Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:Wow ,mensen jullie gaan hard haha, zal dit weekend eens alle reactie's verder goed lezen.
En ja inderdaad we zijn zoekende naar een goede gedragsdeskundige, dus als iemand een goede weet in een straal van 50 km van Zwolle, dan hoor ik het graag!
dierenfan schreef:Wat de reden ook mag zijn van dit gedrag ik accepteer onderling rijden niet. Ze mogen vanalles onderling maar niet rijden. Hier veel vrijheid maar zou ik dit onderling zien dan grijp ik gewoon in als eigenaar. Ik ben niet van dominantie methode maar wel van duidelijkheid. Ze mogen hier op alle manieren met elkaar communiceren maar niet met rijden of vechten. Mijn taak als eigenaar om dat in goede banen te leiden. Hier doe ik dat al zolang ik honden heb. Dus nooit dit probleem gehad omdat ik het geen probleem laat worden. Mijn oplossing nu zou zijn voorkomen en als het gebeurd duidelijk aangeven dat je het niet wil hebben. Hier is 'nee' voldoende om iets aan te geven wat ik niet wil hebben. Gaan ze daar dan kunnen ze de ren of kennel in of lijn ik aan. Echt niet dat ik een volwassen hond dan ga afleiden met een spel of wat dan ook. Voor je het weet dwingt hij door poging te rijden een activiteit af en daar pas ik voor.