Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Onderschat de veerkracht van een hond niet hoor, soms kan het een tijdje duren maar met wat vertrouwen kan veel goed komen.
Ik heb zelf ooit een hele mooie zwarte herder uit het asiel gehaald met een super vaag verhaal. Hij mocht niet meer in huis geplaatst worden, het had iets met een incident te maken en met 3 adressen waar hij eerder geplaatst was maar die hem teruggebracht hadden. Bij ons kwam hij op stal bij de paarden te zitten, een hele rustige, prikkelarme omgeving waar verder geen mensen komen. Wij hebben dus zelf achter zijn problemen moeten komen maar dat de hond nog al wat issues had was al heel snel duidelijk. Lang verhaal kort; in het begin had hij stevige voernijd, greep hij alles wat bewoog en heeft hij in een onoplettend moment de jonge stalkat bijna doodgebeten en, zonder aanleiding, mijn vriend een gat in zijn hand gehapt. De voernijd was als eerste weg en (een aantal jaar) later is hij bij ons in huis komen wonen tussen 3 katten (waaronder de voormalige stalkat) en 3 andere honden. De voormalige stalkat liep trouwens zonder angst gewoon tussen zijn poten door, dus die kijken toch wat anders tegen traumatische ervaringen aan dan wij. De hond is uiteindelijk 16 jaar oud geworden en er bleek een ontroerend lieve, gezellige en knuffelige huishond onder zijn gevaarlijke uiterlijk te zitten
. Ook op latere leeftijd kreeg hij geen terugval, hij stond juist steeds meer toe. Dus dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.
Er zijn echt meer mensen dan je waarschijnlijk denkt die een hond met een rugzakje een goed huis willen en kunnen geven hoor. Ik heb een tijdje honden voor een buitenlandse stichting opgevangen. Zij deden alleen in volwassen honden, meestal ex-zwervers. Deze waren lang niet altijd gemakkelijk in het begin, en ook daar zat er 1 tussen die een zwaar bijtincident op zijn naam had, maar er zijn uiteindelijk hele lieve en goedpassende mensen voor gevonden waarbij de honden ook het onaangepaste gedrag niet meer vertonen.
Evamarie schreef:irmaz schreef:Onderschat de veerkracht van een hond niet hoor, soms kan het een tijdje duren maar met wat vertrouwen kan veel goed komen.
Ik heb zelf ooit een hele mooie zwarte herder uit het asiel gehaald met een super vaag verhaal. Hij mocht niet meer in huis geplaatst worden, het had iets met een incident te maken en met 3 adressen waar hij eerder geplaatst was maar die hem teruggebracht hadden. Bij ons kwam hij op stal bij de paarden te zitten, een hele rustige, prikkelarme omgeving waar verder geen mensen komen. Wij hebben dus zelf achter zijn problemen moeten komen maar dat de hond nog al wat issues had was al heel snel duidelijk. Lang verhaal kort; in het begin had hij stevige voernijd, greep hij alles wat bewoog en heeft hij in een onoplettend moment de jonge stalkat bijna doodgebeten en, zonder aanleiding, mijn vriend een gat in zijn hand gehapt. De voernijd was als eerste weg en (een aantal jaar) later is hij bij ons in huis komen wonen tussen 3 katten (waaronder de voormalige stalkat) en 3 andere honden. De voormalige stalkat liep trouwens zonder angst gewoon tussen zijn poten door, dus die kijken toch wat anders tegen traumatische ervaringen aan dan wij. De hond is uiteindelijk 16 jaar oud geworden en er bleek een ontroerend lieve, gezellige en knuffelige huishond onder zijn gevaarlijke uiterlijk te zitten
. Ook op latere leeftijd kreeg hij geen terugval, hij stond juist steeds meer toe. Dus dat hoeft niet altijd een probleem te zijn.
Er zijn echt meer mensen dan je waarschijnlijk denkt die een hond met een rugzakje een goed huis willen en kunnen geven hoor. Ik heb een tijdje honden voor een buitenlandse stichting opgevangen. Zij deden alleen in volwassen honden, meestal ex-zwervers. Deze waren lang niet altijd gemakkelijk in het begin, en ook daar zat er 1 tussen die een zwaar bijtincident op zijn naam had, maar er zijn uiteindelijk hele lieve en goedpassende mensen voor gevonden waarbij de honden ook het onaangepaste gedrag niet meer vertonen.
Mooi bericht en ik ben het ermee eens. Honden zijn echte gevoelsdieren en de juiste omgeving doet al heel veel. Het is alleen vaak heel lastig die omgeving te vinden. Jouw hond heeft enorm geluk gehad! Hopelijk vind TS snel ook zo'n plek.
Evamarie schreef:Ja, dat is is het ingewikkelde. Kenners weten waar ze aan beginnen en zullen er dan ook zws. minder snel voor kiezen.
Er zijn ook genoeg mensen die zich graag gedragstherapeut noemen en denken met elke hond goed overweg te kunnen.
Ik ken een hond die bij de gedragstherapeut jarenlang alleen maar buiten leefde (op een stuk gras met hok) want de hond was gek.
anca schreef:Inversteren in zo'n hond kost veel energie maar je krijgt er ook zo veel voor terug.
Ik heb nu mijn 5e herplaatser en ja het kost moeite en tijd maar ik krijg er ook heel veel voor terug.
Zelfs soms na een jaar zie ik nog wel dingen waarvan ik dan denk hé zo ben jij dus ook .
Ik hoop zo dat jij ook uiteindelijk een mooie plek voor hem vindt.
Sansevieria schreef:Van de 5 die er ik nu nog heb, zijn er ook maar 2 als pup gekocht, een als werkhond gekocht op anderhalf jaar oud, van die was ik al de 5e baas.
De andere twee gevalletje wegwerphond![]()
Beiden super lieve honden, maar wel met een rugzakje, de ene mentaal, en de ander fysiek niet helemaal goed, geef die een verkeerd koekje, en zijn maagontsteking meld zich weer.
We hebben bijvoorbeeld ook ooit een aussie gehad, via een duitse rescue site, pure angstbijter, mede omdat we zo afgelegen en rustig woonden hebben we die hond nog 10 jaar goed kunnen managen zonder incidenten, maar als je die ergens mee naar toe nam moest je gewoon ogen in de rug hebben, je kon werkelijk geen 2 seconden je aandacht laten verslappen.
Voor ons een super lieve hond, maar wel eentje die bij de vorige baas dusdanig gebeten had dat er ritjes naar het ziekenhuis nodig waren om te laten hechten.
In verkeerde handen absoluut een gevaarlijke hond.
Dus ja, ergens zijn er vast mensen die dit aankunnen, als ze zouden willen, maar wat anderen ook al schrijven, die zijn dun gezaaid.
Sansevieria schreef:Jawel, het eerlijke verhaal erbij gekregen, ook het kindje des huizes gezien met de littekens in haar gezicht, in het geval van de aussie.
En bij enkele andere opvangers die gaan halen terwijl de afspraak met de DA al ingepland stond om ze in te slapen, omdat ze niet benaderbaar waren.
higgins schreef:Ik kan je zelf niet helpen, dit gaat boven mijn pet
Maar ken je Arvid van Putten?
Ik zou hem eens benaderen, hij werkt vaker met honden die in bewaring zijn genomen
Als hij zegt dat de hond heel weinig, tot geen kans heeft dan weet ik zeker dat er wel een dierenarts te vinden is die wel euthanasie zou willen doen. Is hij wel te plaatsen dan kan hij je misschien verder helpen
denbine schreef:higgins schreef:Ik kan je zelf niet helpen, dit gaat boven mijn pet
Maar ken je Arvid van Putten?
Ik zou hem eens benaderen, hij werkt vaker met honden die in bewaring zijn genomen
Als hij zegt dat de hond heel weinig, tot geen kans heeft dan weet ik zeker dat er wel een dierenarts te vinden is die wel euthanasie zou willen doen. Is hij wel te plaatsen dan kan hij je misschien verder helpen
Arvid is bekend met de hond