De ene hond is beter geschikt dan dan andere, voor mij ongeacht het ras of de herkomst. Maar ik geloof zeker dat er bij herplaatsters in verhouding meer ongeschikte honden tussen zitten dan bij het gemiddelde ras.
Iedereen adviseerd vanuit zijn/haar ervaring. Basis blijft goed onderzoek doen en goede training als de hond er eenmaal is, dat is sowieso een feit.
En jullie zijn hiermee al goed bezig
! 

Het ras staat er om bekend veel activiteit nodig te hebben maar wij vinden dat best meevallen en horen ook van vizsla eigenaren uit de omgeving dat dit niet per se het geval is. Ja, ze gaan uiteraard graag mee wandelen of naast de fiets als ze hier oud genoeg voor zijn en het is wel belangrijk om minimaal 1 lange wandeling (om en nabij een uur) te maken op een dag. Maar ik denk persoonlijk dat dit bij ieder ras geldt... In huis is Ajka super relaxt en slaapt veel of speelt. Ze is gek op kinderen en gaat graag overal mee naar toe. Voordeel is daarnaast de korte vacht, makkelijk in onderhoud en schoon te houden. Ze houden zichzelf eigenlijk schoon en verliezen ook wat minder haar (je hebt er in ieder geval weinig last van
). Wel zijn het wat gevoelige honden maar ik denk niet dat dat een probleem hoeft te zijn met kinderen. Zo lang je hond van pup af aan ermee opgegroeid is en er wel een plek in huis is (zoals een bench) waar de hond zich terug kan trekken en kan rusten lijkt me dit prima.
de eigenaar vindt het vreselijk en doet echt zijn best, maar die hond luistert op dat vlak heel slecht. Wellicht een uitzondering maar ik zou op basis van die ervaring zo'n hond niet aanraden bij jonge kinderen.