Avalanche schreef:Cheytjuh schreef:Onze Sint Bernard werd o.a. omschreven als pup als 'dominant'aanwezig, drukste van het nest. Als volwassen hond was het een allesmansvriend, was liever lui dan moe en was erg onzeker.
Die onzekerheid ligt in de lijn van de verwachting als de hond als pup druk en aanwezig is, dat zijn meestal niet de meest stabiele honden. Niet geschikt voor een gezin met kinderen, wel voor bijvoorbeeld een koppel of zelfs een persoon met ervaring.Cheytjuh schreef:Onze Beagle was o.a. de rustigste van het nest en een onzeker meisje, inmiddels op 8 maanden oud een mega stoere dame die lekker hieperdepiep is en ondernemend en ik denk niet dat ze over het aankomende jaar veel zal veranderen.
En weer ligt dat volledig in de lijn der verwachting. De ervaring leert dat een rustige, afwachtende pup vaak uitgroeit tot een stoere, stabiele hond.
Dus ik begrijp je verbazing hierover niet echt, maar toont wel aan dat fokkers vaak een veel beter idee hebben van wat het karakter van de hond gaat worden dan kopers. Dan is het toch best een goed idee dat de fokker kiest.
Als dat zo is dan snap ik dus niet waarom de fokkers beide keren dus niet deze pups adviseerden. We hebben ze wel gekozen, maar dus niet naar fokkersadvies.