Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Re: Ten einde raad met kat die medicijn weigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 20:44

Drama is dat toch altijd he met die katten.
Enige waar ik hier een pil in kreeg was tot poeder stampen, en dure gourmet blikjes kopen met echte stukjes kip en vis en daar doorheen roeren.
Dat vrat ze gelukkig ze wel.
Gelukkig heb ik nog een kat dus als ze tegelijk krijgen word er eerder geschrokt want stel je voor dat de ander er aan komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:16

roosa schreef:
Drama is dat toch altijd he met die katten.
Enige waar ik hier een pil in kreeg was tot poeder stampen, en dure gourmet blikjes kopen met echte stukjes kip en vis en daar doorheen roeren.
Dat vrat ze gelukkig ze wel.
Gelukkig heb ik nog een kat dus als ze tegelijk krijgen word er eerder geschrokt want stel je voor dat de ander er aan komt.

Hier een kat die niet te pillen is. Pil in hypoallergeen voer heeft t kind ook door, dus dat eet ze ook niet meer...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:08

Mijn kat moest 2 keer per dag een pil en dat ging in het begin prima. Helaas vond hij het steeds rotter worden en raakte op den duur helemaal in paniek.

Ik maalde het pilletje fijn en deed het in een beetje kattenmelk. Dat dronk hij helemaal op en was hij dol op.

Heb ook easypill gebruikt maar dat at hij met de pil erin niet. Zonder pilletje was hij er wel gek op.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:14

Melvern schreef:
Mijn kat moest 2 keer per dag een pil en dat ging in het begin prima. Helaas vond hij het steeds rotter worden en raakte op den duur helemaal in paniek.

Ik maalde het pilletje fijn en deed het in een beetje kattenmelk. Dat dronk hij helemaal op en was hij dol op.

Heb ook easypill gebruikt maar dat at hij met de pil erin niet. Zonder pilletje was hij er wel gek op.

Eerst altijd in bijsluiter lezen of navragen of een pil gemalen mag worden en of het met melk mag . Maar als het kan is het een goede oplossing

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:27

ik ben wel benieuwd naar een update TS, is het gelukt met de easypill of een ander trucje?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 22:00

Helaas met de easypill geen succes. Maar! we hebben nu als alternatief bachbloesem. We doen het door zijn vlees en hij eet het op! Ook een kattenbak naar zolder verplaatst waar hij veel komt. We houden onze adem nog even in maar vooralsnog geen piesincidenten.

Het enige is dat ie mij nog niet helemaal vergeven heeft voor de pillen en me een beetje uit de weg gaat. Hoop dat ie het snel vergeet #)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:16

Dat smakken en kwijlen geeft vaak aan dat de kat het niet goed verdraagt. Soms is een andere samenstelling wel geschikt.

Zou na dit drama even wachten met nieuwe pillen, maar dat heb je zelf vast ook al bedacht.

Sterkte!