Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urbanus schreef:Wintu schreef:
En dan raadt je konijnen aan?
Ts heeft er geen ruimte voor, maar wij hebben 2 Duitse reuzen en het zijn ideale kinderdieren! Ze zijn hier gekomen toen mijn kinderen 3 en 5 waren.
1. Ze zijn voor koters veel te groot en te zwaar om op te tillen, dus dat gebeurt niet.
2. Ze zijn zo ontzettend knuffelig, je gaat in de ren zitten en ze ploffen op schoot.
Maar ja, ze zitten wel in een grote ren.
en daardoor prima koterproof. Die van mij zijn opgegroeid zonder ooit een kind te hebben gezien maar vonden het allemaal prima om lastiggevallen te worden door kleine kinderen. En beide reuzen vonden het overigens ook altijd prima om opgetild te worden, maar goed dan moet je een buitengewoon sterk kind hebben
konijn daarentegen is wat iedereen hier omschrijft, schichtig en gevoelig beestje dat niet gebaat is bij meer dan heel af en toe heel voorzichtig aaien (totdat je hem toch verkeerd aankijkt of een scheet laat, want dan is die binnen 2 milliseconden weer weg).

Ilse_123 schreef:Je hoeft een groot konijn toch niet perse in een kooi te houden? Ik ken mensen bij wie het konijn als een hond losloopt en een eigen toilet plek heeft. Moet je er alleen wel voor waken dat er een plek is waar het konijn zich ook even zonder koters kan terugtrekken.

Urbanus schreef:Ts heeft er geen ruimte voor, maar wij hebben 2 Duitse reuzen en het zijn ideale kinderdieren! Ze zijn hier gekomen toen mijn kinderen 3 en 5 waren.
1. Ze zijn voor koters veel te groot en te zwaar om op te tillen, dus dat gebeurt niet.
2. Ze zijn zo ontzettend knuffelig, je gaat in de ren zitten en ze ploffen op schoot.
Maar ja, ze zitten wel in een grote ren.
Of gewoon mee naar oma. Die van mij was echt heel makkelijk.