontkennen, zonder verder onderzoek roepen dat bepaalde gewrichten kapot zijn en als je problemen krijgt na een bezoek gewoon geen enkele hulp neer krijgen? Niet een beetje problemen, maar een extreme verergering van de klachten waar gewoon heel makkelijk over gedaan werd en niks om te helpen of een andere mogelijkheid oid.
Plus veel geld kwijt voor druppels en pilletjes die zogenaamd iets moeten oplossen. En het is altijd heel apart dat er periodes zijn dat elk dier met precies dezelfde ziektes daarvandaan komt.

Dus sneller bij de oorzaak? Nee, absoluut niet juist. Als je beweert dat het uitmeten het beter weet als röntgenfoto's en zogenaamd uitgemeten voer zo goed zou moeten zijn, maar de dieren enorm achteruit gaan, klachten extreem verergeren en bij overstap naar oude voer weer beter gaan dan ben je bij mij de geloofwaardigheid wel kwijt.

Ik ben echt geen fan en ja dat komt zowel uit 1e hand als meerdere anderen waar ik van dichtbij alles meegemaakt heb.
Een eliminatie dieet erg lastig? Hoezo? Een stuk betrouwbaarder als uitmeten iig. En zo lastig is het niet, Helemaal niet als ze een leverancier vindt die mee kan denken.
Wel 6 weken hetzelfde voeren, tenzij er ineens een reactie op komt. (Dat is met het vlees wel belangrijk ts, echt de tijd geven tenzij het echt meteen reactie geeft) na een week afnemen is niet realistisch, als de hond hier een reactie geeft kan dat WEKEN doorwerken. Pas na 6 tot 8 weken is het lijf weer rustig, daarom moet je ook die 6 tot 8 weken aanhouden voordat je wat toevoegt. Maar na een week geen klachten meer of echt afnemen is niet reëel.
Blikvoer heeft toevoegingen en daar kunnen ze dus ook op reageren. Mijne kan helaas ook niet tegen blikvoer.... Jammer genoeg.