Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:39

Hier voor jou een extra grote :knuffel: Want dit doet sowieso erg veel pijn. Ik hoop dat vandaag een mooie dag wordt voor jullie en dat dat ook zo in je herinnering blijft. En voor altijd in je hart..

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:11

Heel veel sterkte morgen! Wat blijft het toch altijd rot om als baasje deze keuze te moeten maken voor je beste vriendje :( Hopelijk hebben jullie een mooie en waardevolle dag vandaag!

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 16:13

Thanks, Jullie berichten doen me goed.

Net nog een stukje gelopen het is zo dubbel allemaal. Bij het pakken van zijn riem en bij het zien van zijn bal was hij heel kort blij en aan het kwispelen, maar daarna had hij eigenlijk al geen zin om de bal te pakken.

Hij zoekt opeens binnen weer affectie waar hij de afgelopen tijd liever in zijn mand bleef liggen. Waardoor ik juist eerst dacht met het in zijn mand gaan liggen dat het slecht ging met hem en hij afstand nam en nu kruipt hij juist weer bij ons.

Toch merk je dat hij heel erg uit zijn bek ruikt, zijn plas doorzichtig is, hij veel drinkt en alleen lekkers wil eten, maar hij is door het lekkers dan weer een beetje aangekomen terwijl hij 1,2 kilo was afgevallen.

Hij lijkt soms zo niet ziek, maar ergens denk ik ook dat hij buiten misschien niet alleen niet happy is en langzaam door de artrose want de pijnstilling hielp tot voor kort goed maar misschien toch dan ook door die nierfalen.

Ik heb hem nog geborsteld zodat ik nog wat vacht heb die nog even naar hem ruikt (zijn vacht is gelukkig niet anders gaan ruiken) en ik heb vast een soort gedenkhoekje gemaakt.

Ook nog een poging gedaan tot een pootafdrukje maken


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 16-02-23 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:17

Wat schrijf je mooi... Je verdriet is voelbaar - en ik herken het helaas maar al te goed dus wanneer ik dan een topic als dit tegenkom, ben ik ook snel emotioneel want die rauwe allesvernietigende pijn, je weet hoe het voelt. Ik wens je veel sterkte en kracht toe. Op welke manier we ook afscheid moeten nemen, of dat nu snel gaat of dat je nog een week de tijd hebt om het te doen... Het is gewoon vreselijk. Knuffel :knuffel:

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 16:22

cursebreaker schreef:
Wat schrijf je mooi... Je verdriet is voelbaar - en ik herken het helaas maar al te goed dus wanneer ik dan een topic als dit tegenkom, ben ik ook snel emotioneel want die rauwe allesvernietigende pijn, je weet hoe het voelt. Ik wens je veel sterkte en kracht toe. Op welke manier we ook afscheid moeten nemen, of dat nu snel gaat of dat je nog een week de tijd hebt om het te doen... Het is gewoon vreselijk. Knuffel :knuffel:


Bedankt, hoe moeilijk het ook is, het helpt mij altijd om van me af te schrijven. En wellicht over een tijdje dat ik het fijn vind om zo zijn laatste verslagje terug te kunnen zien
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 16-02-23 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:25

Vooral die doorzichtige plas is wel een aanwijzing van dat nierfalen. Hij drinkt zo veel en de afvalstoffen worden niet meer goed gefilterd en afgevoerd.

Ik voel je emotie door je berichten heen en ik voel ontzettend met je mee. Ik wens je voor morgen alvast heel erg veel sterkte. Ik vind het ontzettend moedig en integer dat je dit besluit voor hem neemt.

Dikke knuffel :(:)

ChristaMoor

Berichten: 2650
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:29

Je schrijft zo herkenbaar! Heel veel sterkte morgen. En weet dat je de juiste beslissing neemt, hoe dubbel je gevoel ook is. Als je tot zijn einde bij hem kan zijn, mág zijn, voelt hij zich niet verlaten en kan hij rustig in slaap vallen. Daarna..... laat het maar gebeuren.... |(

Heel veel sterkte!

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 23:00

Hoe moeilijk ook, ik blijf bij hem tot het laatste moment, hij was er voor mij en ik zal er voor hem zijn.

Pppff wat valt het ontzettend zwaar, net de laatste avond ronde gelopen. Het regende tranen en regendruppels, hoewel hij een jas heeft heb ik deze niet bij hem aan gedaan. Ik weet niet of dat juist was of niet maar ik dacht bij mezelf voel nog even een element van de aarde, de regen.
Nog een keer na binnenkomst ben je nat, uit jezelf blijf je dan nog steeds netjes op de mat staan tot je wordt afgedroogd. Ik droog je pootjes en vooruit ga voor deze keer maar met je vieze pootjes op het luchtbed, het maakt me nu niks uit. Nog een paar uur... zal ik wakker blijven zodat ik meer bewuste tijd met je heb? Ik luister graag naar je ademhaling als je slaapt, ik voel graag je ademhaling door mijn hand op je te leggen. Het is rustgevend evenals het kroelen door je vacht. Morgen ga je ook slapen, ze noemen het soms inslapen, maar dan is er straks geen ademhaling meer te horen, niks meer te voelen, alleen het verdriet.

Iemand zei nog vandaag:'maar hij lijkt niet zo ziek toch?'. Dat vind ik soms ook maar nierfalen zitten van binnen, en buiten loopt hij al een tijdje ongelukkig rond. Ik twijfelde helemaal niet over of het zijn tijd was, maar hoe dichterbij het moment hoe meer ik ergens denk :'weet de dierenarts het echt zeker?'

Je ligt nu tegen mij aan, jouw poot in mijn hand, slaap zacht voor vannacht ;( morgen weer een 'nieuwe' dag

WildDreams

Berichten: 2431
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:07

Sprakeloos, wat is je verdriet voelbaar door je mooie woorden. Nogmaals ontzettend veel sterkte morgen. En wakker blijven of niet: doe wat goed voelt. Aan de ene kant zou ik elke seconde koesteren, aan de andere kant kan rust helpen met het verwerken van je verdriet :knuffel:

N4N4
Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:50

Ik ken jou niet en charley ook niet , maar ben verdrietig om jou verdriet..
Je schrijft het precies op zoals het voelt om een zeer geliefd dier te “ moeten” laten gaan ..
Hartverscheurend en rauw ..iedereen, die ooit voor hetzelfde heeft gestaan ,weet wat je nu doormaakt en beleefd die pijn een stukje opnieuw.
Tenminste, ik voel jou pijn zeker binnenkomen lieve TS .

Doe wat je het fijnste vind vanavond, alles is goed en niets is verkeerd

Alle sterkte en kracht , voor nu, morgen en de tijd daarna .
Nogmaals, ik ken jullie niet maar ben in gedachten bij jullie en geef je een dikke digitale knuffel.

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 23:52

Heel erg bedankt, ik wil niemand in tranen brengen maar ik vind het toch ergens wel fijn om te lezen dat mensen aan ons denken. Support op afstand helpt ook.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:44

Mooi gemaakt, die pootafdruk.

Ik wens je heel veel sterkte morgen, en ook de tijd na morgen. :(:)

Goof

Berichten: 29113
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:15

Ik denk aan jou vandaag Moon!

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:40

Heel veel sterkte vandaag :knuffel:

moonsparkle
Berichten: 21863
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 08:56

Bedankt allemaal

Ik wordt wakker en denk meteen aan jou. Gisteren ben ik laat gaan slapen, vandaag vroeg en moe wakker maar ik wil nu echt wakker blijven. Ik kan ook niet anders, het water van de tranen op mijn gezicht zorgen toch wel dat ik wakker blijf. Ik leg mijn hoofd in je mand, men hand op je borst. Ik wou dat het nooit zou hoeven stoppen. Ik neem mezelf voor om als de dierenarts komt als eerst toch nog een keer te vragen of dit nu de juiste beslissing is. Ik weet het wel maar ik hoop dat het me wat meer vrede geeft als hij het nogmaals zegt.
Of zullen we gaan wandelen en stiekem niet thuis zijn, dat ik doe of ik het vergeten ben. Nee natuurlijk doe ik dat niet, maar het is zo moeilijk, zo ontzettend moeilijk.

Je bracht me ritme, ook op mindere dagen zorgde jij dat ik naar buiten ging. We zeiden weleens zullen we kijken of we hem kunnen clonen, want er is er nu maar 1 zoals jij. Het was of je ons kon verstaan, soms als we het over je hadden hoorde we je opeens diep zuchten zo van: ze hebben het weer over mij'. Het is ook moeilijk te beseffen dat geen andere hond hetzelfde zal zijn. Ondanks al dit verdriet besef ik wel dat je ons heel veel geluk en liefde hebt gegeven, dat is namelijk wat het nu zo extra moeilijk maakt.

We gaan zo nog een keer wandelen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-02-23 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

hannelot
Berichten: 1015
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:57

Super onwijs veel sterkte Y;(

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:39

Heel veel sterkte vandaag.

Wat mij altijd heeft geholpen is de wetenschap dat je eigenlijk nooit te vroeg kunt zijn als je beestje al zo ziek is. Alleen maar te laat. En al zou je maatje nog 50 jaar ouder worden in goede gezondheid, het zal áltijd te kort zijn. Iemand waarmee je zo'n band hebt wil je gewoon niet missen.

Jullie band zal altijd blijven bestaan, wat jullie hebben blijft altijd speciaal en de liefde zal je altijd blijven voelen.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:42

Heel erg veel sterkte vandaag :(:)

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:50

Heel veel sterkte. Ben gewoon zelf in tranen... Het doet zoveel pijn, maar het is de ultieme daad van liefde. |( Y;(

Mirjam79

Berichten: 1774
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:53

Tranen lopen over mijn wangen. Wat een herkenbare woorden. Heel veel sterkte vandaag!

:(:) Y;(

maxi90
Berichten: 22
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:54

N4N4 schreef:
Ik ken jou niet en charley ook niet , maar ben verdrietig om jou verdriet..
Je schrijft het precies op zoals het voelt om een zeer geliefd dier te “ moeten” laten gaan ..
Hartverscheurend en rauw ..iedereen, die ooit voor hetzelfde heeft gestaan ,weet wat je nu doormaakt en beleefd die pijn een stukje opnieuw.
Tenminste, ik voel jou pijn zeker binnenkomen lieve TS .

Doe wat je het fijnste vind vanavond, alles is goed en niets is verkeerd

Alle sterkte en kracht , voor nu, morgen en de tijd daarna .
Nogmaals, ik ken jullie niet maar ben in gedachten bij jullie en geef je een dikke digitale knuffel.


Dit beschrijft het precies. Ik ken je niet TS, maar heb de afgelopen dagen veel aan je gedacht. Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn kat na twaalf jaar in moeten slapen. Ik had de datum ook gepland zodat ik de laatste dagen bewust afscheid zou kunnen nemen. Jouw verhaal is zo herkenbaar. Alle laatste keren, zoveel mogelijk verwennen en soms dan ook de twijfel bij een opleving. Het voelde voor mij zo dubbel, ik wilde hem helemaal niet missen, maar wist tegelijk ook dat het de beste keuze was. Hoe moeilijk ook, soms betekent houden van ook los kunnen laten. Dat is het enige nadeel van huisdieren, je weet dat je ze een keer gaat verliezen. En dat doet veel pijn. Maar andere kant had ik zelf die onvoorwaardelijke liefde niet willen missen. Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad. En eigenlijk is het ook heel mooi dat wij uit liefde een keus kunnen maken om je maatje verder lijden te besparen.

Het gemis daarna zal heel lastig zijn. Ik heb het er zelf heel moeilijk mee gehad, maar merkte ook dat het langzaam aan beter ging. Door jouw bericht komt het allemaal weer naar boven. Maar waar ik een half jaar geleden nog in tranen was uitgebarsten, denk ik nu met aan warm gevoel terug aan alle mooie herinneringen en de liefde die ik voor hem had. En probeer dat ook in gedachten te houden. Juist omdat je zoveel van hem houdt en die liefde zo groot is, moet je hem laten gaan. Heel veel sterkte vandaag.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:54

Heel veel sterkte vandaag.
Wel “fijn” (niet het juiste woord) dat de dierenarts naar jullie komt, dat doen dierenartsen hier niet, zodat hij in zijn eigen huisje kan gaan.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik hoop dat je straks rustig bij me weg kan gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:06

De liefde die Charley jou gebracht heeft, geef jij hem net zo hard weer terug. Wat schrijf je met ontzettend veel gevoel over je vriendje.

Ik hoop dat de laatste aardse momenten met hem samen goed verlopen en wens je veel sterkte met het nieuwe tijdperk dat voor jou aanbreekt.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:13

Afbeelding

:knuffel: Y;(

nafkedemi

Berichten: 1333
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:14

Heel veel sterkte met Charley zijn laatste reis over de regenboogbrug.