Heb je het op een andere manier aanbieden al een keer geprobeerd? Bijv. Op verschillende plekjes 'verstoppen' en dan het eten laten zoeken.
Die van mij eten beide slecht brok. Maar als ik het in hersenwerkjes gebruik zijn ze ineens onverzadigbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
muzzy17 schreef:Ook gelijk een hersenwerkje voor het baasje om elke keer iets anders te verzinnenHier 2 honden die hun brokken ook niet willen eten.
Heb je het op een andere manier aanbieden al een keer geprobeerd? Bijv. Op verschillende plekjes 'verstoppen' en dan het eten laten zoeken.
Die van mij eten beide slecht brok. Maar als ik het in hersenwerkjes gebruik zijn ze ineens onverzadigbaarik probeer iedere keer wat anders te doen. Vanochtend hebben ze de brokken uit de Kong classic gekregen.
Pluttersput schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar valt hij ook af? Sommige honden regelen hun eigen gewicht. Ik heb er hier ook zo eentje van. Als die wat te dik is eet hij minder, als hij dan weer op gewicht is eet hij weer zijn gewone eten.
Bij mij worden ze vaak ineens dikker als ik weer een kip heb die ergens anders legt, en de honden het nest wel weten te vinden en ik niet. Dan helpen ze zichzelf graag aan een vers eitje :D
herr_balou schreef:Pluttersput schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar valt hij ook af? Sommige honden regelen hun eigen gewicht. Ik heb er hier ook zo eentje van. Als die wat te dik is eet hij minder, als hij dan weer op gewicht is eet hij weer zijn gewone eten.
Bij mij worden ze vaak ineens dikker als ik weer een kip heb die ergens anders legt, en de honden het nest wel weten te vinden en ik niet. Dan helpen ze zichzelf graag aan een vers eitje :D
Die van mij - mix van herder, terrier en nog meer - heeft echt geen idee wat er met een heel ei gedaan dient te worden. Dat wordt voorzichtig uit de bak opgepakt en ergens neergelegd en dan er naar gaan zitten kijken...![]()
@TS, gaat het eten nog goed? Afwisseling kan helpen om een hond aan het eten te houden. Soms helpt het ook om een tijdje gewoon minder te voeren of sowieso porties van wisselende grootte te geven. Mijn hond krijgt vrijwel elke dag iets anders en de ene dag meer dan de andere dag. Ik hoef ook niet te proberen meer dan 3 dagen hetzelfde te geven want dan wordt het geweigerd en dat wordt dagenlang volgehouden. Begrijpelijk, ik wil zelf ook niet elke dag hetzelfde. Een keer geprobeerd dat niet te accepteren maar een al niet dikke hond wordt heel snel zorgwekkend mager...
Joy_Mennings schreef:Nee hij eet nog steeds slecht. We zijn vandaag weer teruggeweest naar de dierenarts en nu heeft hij een spuit tegen misselijkheid gegeven. Hij moet nu steeds hele kleine beetjes eten, en hopelijk gaat het dan beter.
Hij is verder gewoon heel vrolijk en speelt veel. Dierenarts kan ook niks vinden (geen koorts, niet te dun, alles ziet er goed uit)
herr_balou schreef:Maar is hij misselijk dan? En is er bloedonderzoek gedaan? Dat kan ik niet terugvinden in je berichten.
daantjuhhh schreef:Hannanas schreef:Het gaat om reflux:
https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf
Het komt regelmatig voor en kan allerlei klachten geven. Je hoeft van de reflux zelf niet te merken dat je hond het ervaart, maar soms hoor een je een hikje of even de nek strekken. Meestal kwa symptomen vaag van een algemene zin zoals minder eten.
Hopelijk doet de omeprazol iets voor je hond!
De hond heeft een roesje gehad. Geen narcose of tube.