SnuitjeLove schreef:We hebben het asiel gebeld met ons verhaal. Ze deden helaas een beetje moeilijk, begonnen over kosten en dat ze eerst gestillariseerd moest worden wat een maand kon duren. We gaven vriendelijk aan dit helemaal geen probleem te vinden.
Toen zeiden ze dat we maar een formulier in moesten vullen en dat mensen dan komen checken of wij in een geschikte woning wonen. De poes moest wel naar buiten kunnen en werd liever niet in de omgeving geplaats waarin ze is gevonden.
We denken nu dat we geen kans maken, omdat we in een klein appartement wonen en de poes niet zelfstandig naar buiten kan (vandaar het willen wennen aan een tuigje), dus we voelen ons een beetje down.
Uiteindelijk natuurlijk goed dat het asiel zo kieskeurig is want dan krijgt het diertje vast een goed plekje alleen vermoed ik niet dat wij dan ooit kans maken op een asiel katje.
Belachelijke reactie.
Zo fantastisch is naar buiten voor katten imo helemaal niet. Als je ziet wat voor ziektes ze daar kunnen oplopen, aangereden kunnen worden en weet ik wat niet, is imo een binnenleven voor een kat veel fijner. Eventueel veilig aan een tuigje en een lijn, of een ren.
Een appartement is echt prima voor een kat. Sowieso maakt de grootte van de behuizing imo niet heel veel uit, als ze maar genoeg te doen hebben binnen. Sterilisatie makes sense, maar dat kunnen jullie ook eventueel zelf laten doen lijkt me.
Ik vind dit zo bizar he, op die manier ontmoedig je mensen om een dierenambulance te bellen.