Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elmee schreef:Jullie geloven me misschien niet, maar bij ons heeft er een keer een egel 2 kippen toegetakeld. Ze beginnen gewoon te eten van de nog levende dieren, en dat waren ook de hersenen... Ik zou het zelf niet geloven als ik de dader niet zelf betrapt zou hebben.
Maar kippen blijven wel gewoon stil zitten in het donker, dus misschien wel een makkelijkere prooi voor een egel. Ik kan me niet voorstellen dat een konijn gewoon blijft zitten dus die zou toch echt overmeesterd moeten worden denk ik en dat lijkt me moeilijker voor een egel...
Elmee schreef:Jullie geloven me misschien niet, maar bij ons heeft er een keer een egel 2 kippen toegetakeld. Ze beginnen gewoon te eten van de nog levende dieren, en dat waren ook de hersenen... Ik zou het zelf niet geloven als ik de dader niet zelf betrapt zou hebben.
Maar kippen blijven wel gewoon stil zitten in het donker, dus misschien wel een makkelijkere prooi voor een egel. Ik kan me niet voorstellen dat een konijn gewoon blijft zitten dus die zou toch echt overmeesterd moeten worden denk ik en dat lijkt me moeilijker voor een egel...
BeFunny schreef:De egel is wel degelijk in staat een konijn te doden en eten doen ze ze ook.
https://youtu.be/f-W5VweMDy8?si=N4IaOzLKWK0GPB42
Het is onwaarschijnlijker maar niet uitgesloten.
Wintu schreef:BeFunny schreef:De egel is wel degelijk in staat een konijn te doden en eten doen ze ze ook.
https://youtu.be/f-W5VweMDy8?si=N4IaOzLKWK0GPB42
Het is onwaarschijnlijker maar niet uitgesloten.
Ik zie de egel een konijn eten, ja ze eten vlees, maar dat konijn lijkt niet vers, dus heeft de egel in kwestie het wel gedood.
Syberdepiep schreef:Ik heb ze vaker gezien, toen ik nog bij mijn ex op de boerderij woonde was er een nestje ergens in het land onder een brug bleek later. Waren toen het terrein aan het opknappen en stonden een aantal stapels steltonplaten. Kwam eens in de vroege morgen aanlopen en toen zag ik een koppeltje van 5 stuks spelen op zo'n stapel, was heel leuk gezicht, echt dartelen, had helaas geen telefoon bij me om te filmen. Ze zijn enorm speels en zo jagen ze ook. Waren zo weg toen ze mij opmerkten. Heb er ook wel eens eentje met een geheel witte wintervacht bekeken die geschoten was door een jager. Gebitje als een kat, klauwtjes met van die voetzoolkussentjes. Echt een soort klein fredje. Inderdaad niet groot maar wel bijzonder omdat ik ze daarvoor nog nooit gezien had, maar ze zijn helaas erg schadelijk voor de weidefauna.