Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Ik lees overal het advies om de kat in te laten slapen, maar als ik het goed lees wil TS dat ook, maar is het de dierenarts die rekt.
Ik zou een andere dierenarts zoeken TS en rustig afscheid nemen van je kat die een prachtige leeftijd heeft bereikt.
eilleen333 schreef:Goof schreef:Ik lees overal het advies om de kat in te laten slapen, maar als ik het goed lees wil TS dat ook, maar is het de dierenarts die rekt.
Ik zou een andere dierenarts zoeken TS en rustig afscheid nemen van je kat die een prachtige leeftijd heeft bereikt.
Ik heb aangeboden om evt aan huis te komen. Maar TS is nog niet online geweest volgens mij. Maar als ze wil, is er de optie
Lenora_C schreef:Waar jullie me wel mee aan het denken zetten is, moet ik wachten tot het lijden wordt. Want ja, voor mijzelf is dat makkelijker. Dan kan ik zeggen, ik had geen keus, hij was te slecht. Maar voor Siem is dat niet eerlijk. Iets waar ik de komende dagen over na kan denken.
Lenora_C schreef:Natuurlijk, hij is stijf, houdt zichzelf niet meer schoon, plast naast de bak en drinkt veel.
Captain schreef:Lenora_C schreef:Waar jullie me wel mee aan het denken zetten is, moet ik wachten tot het lijden wordt. Want ja, voor mijzelf is dat makkelijker. Dan kan ik zeggen, ik had geen keus, hij was te slecht. Maar voor Siem is dat niet eerlijk. Iets waar ik de komende dagen over na kan denken.
Lieve TS,
Siem is al aan het lijden.. Hem in leven houden is niet eerlijk.
fleurtjeuh schreef:Lenora_C schreef:Natuurlijk, hij is stijf, houdt zichzelf niet meer schoon, plast naast de bak en drinkt veel.
Ik haal alleen deze zin eruit.
Hoe zou je erover denken als je dit over een ander dier zou lezen?
Hij beweegt zich dus niet meer comfortabel en heeft een verminderde bewegingsvrijheid. Hij plast op plekken waar het niet hoort, meestal omdat ze te stijf zijn om krom te zitten in de kattenbak.
Hij kan zichzelf niet schoonhouden door de stijfheid en katten zijn normaalgesproken erg schone dieren.
Ook heeft hij nierfalen waardoor hij zo veel drinkt om de boel maar zo veel mogelijk te verdunnen, maar dit heeft ook weer extra last op de nieren.
Lieve TS, je lieve Siem lijdt al. Het is misschien niet ondragelijke pijn, maar hij is op deze manier niet happy.
De foto die je in je eerste post laat zien dat z'n vacht vettig en plukkig is en zijn dijbeen vorm zie je door de vacht heen, doordat er zo veel spieren zijn weggevallen.
Lieve TS, je hebt alles gedaan wat je kon. Doe het laatste wat je voor hem kan doen, en laat hem gaan.
Niet voor jezelf, maar voor hem. Uit liefde.
En probeer je dan te realiseren dat je echt alles voor hem hebt gedaan wat je kon doen en voel je alsjeblieft niet schuldig.
Billy schreef:Bedenk es voor jezelf of het leven nog leuk is met al die kwalen. En zoek een andere dierenarts, deze ziet jou als melkkoe