Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Een Ragdoll hadden we.
Ontzettend lief dier en erg mooi!
Maar die haren, heel vervelend zitten overal aan stof en je kleding.
Ook al kammen we hem regelmatig en hij het ook heerlijk vind.
Het klopt met wat de anderen zeiden over de haren en dat is voor mij een reden om geen nieuwe Ragdoll meer te willen.
Melzazu schreef:Er wordt hier ook 2x iets over Bengalen gezegd en daar herken ik die van mij dan weer totaal niet in. Ik heb 2 Bengalen maar die van mij hebben echt vreselijk veel energie en breken met regelmaat zo ongeveer de tent af, ook zijn ze echt vaak veel aan het “zeuren” met alle vocale toestanden erbij. Ik heb een buitenren voor ze en ook zo’n kattenwiel zodat ze de energie een beetje kwijt kunnen.
Mensgericht zijn ze zeker en ze houden ook echt van op schoot liggen (niet in de zomer want dan is het er te warm voor vinden ze) maar verder is dit ras zoals ik ze ken dus niet iets dat ik je zou aanraden.
Ik ben er zelf helemaal weg van hoor, even voor de duidelijkheid
Toffeltje schreef:Wij hebben vier binnenkatten: een chausie, een bengaal en twee pixie-bob's. De chausie kan ik niet aanraden, het is een schat van een beest, maar hij vreet graag electriciteitskabels en hij brult heel hard. Onze bengaal is eigenlijk best rustig voor het ras, hij heeft elke dag zijn gekke bui, maar kan daarna ook uren op schoot liggen.
De pixie-bob's vind ik wel het meest mensgericht. Ze kijken je ontzettend aan als je tegen ze praat en ze antwoorden ook met een soort 'mrrrrr', het is niet miauwen, maar het klinkt ontzettend lief. Ze willen het liefst zo veel mogelijk bij jou in de buurt zijn en lijken ook mijn stemming aan te voelen. Als ik verdrietig ben komen ze me echt troosten.
Ik vind zelf een lange staart en een niet zo lange vacht het mooist. Maar je hebt dus ook pixie-bob's met een korte staart.
[ [url=m/7q17BF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links de bengaal, rechts een van de pixie-bob's.
Moon_light94 schreef:Ik zou in jouw situatie toch minder snel naar de boskatten, Siberen of ragdolls neigen. Zeker die eerste 2 waarderen buitenruimte (al is het maar een balkon) toch wel echt.
Amber_anne schreef:MoppieFilou schreef:We gaan volgende week kijken bij een Ragdoll. Ben benieuwd hoe ik het ras ga vinden, toch iets helemaal anders qua uiterlijk dan de kleine, smalle en kortharige Rusjes.
Super leuk, let je wel op dat alle tests voor erfelijke afwijkingen zijn gedaan?