Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sasja0705 schreef:Waarom ook?
Zulke mensen hebben altijd routes om hun handel voort te zetten... dan weer wordt alles overgeschreven aan familie-leden... dan weer alles ondergebracht op andere locaties en noem maar op.
Het is gewoon te makkelijk verdient geld over de rug van dieren... en onwetende mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
Lughnassadh schreef:Onwetend is tegenwoordig echt geen excuus meer wat mij betreft.
Lughnassadh schreef:Onwetend is tegenwoordig echt geen excuus meer wat mij betreft.
DuoPenotti schreef:Lughnassadh schreef:Onwetend is tegenwoordig echt geen excuus meer wat mij betreft.
Dat ismet zoveel dingen tegenwoordig.
Paard 23 uur op stal en 1 uur per dag op een postzegel paddock van 10x10 kan ook niet meer. Toch staan er honderden zo.
Betreft broodfok, zijn die honden nog steeds echt veel goedkoper? Is dat nog een punt waaraan je kunt zien dat het broodfok is? Of liggen die prijzen voortaan zo hoog dat er ook geen belletje meer gaat rinkelen?
Serieuze vraag van mij, want heb geen idee wat honden momenteel kosten.
Citaat:Betreft broodfok, zijn die honden nog steeds echt veel goedkoper? Is dat nog een punt waaraan je kunt zien dat het broodfok is? Of liggen die prijzen voortaan zo hoog dat er ook geen belletje meer gaat rinkelen?
Cayenne schreef:Wanneer je goed naar foto's en advertenties kijkt, kun je de meest dubieuze broodfokkers er vaak wel tussenuit halen.
Maar er zijn inmiddels ook gewiekste broodfokkers die het veel beter verbergen.
Ik denk dat het altijd lastig zal blijven om dit te bestrijden.
karrij schreef:Vorig jaar ook nog familie van ons die een franse bull wilden, ze hebben geinformeerd bij een erkende fokker, maar dan moesten ze ook een jaar of 2 wachten, een maand later hadden ze er al 1. Ik heb niet gevraagd waar ze de pup vandaan hebben, ze weten hoe ik over broodfok denk.
Helaas blijkt ook deze hond allerlei gezondheidsproblemen te hebben het is een zielig en en agressief hondje geworden(wat ik wel begrijp met al zijn afwijkingen) . Maar hey ik zeg niks, ze weten hoe ik er over denk.
Evamarie schreef:Citaat:Betreft broodfok, zijn die honden nog steeds echt veel goedkoper? Is dat nog een punt waaraan je kunt zien dat het broodfok is? Of liggen die prijzen voortaan zo hoog dat er ook geen belletje meer gaat rinkelen?
Heel veel goedkoper volgens mij niet maar wel veel gemakkelijk om aan te komen in korte tijd.
Evamarie schreef:Ik vind dat je dat goed omschrijft. Het zou idd strafbaar moeten worden en meer consequenties moeten hebben (ook voor de Dierenartsen)
Avalanche schreef:Ja eens, dit mag niet. Een dierenarts moet gewoon zijn werk kunnen doen. Je zou wel straf kunnen zetten op vaccinatiestempel geven terwijl dat in werkelijkheid niet gegeven is.
Avalanche schreef:Ja eens, dit mag niet. Een dierenarts moet gewoon zijn werk kunnen doen. Je zou wel straf kunnen zetten op vaccinatiestempel geven terwijl dat in werkelijkheid niet gegeven is.