Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dagahra schreef:Zelf ben ik inmiddels helemaal verliefd op de veedrijvers. En loopt er een working kelpie rond en vanaf zaterdag ook een border collie. Hiervoor had ik mechelaars (heb ik er ook nog 2 van), labrador en berner sennen.
Benzz schreef:Dagahra schreef:Zelf ben ik inmiddels helemaal verliefd op de veedrijvers. En loopt er een working kelpie rond en vanaf zaterdag ook een border collie. Hiervoor had ik mechelaars (heb ik er ook nog 2 van), labrador en berner sennen.
Hier een kruising Berner Sennen x Mechelaar. Geen aanrader voor een eerste hond en zeker niet als je een baby wil........maar dat komt omdat hij nog jong is denk ik![]()
Dagahra schreef:Ik raad ze ook nergens aanIs ook een reden dat ik overstap op andere ras(sen). Leuke sporthonden, maar van de meesten hoef je niet de gezellige sociale huishond te verwachten. Die van mij vertrouw ik beide niet met kinderen. De opvanger al helemaal niet, ook de reden waarom ze hier woont. Moest weg vanwege de kinderen
Dagahra schreef:Ik ken wel veel poedersuiker show aussies. Maar een enkeling die ik leuk vindt. Bij de werkaussies ben ik nog geen vervelende tegengekomen, maar daar wordt ook veel mee gedaan.
Aan de ts: Kijk vooral rond, er zijn zoveel actieve leuke hondenrassen.
Zelf ben ik inmiddels helemaal verliefd op de veedrijvers. En loopt er een working kelpie rond en vanaf zaterdag ook een border collie. Hiervoor had ik mechelaars (heb ik er ook nog 2 van), labrador en berner sennen.
robert45 schreef:Ik zou niet voor een hond gaan als je tegelijk een gezin wilt stichten. De jonge hond die komt dan al snel op het 2e plan...
gillian schreef:robert45 schreef:Ik zou niet voor een hond gaan als je tegelijk een gezin wilt stichten. De jonge hond die komt dan al snel op het 2e plan...
Een hond hoeft niet op de eerste plaats te staan. Maar dat merk je wel als je zelf een gezin hebt.
Je kunt prima een hond nemen als je ook van plan bent om een gezin te gaan stichten. Maar dan zou ik niet voor een werklustig type hond gaan.
robert45 schreef:Een baby vergt veel van ouders, en als je daarbij ook nog een de opvoeding van een hond wilt lijkt mij dat niet de ideale combinatie. Zeker als daarbij ook nog een of beide ouders een drukke baan hebben.
Je kan jezelf ook soms wat teveel op je hals halen.
IMANDRA schreef:robert45 schreef:Een baby vergt veel van ouders, en als je daarbij ook nog een de opvoeding van een hond wilt lijkt mij dat niet de ideale combinatie. Zeker als daarbij ook nog een of beide ouders een drukke baan hebben.
Je kan jezelf ook soms wat teveel op je hals halen.
Misschien lees ik er overheen, maar ik zie niet staan dat ze tegelijkertijd een pup en een baby wil. Een hond nemen en een jaar / twee jaar later een baby kan prima (afhankelijk van ras en karakter hond hoe lang hiertussen “moet” zitten).
Kinderen in combinatie met de benoemde rassen zijn prima. Kersverse baby in combinatie met 8 weken jonge pup zou ik inderdaad over nadenken als dit je eerste eigen hond is.